Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Senaste så 43mm vs 41mm![]()
Tack, det var en väldigt stor skillnad på höjden, misstänker att de knappast finns inne hos AD ens som visningsex?Du får nog ha minst 19cm om de ska upplevas bra med dweller
41sub vs 43dweller
(bilder från trf)
![]()
![]()
![]()
Np, eventuellt har AD stål/guld varianterna inne om man har turTack, det var en väldigt stor skillnad på höjden, misstänker att de knappast finns inne hos AD ens som visningsex?
Hmm får försöka ta mig förbi RobE vid tillfälle och om inte ta rutten förbi övriga och kolla. Har en handled om ca 19-20 så borde klara sea dweller men just höjden gör att jag nog.voöl testa innanNp, eventuellt har AD stål/guld varianterna inne om man har tur![]()
Om de inte finns inne kan du alltid pröva att gå förbi någon gråhandlare för att testa denHmm får försöka ta mig förbi RobE vid tillfälle och om inte ta rutten förbi övriga och kolla. Har en handled om ca 19-20 så borde klara sea dweller men just höjden gör att jag nog.voöl testa innan
Det hände mig.Jag min AD försökte aldrig sälja / klämma en annan klocka bara för att signera mig på en het modell. Jag har många vänner som äger Rolex, och ingen av dem har nämnt något liknande mig.
Har den här historien hänt dig personligen eller har du läst om den på internet?
Vi vet.Det hände mig.
"Blir det köp på en av de här klockorna idag så har jag mandat att lova dig att du garanterat får köpa en fin modell inom 18 månader, absolut allra senast inom 24".
De e dagens sanning.
Jag ville bara försäkra mig om att just du, eftersom jag svarade dig, professor visste om det och var helt säker!Vi vet.
Har du fått ngt svar från ADn eller är det fortfarande dövörat till? Du kan PMa om du inte vill skriva i tråden.Jag ville bara försäkra mig om att just du, eftersom jag svarade dig, professor visste om det och var helt säker!
Vill du verkligen veta..? Eller gör du dig lustig..?Har du fått ngt svar från ADn eller är det fortfarande dövörat till?
Jag gör mig inte lustig. Ville bara veta om du fått något konkret svar. Tycker det konstigaste med hela historien är att du varken får ett ja eller nej utan att person A eller B ska höra av sig och sedan blir det tyst. Kan bara säga lycka till. Jag har inte varit med om att få höra "köp klocka A för att kunna köpa klocka B" men det var väl en liknande historia förra året då någon behövde köp två Tag eller liknande. Dock så pratas det ofta om "köphistorik" vilket är väl ett finare ord för fenomenet.Vill du verkligen veta..? Eller gör du dig lustig..?
Iaf, jag klev in där i förra veckan och bad att få tala med butikschefen,
Jag bad att få tala med butikschefen men denne satt i möte, den unge säljaren frågade om han kunde göra något, och jag förklarade denna gången på plats, framför fler anställda och även någon kund att det gällde den här daytonahistotien som jag var säker på att han har hört talas om nu.
Det hade han.
Jag förklarade som det var, att jag inte accepterar ett svar att jag ju köpt en annan klocka i April och att det DÄRFÖR kan bli svårt att leverera mig även denna, inte när det var DE som kom till mig med erbjudandet, och när de det gjorde så hade jag redan väntat på pepsin I 18 månader.
Han var säker på att de hade tänkt att leverera en daytona och att "kvinnans" mail, där hon skriver, "då du köpte en * för ett litet tag sedan kan det bli svårt att nu också leverera en *", verkligen menade "nu, som i nu på studs inom de 24 månaderna..", inte som i att jag skulle bli utan klocka. ) efter att jag sagt att det är den enda förklaring jag kan se, där de inte har tänkt att inte fullfölja sin del av avtalet)
Jag var ju såklart tydlig med att nämna även här att jag ju när jag fick frågan om jag hade papper på den här överenskommelsen började spela in samtal med de säljare jag pratade då jag visste att daytonan skulle nämnas. Samt att jag har flera samtal där de klart och tydligt både själva nämner och är på det klara med att ett avtal finns. Och att jag betalat 120k, för klockan mm mm.
Han skulle ta det med chefen och han tog åter mina uppgifter, igen..
Iaf så var han säker på att det skulle lösa sig smidigt, eftersom de är rädda om och månar omsina kundkontakter.
Men än har ingen återkommit, vare sig säljare eller butikschefen..
Ett skevt sätt att se på kunder, man vet aldrig vem man har framför sig. Jag vill inte köpa någon tröst klocka utan det jag vill ha, får jag inte det går jag till en annan handlare. Idag är det en Rolex jag ställt in siktet på men kunde lika gärna varit något "dyrare" märke, ett ointresse idag innebär förlorade intäkter i det långa loppet. Samtidigt så kommer uppenbarligen flippare och gråisar över uren och bygger köphistotikJag gör mig inte lustig. Ville bara veta om du fått något konkret svar. Tycker det konstigaste med hela historien är att du varken får ett ja eller nej utan att person A eller B ska höra av sig och sedan blir det tyst. Kan bara säga lycka till. Jag har inte varit med om att få höra "köp klocka A för att kunna köpa klocka B" men det var väl en liknande historia förra året då någon behövde köp två Tag eller liknande. Dock så pratas det ofta om "köphistorik" vilket är väl ett finare ord för fenomenet.
”satt i möte”….Iaf, jag klev in där i förra veckan och bad att få tala med butikschefen,
Jag bad att få tala med butikschefen men denne satt i möte,
Hade den här historien med en annan AD med Omega Moon 50:e begränsade upplagan. Jag skrev på ett kontrakt och gjorde en förskottsbetalning med löfte om 10% rabatt. Efter en månad ringde de mig att rabatten inte skulle beviljas för denna modell. Jag kan antingen ändra kontraktet eller dra mig ur kontraktet helt och hållet. Det gjorde mycket ont i mig då, och jag gav upp klockan. Efter en tid erbjöd denna AD mig ett abonnemang på Omega Snoopy som kompensation. Jag tackade ja och jag väntar tills idag. Ibland måste man få sin vilja igenom, och ibland måste man ge upp.Vilka regler tänker du specifikt på som gör att en AD inte ska behöva följa överenskommelser och avtal?
Om jag tagit en klockanpå avbet och sagt att jag tycker inte att jag ska behöva betala de sista 120k kr eftersom jag ju betalade en extrasudd i våras, skulle det vara ok och accepteras?
Berätta gärna vilka regler du pratar om här som inte jag "anpassar" mig till
Mvh
Oavsett hur de behandlat dig kan du tackla problemet på olika sätt. Morot eller piska. Jag tror inte piskan kommer ge dig något förutom en bannlysning från butiken, oavsett vem som har rätt.Jag förväntar mig att de håller sin del av avtalet? Jag tjafsar wg inte, jag står på mig, jag accepterar inte att bli överkörd och lurad på 120k. Du gör kanske det, isåfall gör jag väldigt gärna affärer med dig om du tycker det är ok att bete sig såhär?
Anser inte du, ärligt, att den här ADn gör fel om de inte levererar mig en daytona?
Och för att göra det lite klart. @KenKun Har jag förklarat ganska utförligt i pm hur allting ligger till, så han vet mer än de flesta andra och kan kanske hålla med mig om att det finns saker jag inte kan skriva ut, utan att outa ADn, men som gör det hela än mer märkligt..? (Tex att jag fick köpa en pepsi i april och DÄRFÖR nu inte kan få köpa en daytona) bla.
Mvh.
Ok, men du skrev på ett kontrakt, du köpte inte också någonting för 100 papp mer eller mindre på deras uppmaning för att tillåtas skriva på kontraktet?Hade den här historien med en annan AD med Omega Moon 50:e begränsade upplagan. Jag skrev på ett kontrakt och gjorde en förskottsbetalning med löfte om 10% rabatt. Efter en månad ringde de mig att rabatten inte skulle beviljas för denna modell. Jag kan antingen ändra kontraktet eller dra mig ur kontraktet helt och hållet. Det gjorde mycket ont i mig då, och jag gav upp klockan. Efter en tid erbjöd denna AD mig ett abonnemang på Omega Snoopy som kompensation. Jag tackade ja och jag väntar tills idag. Ibland måste man få sin vilja igenom, och ibland måste man ge upp.
Jag har köpt wtt gäng rplex jag också, men som jag tror jag nämnt, V de ca 20 klockor jag köpt, så har endast EN varit en sk "listklocka" och den väntade jag ändå i 3.5 år på, så där har jag ju väntat som alla andra fått göra.Och för att inte klaga så mycket, jag har redan hämtat 3 klockor från min AD Rolex, och jag väntar fortfarande på Pepsi på Oyster och Daytona i vitt guld på Oysterflex.![]()
Ja det stämmer mycket bra, därför försöker jag prata med dem, men när de inte återkoppla, då får jag ju söka upp dem igen.Oavsett hur de behandlat dig kan du tackla problemet på olika sätt. Morot eller piska. Jag tror inte piskan kommer ge dig något förutom en bannlysning från butiken, oavsett vem som har rätt.
Jq, jag gillar ju iofs klockan jag köpte. Men jag hade troligen aldrig lagt 120k för den då jag borde ha kunnat få en för 80 eller 90 genom c24.Det är viktigt att bara köpa de klockor du gillar, och att inte göra några paketaffärer.
Den är fin den där DJ:n jq har en med samma tavla dock på oysterlänk och med slät glasring.Och för att inte klaga så mycket, jag har redan hämtat 3 klockor från min AD Rolex, och jag väntar fortfarande på Pepsi på Oyster och Daytona i vitt guld på Oysterflex.![]()
Jo, men ändå, jag har ju rätt i det här och skulle jag nu strunta i det och köpa den grått, ja då är det ju 150k kr TILL. Och det är inte ok.. Jag skulle vara helt bekväm med att de behöll papperen twx tills garanti gått ut, jag vill inte köpa för att sälja.Det finns ingen anledning att gråta över spilld mjölk. Det finns så många saker i livet som kan vara kul.![]()
Ok, men du skrev på ett kontrakt, du köpte inte också någonting för 100 papp mer eller mindre på deras uppmaning för att tillåtas skriva på kontraktet?
Det är en viss skillnad kan jag tycka.
Jag har köpt wtt gäng rplex jag också, men som jag tror jag nämnt, V de ca 20 klockor jag köpt, så har endast EN varit en sk "listklocka" och den väntade jag ändå i 3.5 år på, så där har jag ju väntat som alla andra fått göra.
Ja det stämmer mycket bra, därför försöker jag prata med dem, men när de inte återkoppla, då får jag ju söka upp dem igen.
Och som jag tidigare nämnt, jag har än inte nämnt någon AD vid namn eller ens en säljare.
Jag har bara berättat att jag sitter i den här situationen, och att det skulle kunna vara så att de försöker lura mig, men jag nämner också att jag KAN HA FEL, eftersom det finns tolkningsutrymme i det sista mailet "...Kan vi inte leverera dig någon daytona nu.." - det är det sista mailwt jag intw fått svar på vad de menar med just den frågan.
Jag har intw gormar på någon, wller betett mig illa, jag har bett att få tala med o h bli kontaktad av chefen, eftersom jag VILL tro att det är ett missförstånd och JAG har förstått fel. Kag hoppas ju det, och jag har även nämnt att om så är fallet, så ska jag krypa till korset och tydligt be om ursäkt för att jag misstänkte dem för att vara rövare.
Jq, jag gillar ju iofs klockan jag köpte. Men jag hade troligen aldrig lagt 120k för den då jag borde ha kunnat få en för 80 eller 90 genom c24.
Sen var jag redan då osäker på storleken, vilket är anledningen till qtt den knappt använts under de två år jag haft den (ka ske 100 timmar) och nu har den ute till försäljning.
Så jag köpte ju ingen som de valde ut, jag var ju där för att titta på denna och en till.
Men som sagt
"Blir det affär idag så har jag mandat att garantera dig/lova dig att du får hämta en daytona inom 18, absolut senast inom 24 månader.."
ADn kom med ett erbjudande om ett avtal.
Jag borde ha krävt skriftligt men iom att de aldrig krånglat med nåt innan och alltid varit bra oavsett vad qå föll tanken mig inte ens in..
Mvh
Snälla, starta en tråd om din historia eller bespara oss att behöva läsa den ÄNNU en gång. Vet inte i hur många olika trådar jag läst om din upplevelse nu.Det hände mig.
"Blir det köp på en av de här klockorna idag så har jag mandat att lova dig att du garanterat får köpa en fin modell inom 18 månader, absolut allra senast inom 24".
De e dagens sanning.
Jodda det gar alldeles utmarkt att gora paketaffarer sk "bundling"Det är viktigt att bara köpa de klockor du gillar, och att inte göra några paketaffärer.