• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilagor

• BDFCC45E-AC9C-471B-B3C4-47AC9C87F009.jpeg
    BDFCC45E-AC9C-471B-B3C4-47AC9C87F009.jpeg
    415.5 KB · Visningar: 24
Har vi hört något om prishöjningar vid årsskiftet? Förstår att inget är officiellt men har fått erbjudande om att köpa en klocka och smidigast hade varit att plocka ut den när jag kommit hem från utlandsvistelse, men det är efter nyår och jag är lite rädd att åka på en prishöjning.. :oops:

Har vi hört något om prishöjningar vid årsskiftet? Förstår att inget är officiellt men har fått erbjudande om att köpa en klocka och smidigast hade varit att plocka ut den när jag kommit hem från utlandsvistelse, men det är efter nyår och jag är lite rädd att åka på en prishöjning.. :oops:
Väntar också på nytt och har inte hört någon om höjningar. Tidigare har det sipprat ut från rätt många källor via IG/forum ca en vecka innan aktuella höjningar.
Ingen höjning under 2021 vad jag känner till, vilket för mig är lite förvånande.

Väntar också på nytt och har inte hört någon om höjningar. Tidigare har det sipprat ut från rätt många källor via IG/forum ca en vecka innan aktuella höjningar.
Ingen höjning under 2021 vad jag känner till, vilket för mig är lite förvånande.
Också förvånad att någon prisjustering inte gjorts under 2021. Intressant inför 2022 dock då Omega nyligen höjde sin Seamaster Diver 300.

Hoppar in här med en fråga. Tänker på det gångna året och priserna som flygit iväg med många rolex klockor. Vad tror ni händer nästa år, bortsett från prishöjning? På många internatioenella forum så pratas det om att ev. expandera produktion. Det tror jag dock inte. Skulle vara kul och höra mer från Rolex men dom håller tyst bättre än grabbarna i orten.. Men säg att ni hade ett klockföretag, och ni såg att era klockor såldes för dubbla priset över lista. Vad hade ni gjort?

Hoppar in här med en fråga. Tänker på det gångna året och priserna som flygit iväg med många rolex klockor. Vad tror ni händer nästa år, bortsett från prishöjning? På många internatioenella forum så pratas det om att ev. expandera produktion. Det tror jag dock inte. Skulle vara kul och höra mer från Rolex men dom håller tyst bättre än grabbarna i orten.. Men säg att ni hade ett klockföretag, och ni såg att era klockor såldes för dubbla priset över lista. Vad hade ni gjort?
Njutit av vetskapen att allt man producerar är sålt redan innan det lämnar fabriken.

På många internatioenella forum så pratas det om att ev. expandera produktion. Det tror jag dock inte. Skulle vara kul och höra mer från Rolex men dom håller tyst bättre än grabbarna i orten..
Rolex har själva gått ut med information om att de arbetar för att öka produktionen så mycket som möjligt. Om jag inte minns fel är det också bekräftat att de bygger ut sina lokaler i Genève.

Var har du hittat denna informationen? Vore intressant att läsa. :)

Det viktigaste:
”All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.”

Det viktigaste:
Tack för den info, var intressant att höra.

"this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.”

Detta låter som något en politiker skulle säga, men sen inte göra så mycket åt...

Det låter väldigt bra av dom att gå ut med det, men vi kommer säkerligen aldrig märka av om det sker. En kan ju hoppas...

Rolex höjde ju priserna rejält (typ 15%?) vid årsskiftet 19/00, så de kanske vilar på hanen ett tag till.
Tror att den senaste höjningen i Sverige främst berodde på att valutakursen för SEK för rätt låg. Vet inte hur det ser ut i dagsläget kontra andra valutor.
Rätta mig om jag har fel.

Rolex höjde ju priserna rejält (typ 15%?) vid årsskiftet 19/00, så de kanske vilar på hanen ett tag till.
Tror att den senaste höjningen i Sverige främst berodde på att valutakursen för SEK för rätt låg. Vet inte hur det ser ut i dagsläget kontra andra valutor.
Rätta mig om jag har fel.
Jag ar mycket forvanad att man inte hojt och det rejalt redan.
Inflationen ar rekordhog. Ravarupriser upp. Papperspengar har inget varde och samla pa banken ar ungefar det dummaste du kan gora med dina slantar.
Bilar Hus Aktier Olja Bilar.........och Begagnade klockor saljs for rekordsummor i toalettpapperspengar,men Rolex ska halla fast vid 2ar gamla priser....?

Men som med allt annat som galler Rolex sa vet man aldrig vad och nar de gor nagonting innan de sjalva vill att kunderna ska veta....

• Like
Reactions: PJZ
Rolex har själva gått ut med information om att de arbetar för att öka produktionen så mycket som möjligt. Om jag inte minns fel är det också bekräftat att de bygger ut sina lokaler i Genève.
Detta är i linje med vad min AD sa till mig: "Celini bort, YM 2 bort- ta de resuserna och på att producera det folket efterfrågar"

Sen hur mycket sanning det ligger i det uttalandet återstår att se...

Detta är i linje med vad min AD sa till mig: "Celini bort, YM 2 bort- ta de resuserna och på att producera det folket efterfrågar"

- Tror det vore ett strategiskt misstag att öka produktionen av tex stålSub avsevärt. Läs bara den här tråden så anar man hur hypen regisserats.
Men personligen skulle jag uppskatta om man kunde gå in i en butik och köpa det man vill ha - som det var förr 🙂

• Like

Det kan jag aldrig tro Rolex har nagot intresse av att gora.
Varfor skulle de producera mer av det som ar hett och aterga till att DJ och Damklockor ligger och samla damm i montrarna? Nar alla kopt sina heta klockor till listpris efter 4-5ar...ja da blir ju dessa kalla de med.
Kor pa som man gor idag och allt de bonkarihop ar salt samma sekund som det anlander i butiken.
Du vet ju sjalv hur det ser ut har. Varfor andra pa ett vinnande koncept? Men den som lever far val se...

• Like
Jag ar mycket forvanad att man inte hojt och det rejalt redan.
Inflationen ar rekordhog. Ravarupriser upp. Papperspengar har inget varde och samla pa banken ar ungefar det dummaste du kan gora med dina slantar.
Bilar Hus Aktier Olja Bilar.........och Begagnade klockor saljs for rekordsummor i toalettpapperspengar,men Rolex ska halla fast vid 2ar gamla priser....?

Men som med allt annat som galler Rolex sa vet man aldrig vad och nar de gor nagonting innan de sjalva vill att kunderna ska veta....
Jag håller med.

Laste lite pa en annan klocksite dar Rolex listpriser ocksa diskuteras Ett svar var ungefar foljande

Vad spelar det for roll vad en Rolex kostar hos AF nar det anda inte finns klockor att kopa utav efterfragade modeller?
Den riktiga marknaden ar ju den fria da du koper vilken modell som helst till dagens marknadspris och har klockan inom 48timmar.
Hur manga ganger har Grahandlarna hojt priserna under 2021?
Kanske nagot att fundera pa sahar pa Torsdagskvallen....

Tillbaka
Topp