Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
rectangular dial kallas det väl för.Har en fråga om min 16710 z serie jag nyligen köpte. Tydligen finns det inte bara stick o roman dial utan även square dial, dvs att serifferna på roman är lite kortare så det blir mer "square". Tycker min tavla ser mer square än roman ut men vad säger ni? Ursäkta suddig bild men med så mycket zoom har iaf jag svårt att hålla telefonen tillräckligt stilla.
![]()
Är det bara jag som är skelögd, eller är GMT-visaren böjd vid axeln?Har en fråga om min 16710 z serie jag nyligen köpte. Tydligen finns det inte bara stick o roman dial utan även square dial, dvs att serifferna på roman är lite kortare så det blir mer "square". Tycker min tavla ser mer square än roman ut men vad säger ni? Ursäkta suddig bild men med så mycket zoom har iaf jag svårt att hålla telefonen tillräckligt stilla.
![]()
Den visaren är böjd! Good eye!Är det bara jag som är skelögd, eller är GMT-visaren böjd vid axeln?
Det är för att klockan än inställd på tidszonen GMT+1Är det bara jag som är skelögd, eller är GMT-visaren böjd vid axeln?
K-serien tillverkades från mitten på 2001 till mitten på 2002.En sea dweller i K serien hur gammal är den?
TackK-serien tillverkades från mitten på 2001 till mitten på 2002.
Är väl framförallt "Bamford" eller vad de heter som brukar "förgripa" sig på rollar med pvd o andra tricks.Någon som har koll på vad det här är för något ?![]()
Gillar den skarpt, men är det någon apdyr jäkel ?
Ok. Trodde för en sekund att set var original model men det borde ja ju förstått på en gång att det inte var. Tack för snabbt svar.Är väl framförallt "Bamford" eller vad de heter som brukar "förgripa" sig på rollar med pvd o andra tricks.
Tyvärr inte, men läste om det hör någonstanns på KS om jag inte minns fel.
Älskar när jag har rättSent men kanske ändå roligt att veta. "In order to test our Submariner to its rated depth of 300 meters, the movement had to be removed. Because the Fathometre wet-tests the watches, any case breach would be catastrophic to the movement"
https://www.hodinkee.com/articles/under-pressure-a-look-at-rolex-water-resistance-testing
Älskar när jag har rätt
Det sitter väl klockan 6 på innerringen? (Dvs där det står ROLEXROLEXROLEX...)Tog oskulden av Rolex djävulen i mig här i veckan. Serienummer, sitter det fortfarande mellan luggarna? Klockan är från 2015
![]()
Titta på fan det stämmer! TackarDet sitter väl klockan 6 på innerringen? (Dvs där det står ROLEXROLEXROLEX...)
Jag köpte någon mejselsats på Kjell eller classe, funkar utmärkt.vilken skruvmejsel är optimal för vanliga oysterlänkarna dvs dom som sitter på nuvarande sportrolexar. har läst mig till att bergeon:s 1.6mm mejslar ska funka bra men finns det några andra som är bättre? och som är hyffsat enkla att få tag i
Mest optimala mejseln (om du inte kan få tag på en officiell Sea-Dweller mejsel) tycker jag personligen Official Geneva Ref. 2100 på 1.6mm är då den har bredare och plattare mejselhuvud som inte riskerar att skada/repa skruvhuvudet som många andra mejslar gör. Den kostar runt 400 kr och jag tycker det är värt att lägga de pengarna på en bra mejsel när man har spenderat dyra pengar på en Rolex. Sen finns det liknande mejslar från andra märken som säkert är nog så bra och kanske även billigare med så klart.vilken skruvmejsel är optimal för vanliga oysterlänkarna dvs dom som sitter på nuvarande sportrolexar. har läst mig till att bergeon:s 1.6mm mejslar ska funka bra men finns det några andra som är bättre? och som är hyffsat enkla att få tag i
Mest optimala mejseln (om du inte kan få tag på en officiell Sea-Dweller mejsel)
Har jag sagt nåt tokigt?
Har jag sagt nåt tokigt?
Det kanske inte det gör, men har man huvudet på skaft förstår man att det är Rolex-mejseln som tidigare kom med Sea-Dwellern som jag syftar på...Finns inget som heter den "Officiella Sea-Dweller mejseln"...
Det finns antingen kilformad klinga eller platt klinga, 99% använder kilformad eftersom den är lättare att modifiera och slipa om till behövt ändamål.
Oj! Brukar du reagera lika starkt eller är det just när det gäller skruvmejslar du går igång?