Vad brukar ett tavelbyte till datejust ligga på?
Jobbet och hur mycket brukar tavlorna ligga på i pris?
Mellan 4000-19000 kr ca beroende på tavla. I snitt ligger "vanliga" tavlor på 4000-5000 kr. Bytet är oftast inkluderat i priset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad brukar ett tavelbyte till datejust ligga på?
Jobbet och hur mycket brukar tavlorna ligga på i pris?
Okej, så "vanliga" tavlorna runt 4-5k. Vad ligger en "vanlig" med briljanter på ca? (Som på bilden)Mellan 4000-19000 kr ca beroende på tavla. I snitt ligger "vanliga" tavlor på 4000-5000 kr. Bytet är oftast inkluderat i priset.
Okej, så "vanliga" tavlorna runt 4-5k. Vad ligger en "vanlig" med briljanter på ca? (Som på bilden)
![]()
Okej, tack för snabba svar.Skulle inte kalla den för vanlig direkt. En med briljanter brukar landa på 18000 kr. Kanske lite högre om du byter visare.
Okej, tack för snabba svar.
Har tänkt att köpa en till tjejen, men svårt med tavlorna.
Ska man ha vit, silver, roman eller vanlig eller med briljanter![]()
Ja, hon verkar dock minst sugen på briljanter.Är lite av ett kaos.. Och det blir inte lättare när man ska köpa den till nån annan än sig själv.
Jag röstar för briljanter, har en med svart sunburst. Skiftar mellan olika nyanser av svart, grå & olja beroende på ljus.
![]()
Alla har ju givetvis olika preferenser och smaker men jag köpte en 16570 i somras och sålde nyligen. En jättefin och mångsidig klocka som i mitt tycke är väldigt prisvärd i jämförelse med andra sportrollar.Jag står inför ett svårt val. Nästa stora köp börjar närma sig. Velar mellan 16570, 16610 samt den nyare 116610. Hur resonerar panelen? Gillar det nya Maxi-caset, uppgraderade länken samt keramiska vridningen på 116610 samtidigt som 16610 känns mer genuint på något sätt. 16570 lockar bara för att den är så jäkla snygg och tycker personligen den ligger rätt bra i pris vad jag har sett på KS på sistone.
Kommer hänga en del i Göteborg i början av mars då jag ska på kurs med jobbet. Nya suben kan ju klämmas på hos en AD men om någon hade varit intresserad av att mötas upp för att låta mig klämma på Din 16570 eller 16610 så släng iväg ett PM. Gött snack och gratis middag utlovas som tack.
//J
Jag valde 16610 före den nyare 116610 men det var enbart för att den kändes bättre på mina (ganska smala) handleder. Om du inte tycker att den senare blir för stor för dina handleder så tycker jag definitivt att du ska välja keramiska vridningen och det bättre spännet!Jag står inför ett svårt val. Nästa stora köp börjar närma sig. Velar mellan 16570, 16610 samt den nyare 116610. Hur resonerar panelen? Gillar det nya Maxi-caset, uppgraderade länken samt keramiska vridningen på 116610 samtidigt som 16610 känns mer genuint på något sätt. 16570 lockar bara för att den är så jäkla snygg och tycker personligen den ligger rätt bra i pris vad jag har sett på KS på sistone.
Kommer hänga en del i Göteborg i början av mars då jag ska på kurs med jobbet. Nya suben kan ju klämmas på hos en AD men om någon hade varit intresserad av att mötas upp för att låta mig klämma på Din 16570 eller 16610 så släng iväg ett PM. Gött snack och gratis middag utlovas som tack.
//J
Jag valde 16610 före den nyare 116610 men det var enbart för att den kändes bättre på mina (ganska smala) handleder. Om du inte tycker att den senare blir för stor för dina handleder så tycker jag definitivt att du ska välja keramiska vridningen och det bättre spännet!
Alla har ju givetvis olika preferenser och smaker men jag köpte en 16570 i somras och sålde nyligen. En jättefin och mångsidig klocka som i mitt tycke är väldigt prisvärd i jämförelse med andra sportrollar.
Dock föredrar jag nya länken och det gedigna i en sexsiffrig Sub, därför har jag en 116610 på väg hem.![]()
Det var väl framförallt länken som jag inte kom helt överens med. SubC är så mycket bättre på den fronten så det är nästan orättvist att jämföra. Annars fanns det inget att klaga på.Tack för input! Blir till att testa när tillfälle ges.
Tack för feedback. Sålde du den enbart pga. länken eller var det något annat som du hänge upp dig på efter att ha ägt den ett tag?
//J
Äsch du provtrycker ju när du badar! Tar den in vatten är dags att göra en täthetsservice![]()
Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Jag lägger med en bild bara därför att...![]()
![]()
Jag kom att tänka på en sak. Hur ofta bör man göra trycktest på sin Rolex dykare?
Jag har en SD4000 (116600) som är uttagen i januari 2016. Inte behöver man väl trycka den inför varje ny badsäsong??
Cool!Vissa säger inför varje badsäsong, enkel och rätt billig försäkring.
Numera ska det räcka med att serva den inom vanlig serviceintervall om den används som desk-diver.
Känner du dig osäker så kan en AD alltid provtrycka den.
Dem trycker väl bara till 100m tror jag. Ska man trycka över 100m måste dem plocka ur verket och trycka med vatten istället för luft.Cool!
Nu bor jag rätt off, och har närmsta AD i Gbg en och en halv timma enkel väg med bil. Brukar de kunna provtrycka in house? Jag vet - det är bara att ringa och kolla - men nån här kanske vet? Det vore ju segt att vara utan klocka i flera veckor för en sån simpel grej menar jag. Och en SD4000 ska ju ner till 1525m och vända förresten. Det kanske inte är alla som kan trycka den dit?
Har du någon länk till detta påstående så att man kan förkovra sig i ämnet?Dem trycker väl bara till 100m tror jag. Ska man trycka över 100m måste dem plocka ur verket och trycka med vatten istället för luft.
Tyvärr inte, men läste om det hör någonstanns på KS om jag inte minns fel.Har du någon länk till detta påstående så att man kan förkovra sig i ämnet?
Tycker jag inte. Har själv en -04a som börjar få svagt gulnande index. Lurigt med ljuset oxå. Inget jag skulle hänga upp mig på iaf.Ser inte denna ut att ha blivit lite väl "cremefärgad" på de runda ringarna som markerar timmar för att vara en 2005a i mint condition?
![]()
http://www.chrono24.com/rolex/explorer-2-ii-serf-2005-white-dial-16570-3098--id5589878.htm
Allt mellan 35-50 beroende på skick och servicehistorik? Subben och gmt:n är generellt lite dyrare än både explorer ett och två.Wazzup guys!
Vad är det rimligt pris för en begagnade Rolex sub, explorer, gmt, speciellt 90-95-99års
Jag hade varit lugn med att bada med den 2017, tycker inte du behöver provtrycka mer än vart annat år. En täthetsservice där det byts packningar efter fyra/fem år och service efter åtta/tio.![]()
Tack! Låter vettigt. Jag planerar en semester till Singapore och Bali (eller nåt annat i "närheten" av Singapore) runt nästa jul och det borde väl inte heller vara nåt problem hoppas jag.Jag hade varit lugn med att bada med den 2017, tycker inte du behöver provtrycka mer än vart annat år. En täthetsservice där det byts packningar efter fyra/fem år och service efter åtta/tio.
Faktiskt, sällan sätt någon under 200-210k