MrIronMike
Silver
Har de höjt priserna historiskt varje år?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej.Har de höjt priserna historiskt varje år?
Det var olika beroende pa modell.hur mycket höjde de sist?
Minns kanske fel, men har för mig det var en höjning vid släpp av nya Sub?Nej.
Sista hojningen i Sverige var 1/1/2020
Om det ar den helt nya modellen som slapptes i ar [det var val i varas nya Submariner slapptes??] sa ar det val inte nagon akta prishojning.Minns kanske fel, men har för mig det var en höjning vid släpp av nya Sub?
H1 2019 kostade iaf 114060 70tkr och nu 87,5tkr = 25%
EnigOm det ar den helt nya modellen som slapptes i ar [det var val i varas nya Submariner slapptes??] sa ar det val inte nagon akta prishojning.
Ny modell. Nytt listpris.
WTF, trodde det var solid guld och inte bara pläterat i moderna länkar?Väldigt sällan detta händer, men kan vara en bra heads up för dem med TT klockor
![]()
![]()
Det är solitt i länkarna, men på spännet enligt bild. Det du ser är inte heller pläterat.WTF, trodde det var solid guld och inte bara pläterat i moderna länkar?
Menade låsetDet är solitt i länkarna, men på spännet enligt bild. Det du ser är inte heller pläterat.
Trodde också detMenade låset
Det är ju fortfarande inte plätterat. Det är en solid bit guld, som sitter på spännet.Menade låset
Fortfarande lite B att det inte är solitt guld, utan en guldbit som svetsats(?) fast på stålet under och uppenbarligen kan lossnaDet är ju fortfarande inte plätterat. Det är en solid bit guld, som sitter på spännet.
Fortfarande lite B att det inte är solitt guld, utan en guldbit som svetsats(?) fast på stålet under
Det är ju fortfarande inte plätterat. Det är en solid bit guld, som sitter på spännet.
Samma vadå?Vet du om det är samma på stållänkar med PCL?
Stålbit på låset som kan lossna på samma sätt förmodligenSamma vadå?
Samma vadå?
Stålbit på låset som kan lossna på samma sätt förmodligen
Bra när man kan ha en löpande dialog! Måste ha varit strax innan dem stängde listorna på SS..Jag tycker Bergströms Göteborg kör mycket raka rör och hög etik. Rekommenderas!
min AD story:
Hej, jag tänkte dela min AD story…
2018-02 får jag bonus och vill köpa klocka. Kolega på jobbet rekommenderar en AD där hens sambo jobbar.
köper en Breitling Superocean där till bra pris.
2018-07 vill jag byta min IWC fliegerkronograf från 2004 till nya modellen. Är hos IWC AD (ej samma som ovan) och får dåligt bemötande och service. Jag tappar helt intresset för IWC och funderar på vag jag vill ha istället…då är det bara Rolex som poppar upp på radarn. Vet då ingenting om Rolexsportstål, väntetider och kölistor. Men jag knallar över till Rolex AD där jag köpte min Bretitling. jag förklarar vad som hänt och mitt intresse för en Submariner. Grön eller svart frågar säljaren och jag säjer svart. Leveranstid circa 18 månader säjer hen. OK säjer jag. Min Bretling som inbyte? Inga problem. Vi köper in den idag! Får nästan fullpris inbyte efter 5 månader.
2019-02 Rolex Submariner LN finns att hämta hos AD! WooHoo! Min första Rolex!
2019-04 Rolex presenterar nya Batgirl på Baselworld. jag mailar intresse till min kontakt på AD och anmäler intresse inom cirka 5 minuter.
2019-09 Rolex GMT master Batgirl finns att hämta hos AD! Första kundexemplaret dom leverar. Till moiAnmäler intresse för Daytona SS samtidigt som jag betalar för Batgirl. Intresseanmälan motags utan förbehåll.
2020-09 Anmäller jag intresse hos min AD för GMT master Root Beer som egen present till migsjällv för 30 år på samma företag. ”Guldklockan” till migsjälv
2021-04 GMT Master Root Beer finns att hämta! Och får då veta att kag har minst ett år kvar att vänta på min Daytona SS.
Jag besöker min AD varanan månad och småpratar med mina 2 säljkontaker där, provar på Rolex TT modeler dom har inne och även nya modeler som nya Omega Speedmaster.
your experience may vary!
men så har det gått för mig
och min Rolex resa började med att jag ville köpa en ny IWC Fliegerkronograf…tro det eller ej![]()
Jag har svårt att tro det då det är samma material. Men vet inte.Precis så menade jag. Inte för att det spelar någon större roll men alltid intressant att veta![]()
Har alltid gillat batman mer, men båda är grymt fina.Och här med sin storebror. Vilket tycker du ser bättre ut, är coolare?![]()
Batman har alltid tilltalat mig också. Jag ska försöka ta bättre bilder i naturligt ljus och publicera här – först då kommer det att vara möjligt att jämföra detaljerna och dra slutsatser.Har alltid gillat batman mer, men båda är grymt fina.![]()
Jag tenderar att gilla Batman mer på bild, men Pepsi i verkligheten, då jag tycker den blir varmare och roligareBatman har alltid tilltalat mig också. Jag ska försöka ta bättre bilder i naturligt ljus och publicera här – först då kommer det att vara möjligt att jämföra detaljerna och dra slutsatser.
Dagens bilder är tagna så snabbt – med artificiellt ljus.
Jag har fått nog!Väldigt sällan detta händer, men kan vara en bra heads up för dem med TT klockor
![]()
![]()
Petar man bort tillräckligt mycket guld så blir det en stålJag har fått nog!
Omöjligt att köpa stålklockor..
Omöjligt att komma med på listan…
Och nu tar superlimmet hos Rolex slut!
![]()