Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Magiska!Måste ändå vara den absolut mest vackra Daytona man kan finna. Obeskrivlig skönhet i sin bästa form.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack!Fick höra två år för Sub Date. Snabbare utan date.
Jag servade hos NymansUr.Vart ska man serva sin Rolex i Stockholm? Har noterat att det är en noterbar prisvariation mellan de auktoriserade urmakarna.
Jag servade hos NymansUr.
Inget att klaga pa vad galler poleringen,och jag utgar fran att de gjort vad som behovdes vad galler urverket.
Nu har du inte specifierat vilken klocka det ar skom ska servas,men jag kikar pa Rolex och kan inte se nagon skillnad (eller sa ar jag blind)?Krons ligger 30% billigare i pris. Varför sån skillnad? Är väl samma ägare.
Det är en Submariner 1680. Det tar en del extra när det är plexi..Nu har du inte specifierat vilken klocka det ar skom ska servas,men jag kikar pa Rolex och kan inte se nagon skillnad (eller sa ar jag blind)?
Ja samma agare till Krons&Nymans.
![]()
Nymans Ur 1851
Auktoriserade återförsäljare av klockor och smycken till några av de mest exklusiva och traditionella varumärkena i världen.nymansur.com
![]()
Serviceprislista
krons.se
äldre verken kostar merDet är en Submariner 1680. Det tar en del extra när det är plexi..
Inte plexi som är avgörande. Det är om de är kategoriserade som ”Modern” eller ”Classic”.Det är en Submariner 1680. Det tar en del extra när det är plexi..
Det finns folk till allt. Hoppas han aldrig mer får ett erbjudandeDetta stämmer faktiskt!
En bekant till mig va inne hos en Rolex Boutique i en storstad här i USA, frågade om DJ41 med vitguldsring på jubilee... de skrev ned hans uppgifter och sa som de alltid gör: Waitlist bla bla bla. Han förklarade att OM han skulle få möjligheten att köpa av dem, skulle han bli superglad och tacksam då han aldrig ägt en Rolex innan.
1 vecka går och han får ett SMS från säljarn i butiken: "I made it happen for you." och en bild på EXAKT den modell han efterfråga.
Han vart i chockad eftersom det bara gått 1 vecka sen besök och att han inte alls förväntade sig få en överhuvudtaget. Vad gör han? Han får coldfeet, svarar inte ens säljarn på SMSet.
Fortfarande irriterad på han... man kan väl i allafall svara killen på ett artigt sätt och tacka nej? Noll känsla. Årets ägg 2021.
DJn i mitten är ju fantastiskt fin. Vad är numret på den?
Håller med, den är riktigt fin. Det är en DJ36 126234DJn i mitten är ju fantastiskt fin. Vad är numret på den?
En vacker Datejust och en fantastisk skjorta. Grattis till ditt köp!Hämtade ut min första nya Rolex igår vilket var en mycket trevlig upplevelse. Min fru var med för att kolla på en OP eller DJ 31/36 i somrig specifikation, hon har sen tidigare en 26mm DJ som dressklocka. Medans jag fick min nya klocka justerad så pratade hon med en säljare om det hon ville få utav sin nästa klocka. Det slutade dock med att man inte kan köpa någon klocka i stål med rolig urtavla större än 28mm dem sätter inte upp dig som ny kund på något..? Förändrats extremt mycket på 8-9 månader sedan jag beställde min DJ som jag igår hämtade ut. Utan någon relation/kontakt var nuvarande budskapet att man inte kan beställa någon klocka i stål i 36mm..![]()
![]()
![]()
En vacker Datejust och en fantastisk skjorta. Grattis till ditt köp!![]()
Ja, det finns några små folier kvar på klockan.Är det lite plast kvar på ändlänken som AD missat? Galet premium![]()
Togs bort och sen återinfördes.Inget fel eller något med annonsen, men fanns denna modell 2020 ? Trodde den slutade 2018 ?kanske brister i min kunskap
Avslutad - Rolex 116710BLNR - Batman 2020
Hej, Är sugen på att byta/sälja min Rolex 116710BLNR AKA Batman. Den är ifrån 2020 & knappt använd - se bilder. Full set & originalkvitto. Inköpt från AD i Sverige. Kan tänka mig byta den mot annan sport Rolex upp eller ner, kom gärna med förslag. Annars så är det F2F försäljning i Stockholm...klocksnack.se
Stämmer men tror inte det var förens 2021? Dessutom borde där väl vara en liten Rolex-krona längst ner på tavlan mellan Swiss och Made om det är den nya generationen?Togs bort och sen återinfördes.
Inget fel eller något med annonsen, men fanns denna modell 2020 ? Trodde den slutade 2018 ?kanske brister i min kunskap
Avslutad - Rolex 116710BLNR - Batman 2020
Hej, Är sugen på att byta/sälja min Rolex 116710BLNR AKA Batman. Den är ifrån 2020 & knappt använd - se bilder. Full set & originalkvitto. Inköpt från AD i Sverige. Kan tänka mig byta den mot annan sport Rolex upp eller ner, kom gärna med förslag. Annars så är det F2F försäljning i Stockholm...klocksnack.se
Men då 126710 istället va?Togs bort och sen återinfördes.
Men referensen istället 126710blnr ?Stämmer men tror inte det var förens 2021? Dessutom borde där väl vara en liten Rolex-krona längst ner på tavlan mellan Swiss och Made om det är den nya generationen?
Hur fungerar det med garantier när ADn lämnar ut en klocka som utgått tidigare år ?Finns många klockor som utgått som ligger kvar bakom kulisserna hos AD.
Hur fungerar det med garantier när ADn lämnar ut en klocka som utgått tidigare år ?![]()