Faktiskt, sällan sätt någon under 200-210k
Den här verkar inte ha certifikat, det förklarar nog priset.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faktiskt, sällan sätt någon under 200-210k
Behövs väl ändock inte med tanke på att man kan fastställa äkthet genom att bara hålla i klockan. Ser inte riktigt värdet i ett certifikat.Den här verkar inte ha certifikat.
Behövs gör det ju inte, men det innebär oftast att det är svårsålt och att priset får ta stryk.Behövs väl ändock inte med tanke på att man kan fastställa äkthet genom att bara hålla i klockan. Ser inte riktigt värdet i ett certifikat.
Nej det är ju sjukt upptrissade priser på 16710Njää om den har levt ett liv så att insertet har blekt så pass så tror jag nog en och annan hairline på boettsidorna skulle ha uppstått, sedan har ju bandhornen lite smällar och länken ser väl ut att ha blivit polerad också. Hade den varit "like new" så hade det säkert varit med en bild på hur lite stretch länken har, nu saknas en sån bild men du kanske kan be om det.
Men det är ju en fet boett om man jämför med andra (och min egen) men som sagt helt orörd är den nog inte.
Sen är ju priserna helt galna så jag vågar inte yttra mig om det är skäligt. Jag kan inte heller avgöra om tillbehören är de rätta.
Absolut inte opolerad.https://www.chrono24.se/rolex/rolex...0--pepsi-never-polish-like-new--id5684570.htm
Jag har reserverat denna men vad tror ni, är den verkligen opolerad? Jag blir lite skeptisk. Får känslan att det här kanske är en klocka man borde skippa...
@Ruben har en till salu. https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-16710.68035/Nej det är ju sjukt upptrissade priser på 16710jag gillar verkligen både pepsi och egentligen ännu hellre coke men när det handlar om de här priserna vill man ju försäkra sig om att klockan är kosher och gärna opolerade alternativt en väldigt snäll polering.
Opolerad?
Ingen aning - i så fall en snäll polering.Opolerad?
Min bedömning är att den blivit polerad.Opolerad?
Ingen aning - i så fall en snäll polering.
Citerade bara att han sökte en pepsi/coke 16710 som han kan försäkra sig om är kosher.![]()
Lär ju vara vettigare än en "never polish" på C24Min bedömning är att den blivit polerad.
Men är fet och fin i boetten.
Jo det tycker jag med. Min har ju dessutom dokumenterad serviceLär ju vara vettigare än en "never polish" på C24![]()
Men den har ju inge lugholesHär har ni ett exemplar som har bra pris. Jag köpte en DJ från dem. Snabb leverans. Bättre skick än bilderna angav. Jag skippade TC och prutade mig till fri leverans. Fortfarande billigt om den har omedelbart "normalt" servicebehov.
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-coke--id5612827.htm
Skulle aldrig köpa en klocka från Rumänien. Samtliga klockor jag sett därifrån saknar box och papper. Krävs ju inget geni för att lägga ihop ett och ett kring det... Nog för att man inte ska vara fördomsfull men eftersom det verkligen gäller -varenda- klocka jag kikat på från rumänsk säljare så blir man ju något fundersam.Här har ni ett exemplar som har bra pris. Jag köpte en DJ från dem. Snabb leverans. Bättre skick än bilderna angav. Jag skippade TC och prutade mig till fri leverans. Fortfarande billigt om den har omedelbart "normalt" servicebehov.
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-coke--id5612827.htm
Det är SEL. Rolex slutade dessutom med lugholes runt 2003/Y serien.Men den har ju inge lugholesinte heller SEL, väl?
Ok ok! När kom det på GMT? 99? 2000?Det är SEL.
Tja!Hur många av er med Sub eller Sea Dweller använder dem faktiskt till att dyka med?Hade en diskussion med en kamrat om hur ofta folk med high end dykare faktiskt använder dem till att dyka.. Vi älskar båda att dyka men aldrig använt finklockor till det, skulle vara intressant att veta!
![]()
Ah precis det jag tänkte... Lite mysko.Det är SEL. Rolex slutade dessutom med lugholes runt 2003/Y serien.
Den där 16710 som länkas saknar dessutom luggholes men anges ändå som år 2000...
Jag hade tittat bort direkt.
Hur många av er med Sub eller Sea Dweller använder dem faktiskt till att dyka med?Hade en diskussion med en kamrat om hur ofta folk med high end dykare faktiskt använder dem till att dyka.. Vi älskar båda att dyka men aldrig använt finklockor till det, skulle vara intressant att veta!
![]()
Hejsan,
En polare äger en Rolex 1500 (datejust 34mm) och är lite sugen på att köpa en jubilee till den. Är det någon som vet vilka länkar/ändlänkar som passar? Finns det någon lista sammanställd någonstans?![]()
Av de annonser jag har skådat så är 48 kkr det billigaste.. har för mig just den klockan var från 2011!Någon som har koll på rimligt Pris för en 216570 fullset ? Kollat lite chrono & Suget börjar gro djupare nu mot vårenMvh Jimpa.
PING - @closetplayerNågon som har koll på rimligt Pris för en 216570 fullset ? Kollat lite chrono & Suget börjar gro djupare nu mot vårenMvh Jimpa.
55 -ish?Någon som har koll på rimligt Pris för en 216570 fullset ? Kollat lite chrono & Suget börjar gro djupare nu mot vårenMvh Jimpa.
Jag hade annons på min 2016 för 58KNågon som har koll på rimligt Pris för en 216570 fullset ? Kollat lite chrono & Suget börjar gro djupare nu mot vårenMvh Jimpa.