• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Njää om den har levt ett liv så att insertet har blekt så pass så tror jag nog en och annan hairline på boettsidorna skulle ha uppstått, sedan har ju bandhornen lite smällar och länken ser väl ut att ha blivit polerad också. Hade den varit "like new" så hade det säkert varit med en bild på hur lite stretch länken har, nu saknas en sån bild men du kanske kan be om det.
Men det är ju en fet boett om man jämför med andra (och min egen) men som sagt helt orörd är den nog inte.
Sen är ju priserna helt galna så jag vågar inte yttra mig om det är skäligt. Jag kan inte heller avgöra om tillbehören är de rätta.

Njää om den har levt ett liv så att insertet har blekt så pass så tror jag nog en och annan hairline på boettsidorna skulle ha uppstått, sedan har ju bandhornen lite smällar och länken ser väl ut att ha blivit polerad också. Hade den varit "like new" så hade det säkert varit med en bild på hur lite stretch länken har, nu saknas en sån bild men du kanske kan be om det.
Men det är ju en fet boett om man jämför med andra (och min egen) men som sagt helt orörd är den nog inte.
Sen är ju priserna helt galna så jag vågar inte yttra mig om det är skäligt. Jag kan inte heller avgöra om tillbehören är de rätta.
Nej det är ju sjukt upptrissade priser på 16710 :( jag gillar verkligen både pepsi och egentligen ännu hellre coke men när det handlar om de här priserna vill man ju försäkra sig om att klockan är kosher och gärna opolerade alternativt en väldigt snäll polering.

Här har ni ett exemplar som har bra pris. Jag köpte en DJ från dem. Snabb leverans. Bättre skick än bilderna angav. Jag skippade TC och prutade mig till fri leverans. Fortfarande billigt om den har omedelbart "normalt" servicebehov.
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-coke--id5612827.htm
Skulle aldrig köpa en klocka från Rumänien. Samtliga klockor jag sett därifrån saknar box och papper. Krävs ju inget geni för att lägga ihop ett och ett kring det... Nog för att man inte ska vara fördomsfull men eftersom det verkligen gäller -varenda- klocka jag kikat på från rumänsk säljare så blir man ju något fundersam.

Det kanske är tradition av rumäner att kasta alla kartonger och papper? :D

Hur många av er med Sub eller Sea Dweller använder dem faktiskt till att dyka med? :watching: Hade en diskussion med en kamrat om hur ofta folk med high end dykare faktiskt använder dem till att dyka.. Vi älskar båda att dyka men aldrig använt finklockor till det, skulle vara intressant att veta! :)
Tja!
Tror som dig att det är sällsynt att "riktiga dykare" (aktiva sportdykare) ens dyker med sina klockor. Dels på grund av manschetterna i dräkten samt att vill påstå alla använder datorer idag. Av de ca 450 dyk jag gjort är möjligtvis 20 st gjorda med klocka varav huvuddelen är gjorda i utlandet. Skulle däremot inte vara främmande för att använda min dykare om jag fick ett infall till "pay and dive" vid en charterresa då jag ändå var tvungen att hyra all utr. Men att ha den på djupt vrakdyk utanför Narvik är inte aktuellt
//Christian

Hejsan,

En polare äger en Rolex 1500 (datejust 34mm) och är lite sugen på att köpa en jubilee till den. Är det någon som vet vilka länkar/ändlänkar som passar? Finns det någon lista sammanställd någonstans? :)

Hur många av er med Sub eller Sea Dweller använder dem faktiskt till att dyka med? :watching: Hade en diskussion med en kamrat om hur ofta folk med high end dykare faktiskt använder dem till att dyka.. Vi älskar båda att dyka men aldrig använt finklockor till det, skulle vara intressant att veta! :)

Jag har en 114060 och tidigare en 14060. Jag simmar en hel del och klockan är då alltid på. Under sommaren blir det fridykning och klockan sitter då utanpå våtdräkten.

Någon som har koll på rimligt Pris för en 216570 fullset ? Kollat lite chrono & Suget börjar gro djupare nu mot våren :happyhappy: Mvh Jimpa.

Tillbaka
Topp