• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon här på KS som satte på sig budhatten tidigare ikväll? 😂

B8F5F9A7-A74C-40F5-83D7-BCB91D58D98C.png

Vart är världen på väg? :banghead:

Saxat från en kommentar från ett annat känt forum gällande detta som även jag gissar på:

When I spoke with an auctioneer he told me people generally pay way over value during auctions for a few reasons. They go in wanting something and wont leave without it. They get caught up in the action and/or want to show off their money.

Saxat från en kommentar från ett annat känt forum gällande detta som även jag gissar på:

When I spoke with an auctioneer he told me people generally pay way over value during auctions for a few reasons. They go in wanting something and wont leave without it. They get caught up in the action and/or want to show off their money.
Det ar val vad alla saljare och auktionshus hoppas pa.
En av de storsta anledningarna till att valja just en auktion som forsaljningskanal for min vara

Det ar val vad alla saljare och auktionshus hoppas pa.
En av de storsta anledningarna till att valja just en auktion som forsaljningskanal for min vara
Ja och Aurel Bacs på Phillips var inte sen att nämna det under sista lot:en på NY aktionen att de sålt 100% av alla klockobjekt de auktionerat ut i år.

Inom konstvärlden bjuder gallerier upp värdet på verk för att skydda värdet på sin existerande kollektion av samma konstnär. Finns även marknader med wash-trading där personer köper av sig själva eller kompisar till hutlösa priser för att pumpa värdet. Har de fenomenen kommit till begränsade klockkollektioner?

...Rolex själva kan nog få mer marknadsföring genom entusiastsnack av att köpa klockan för en mille än de kan om de ger pengarna till media

Detta kan va de sjukaste jag läst på länge... haha. Är de helt efterblivna eller finns det nått dolt motiv, varför köpa en vara för mer än 200% av "marknadsvärde"?

Nästa gång jag ska sälja nått blire att kontakta ett auktionshus, detta är ju sanslöst. LOL (j/k ofc)

Tillbaka
Topp