• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur är det nu med 3035-verket - ska man undvika att ställa om datumet kvällar och nätter?
Förmodligen en fråga som redan besvarats ett antal gånger, men jag lyckas inte söka mig till ett svar.
Inga problem på något av rolex urverk. Men med det sagt så kan många andra tillverkares urverk skadas av det, så bäst att det i ryggmärgen att man inte bör ställa datumet mellan 08-04
 

JWS

Omega
Letar efter ett passande spänne till min Date 1500 från omkring 1968 enligt serienumret.
Är det någon idé att leta efter ett från samma tid? Och är det någon som vet vilket det isf skulle vara och var man kan hitta det.
 

Erik.W

Omega
Nya Datejusten går nu stabilt +9 sek per dygn. Någon med erfarenhet av ruckning? Hur lång tid brukar det ta som garantiärende? Nån ad I sthlm som är att rekommendera när klockan är köpt utomlands?
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nya Datejusten går nu stabilt +9 sek per dygn. Någon med erfarenhet av ruckning? Hur lång tid brukar det ta som garantiärende? Nån ad I sthlm som är att rekommendera när klockan är köpt utomlands?
En veckas inlämning ungefär. Dock finns inga garantier om bättre gång iom att det är svårt att finjustera perfekt, dina +9 kan förvandlas till -2. Dessutom kommer klockan att ändra sin gång under de första månaderna när den körs in lite så vänta med att rucka tycker jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_7292.JPG
IMG_7291.JPG
IMG_7294.JPG

Är denna äkta? Fick en klocka i den.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Kan man förvänta sig att minutvisaren går rätt på en Rolex? Jag upplever att det tar 70 sekunder för den att ta sig fram en minut, detta är irriterande.
 

Erik.W

Omega
En veckas inlämning ungefär. Dock finns inga garantier om bättre gång iom att det är svårt att finjustera perfekt, dina +9 kan förvandlas till -2. Dessutom kommer klockan att ändra sin gång under de första månaderna när den körs in lite så vänta med att rucka tycker jag.
Tyvärr försent då jag lämnade in den i fredags !
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En veckas inlämning ungefär. Dock finns inga garantier om bättre gång iom att det är svårt att finjustera perfekt, dina +9 kan förvandlas till -2. Dessutom kommer klockan att ändra sin gång under de första månaderna när den körs in lite så vänta med att rucka tycker jag.
Det är inga konstigheter att justera in ett modern Rolex-urverk till -2/+2 per dag. Sedan jo, Rolex lämnar garanti på just detta.

Tyvärr försent då jag lämnade in den i fredags !
Rapportera gärna tillbaka hur lång tid det tog sen när du får tillbaka den.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är inga konstigheter att justera in ett modern Rolex-urverk till -2/+2 per dag. Sedan jo, Rolex lämnar garanti på just detta.


Rapportera gärna tillbaka hur lång tid det tog sen när du får tillbaka den.
Jag skrev inte att det var några konstigheter men jag skulle hävda att det är svårt att uppnå +-0 genom ruckning, särskilt på en så ny klocka. Det påstod iaf Rob. Jag lämnade in en tidigare Rolle till Rob som lyckades justera från över -2 till +3-4. Men det kan ju vara så att Rob hade en dålig dag också, vad vet jag.
 

cornil

Cartier
En första bedömning är dock att klockan fortfarande går ca 8 sekunder +. Vilket misslyckande.
Tråkigt... Hur ligger klockan när du inte har den på armen? Om man lägger den med kronan pekande uppåt så går den i regel lite långsammare än vanligt. Min 116200 brukade gå ca +2,5 sekunder/dygn tills jag började lägga den med kronan upp, nu håller den tiden riktigt bra.
 

Maldini

Breitling
2-Faktor
Länge funderat på att köpa en 16610 och börjar närma mig ett köp. Är intresserad av en senare årsmodell, vill ha med solida ändlänkar så mellan 2001-2010.

Är det några större skillnader i modeller mellan dessa år som man bör tänka på? Alltså inte mindre grejer som engraved rehault.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Letar efter en expert på moderna sport-Rolex, närmare bestämt Rolex Deepsea 116660.

Har vi någon här på forumet eller vet ni någon man kan kontakta?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

Makkanxd

Rolex
tjena!
Är på g in i träsket. Vad anser ni är en bra ingångsrolex? Går efter en studentbudget så är mest inne på Explorer 1 (39mm) exp 2 alt en sub no date. Tips? :D
:rolex:
 
Topp