• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jodda det gar alldeles utmarkt att gora paketaffarer sk "bundling"
Men da ska alla klockor kopas vid ett och samma tillfalle. Finns inte godisbiten hemma? Ok da vantar jag tills ni far hem en.
For det ar ju inte som sa att hyllvarmarslasket ar svart att fa hem pa nagon dag eller vecka om nu just det ex som har legat i skylten senaste aret rakar bli salt medan vi vantar.

Vill ni inte ga med pa det?
Da avstar jag fran affaren om den ar for mig avhangig pa att nagonting ska levereras vid ett senare tillfalle utan att jag lagt handpeng/fullbetalning mot kvitto dar leveransdatum framgar.

Nu vet ju aven jag att det inte funkar sa idag vad galler de brannheta modellerna oavsett om det galler Rolexklockor Porschebilar Fastigheter eller Birkinvaskor.

Och som avslutning hoppas jag det loser sig for min van,och att ingen annan ska kanna sig uttnyttjad eller lurad oavsett vad det ar man koper.
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska lägga ner hobbyn, galet mycket är väntetid, stängda listor eller tas inte in. Entusiasmen dalar lite. Men detta kanske är vägen framåt i undantagsfall? Men hur tar man upp det på ett bra sätt. Är det bara rakt på sak dvs ”…kan tänka mig att köpa ett antal klockor som jag är intresserad av men kanske inte är storsäljare om ni också säljer mig model x som också är på önskelistan?”?

Hej, jag undrar om reflektioner kring storleken på sea dweller vs submariner och hur den upplevs. Användningen är tänkt att vara daglig och fungera såväl ihop med skjorta/kostym som till mer sportig outfit. Vad har ni för tankar om fungerar båda? Har en Anonimo Polluce som jag gillar och det är det största uret jag har (och lite väl högt också)
Jag har haft SD43 och Sub i flera omgångar. Även haft SD4000 dvs den förra Sea-Dwellern innan den nuvarande.
Handled ca 19 cm.

Min åsikt:
Även om du har en redig handled så kan jag garantera att SD43 KÄNNS på handleden och inte på ett jättebra sätt. Du måste ha den ganska tajt för att den topptunga klockan inte skall vobbla fram och tillbaka för mycket och därmed göra sin tyngd ännu mer påmind under dagen.
Jag har haft Planet Oceans i olika storlekar förut och jag upplever att SD43 bär väldigt liknande - dvs obekvämt över tid.

Kör på Sub alla dagar i veckan även om SD är en "coolare" klocka med kanske mer intressant historia och fetare spec's.

Jo, men ändå, jag har ju rätt i det här och skulle jag nu strunta i det och köpa den grått, ja då är det ju 150k kr TILL. Och det är inte ok.. Jag skulle vara helt bekväm med att de behöll papperen twx tills garanti gått ut, jag vill inte köpa för att sälja.
Kag skulle snarare bli glad om andrahandspriserna rasade ner, iom att den då inte skulle vara storvilt för allt och alla och bli betydligt lättare att bära. Rånrisk lägre etc etc..

Jag har aldrig köpt för att sälja och lär inte göra det.
Du nämnde att du köpt typ 20 st Rolex från den handlaren därmed din feta köphistorik. Har du behållt alla? Isåfall bör du ha råd att köpa grått denna gång ;-)

Jag har haft SD43 och Sub i flera omgångar. Även haft SD4000 dvs den förra Sea-Dwellern innan den nuvarande.
Handled ca 19 cm.

Min åsikt:
Även om du har en redig handled så kan jag garantera att SD43 KÄNNS på handleden och inte på ett jättebra sätt. Du måste ha den ganska tajt för att den topptunga klockan inte skall vobbla fram och tillbaka för mycket och därmed göra sin tyngd ännu mer påmind under dagen.
Jag har haft Planet Oceans i olika storlekar förut och jag upplever att SD43 bär väldigt liknande - dvs obekvämt över tid.

Kör på Sub alla dagar i veckan även om SD är en "coolare" klocka med kanske mer intressant historia och fetare spec's.
Lite OT nu. Typ lite..

Men med tanke på just storleken, att SD och PO blir obekväma över tid. Hur kommer det sig att du har köpt och sålt så många PO? 😬

Förutom den gigantiska boetten på SD43 så slår sdns tavla sub alla dagar i veckan
9579978F-7BCA-41AA-8998-484D43CB10C3.png
A21D926D-3ADE-4653-B275-EC4BAD38B3B1.png

Jag är lite i valet och kvalet om jag ska lägga ner hobbyn, galet mycket är väntetid, stängda listor eller tas inte in. Entusiasmen dalar lite. Men detta kanske är vägen framåt i undantagsfall? Men hur tar man upp det på ett bra sätt. Är det bara rakt på sak dvs ”…kan tänka mig att köpa ett antal klockor som jag är intresserad av men kanske inte är storsäljare om ni också säljer mig model x som också är på önskelistan?”?

Precis sa ar val utmarkt att gora.

Jag vill kopa klocka X.
Den har vi inte hemma och listorna ar stangda.
Ok. Vad behover jag kopa for att du ska ga ut pa lagret och hamta en nu?

For i stort sett varenda het klocka finns i butiken for ratt kund. Idag. Just nu.

Och varfor ska ett vinstdrivande foretag ge DIG upp till hundratusentals kronor i present utan motkrav?
Detta ar inte valgorenhet.
Inte heller nagot personligt
Bara affarer och hur man maximerar sin vinst. Inget konstigt alls

Precis sa ar val utmarkt att gora.

Jag vill kopa klocka X.
Den har vi inte hemma och listorna ar stangda.
Ok. Vad behover jag kopa for att du ska ga ut pa lagret och hamta en nu?

For i stort sett varenda het klocka finns i butiken for ratt kund. Idag. Just nu.

Och varfor ska ett vinstdrivande foretag ge DIG upp till hundratusentals kronor i present utan motkrav?
Detta ar inte valgorenhet.
Inte heller nagot personligt
Bara affarer och hur man maximerar sin vinst. Inget konstigt alls
Ja, precis. Haft den tanken ett tag men varit lite försiktig då jag tänkt att de kanske tar illa upp om man är så rättfram, vilket säkert är galet naivt haha

Om det är din hobby så vet du att det finns flera andra märken. Botanisera även i dessa så kanske du får en gnista på nytt. Jag köper högt och lågt, allt från 3-5k upp till 100k. Alla klockor ger mig lika mycket glädje oberoende priset. Kan du bygga upp en köphistorik och samtidigt tycka det är skoj att prova nya modeller/märken då kommer du även kunna köpa klockor som det är väntelista på (möjligtvis inte daytona eller GMT men övrigt borde gå).

Om det är din hobby så vet du att det finns flera andra märken. Botanisera även i dessa så kanske du får en gnista på nytt. Jag köper högt och lågt, allt från 3-5k upp till 100k. Alla klockor ger mig lika mycket glädje oberoende priset. Kan du bygga upp en köphistorik och samtidigt tycka det är skoj att prova nya modeller/märken då kommer du även kunna köpa klockor som det är väntelista på (möjligtvis inte daytona eller GMT men övrigt borde gå).
Jag hade ingen relation alls med AD för Rolex i Gbg, ringde dom i juli och sa att jag ville ha en 226570, dom sa att det är stängd kö på den med vit tavla. Ringde igen i september och fick då istället höra att jag kan få en innan årsskiftet.
ringde igen mitten av oktober, fick först höra att detta året ser mörkt ut, samtalet vände sedan till att jag kan få en vit om två veckor. 5 dagar senare fick jag Mail om att jag kan plocka ut den. Nu sitter den på min arm.

Ja, precis. Haft den tanken ett tag men varit lite försiktig då jag tänkt att de kanske tar illa upp om man är så rättfram, vilket säkert är galet naivt haha
Nej jag tror precis tvartom.
Att det uppskattas att man har en kund som fattar hur det gar till (idag ska jag val tillagga) och darmed slipper tramsa om sallsynthet,kolistor och fan och hans mormor.

Men da ska affaren ocksa vara klar.
Inget att "Jag far ga hem och fundera lite" for da lar du garanterat inte kunna kopa nagot kul nar du val funderat klart

Jag hade ingen relation alls med AD för Rolex i Gbg, ringde dom i juli och sa att jag ville ha en 226570, dom sa att det är stängd kö på den med vit tavla. Ringde igen i september och fick då istället höra att jag kan få en innan årsskiftet.
ringde igen mitten av oktober, fick först höra att detta året ser mörkt ut, samtalet vände sedan till att jag kan få en vit om två veckor. 5 dagar senare fick jag Mail om att jag kan plocka ut den. Nu sitter den på min arm.
Denna ref och föregående hör väl ändå till de modeller det aldrig har varit någon större spring på? Kan dock förstå att det är lite hajp precis efter release

Jag tycker Bergströms Göteborg kör mycket raka rör och hög etik. Rekommenderas!

min AD story:

Hej, jag tänkte dela min AD story…

2018-02 får jag bonus och vill köpa klocka. Kolega på jobbet rekommenderar en AD där hens sambo jobbar.
köper en Breitling Superocean där till bra pris.

2018-07 vill jag byta min IWC fliegerkronograf från 2004 till nya modellen. Är hos IWC AD (ej samma som ovan) och får dåligt bemötande och service. Jag tappar helt intresset för IWC och funderar på vag jag vill ha istället…då är det bara Rolex som poppar upp på radarn. Vet då ingenting om Rolexsportstål, väntetider och kölistor. Men jag knallar över till Rolex AD där jag köpte min Bretitling. jag förklarar vad som hänt och mitt intresse för en Submariner. Grön eller svart frågar säljaren och jag säjer svart. Leveranstid circa 18 månader säjer hen. OK säjer jag. Min Bretling som inbyte? Inga problem. Vi köper in den idag! Får nästan fullpris inbyte efter 5 månader.

2019-02 Rolex Submariner LN finns att hämta hos AD! WooHoo! Min första Rolex!

2019-04 Rolex presenterar nya Batgirl på Baselworld. jag mailar intresse till min kontakt på AD och anmäler intresse inom cirka 5 minuter.

2019-09 Rolex GMT master Batgirl finns att hämta hos AD! Första kundexemplaret dom leverar. Till moi :) Anmäler intresse för Daytona SS samtidigt som jag betalar för Batgirl. Intresseanmälan motags utan förbehåll.

2020-09 Anmäller jag intresse hos min AD för GMT master Root Beer som egen present till migsjällv för 30 år på samma företag. ”Guldklockan” till migsjälv :)

2021-04 GMT Master Root Beer finns att hämta! Och får då veta att kag har minst ett år kvar att vänta på min Daytona SS.

Jag besöker min AD varanan månad och småpratar med mina 2 säljkontaker där, provar på Rolex TT modeler dom har inne och även nya modeler som nya Omega Speedmaster.

your experience may vary!

men så har det gått för mig

och min Rolex resa började med att jag ville köpa en ny IWC Fliegerkronograf…tro det eller ej :)

Senast ändrad:
2010 hade jag megatur! Ringde till AD och bad om en 116610LN (ingen historik) , köpte den dagen efter

2020 ramlade jag in hos AD dagarna efter Novelty release. (Ingen historik) Hade både gul&grön OP36 i handen och köpte den gröna. Men sålde hyfsat instant. Till list pris!

Goood old times 😍

2010 hade jag megatur! Ringde till AD och bad om en 116610LN (ingen historik) , köpte den dagen efter

2020 ramlade jag in hos AD dagarna efter Novelty release. (Ingen historik) Hade både gul&grön OP36 i handen och köpte den gröna. Men sålde hyfsat instant. Till list pris!

Goood old times 😍

Till list pris eller listpris?

Är jag för ivrig att börja prata Rolex predictions 2022? Tänker enligt kategorierna nedan

Vad tror vi?

Prisökning 5-10%

Air King försvinner

Ett par ”knäppa färger” på tavlor till DJ

Någon mönstrad tavla till OP nu när dess popularitet ökat

Batman försvinner och Coke säger hej hej (eller är det för tidigt och svårt att ha två med rött samtidigt?)

Vad drömmer vi om?

Submariner platinum med det mörkbruna insert, eller kanske ännu coolare med en djupt mörkblå mot den isblå tavlan. Ja, desto mer jag tänker på det vill jag ha djupt mörkblå.

Submariner med ny lite galen färg på insert, typ orange eller turkos

Att Explorer TT dras tillbaka (😅😉 vet att det inte kommer ske)

Jag har tittat var det måste vara och jag tror att du har rätt. Det kommer många nyheter. Registrering endast för sprinters - i 15 minuter från tillkännagivandet, liknande Ming-klockorna. :p
1636900023260.png

Är jag för ivrig att börja prata Rolex predictions 2022? Tänker enligt kategorierna nedan

Vad tror vi?

Prisökning 5-10%

Air King försvinner

Batman försvinner och Coke säger hej hej (eller är det för tidigt och svårt att ha två med rött samtidigt?)

Vad drömmer vi om?

Submariner platinum med det mörkbruna insert, eller kanske ännu coolare med en djupt mörkblå mot den isblå tavlan. Ja, desto mer jag tänker på det vill jag ha djupt mörkblå.

En sådan där Yacht-Master utan datum i titan vore ju mycket coolt och det skulle jag gärna vilja se.

Vad tror vi?

Prisökning 5-10%

Air King försvinner

Vad drömmer vi om?

Prishojning ar jag overygad om kommer. Inflationen har val varit minst 15% de senaste tva aren sett till ravarupriser.
Sa blir det inte mer an 10% ink moms i Sverige far vi nog vara nojda.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJZ

Vad tror vi?

Prisökning 5-10%

Air King försvinner

Vad drömmer vi om?

Här fanns redan en rendering på Sub platina med blå ring. Inte klockren, så går tillbaka till samma setup som Daytona platina i mitt drömmande 🙂

Tillbaka
Topp