Taxen
Basic
Vi också gärna se bilder på en bra polering av en Submariner.Halloj.
Har någon erfarenhet av Krons service och polering ?
Blir polering uppfräschning bra av en 116610 tex ?
Kanske någon har bild på arbetet efter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi också gärna se bilder på en bra polering av en Submariner.Halloj.
Har någon erfarenhet av Krons service och polering ?
Blir polering uppfräschning bra av en 116610 tex ?
Kanske någon har bild på arbetet efter
Ca 20 men varierar lite under dagen. Här är en bild med en 39mm tudor. Perfekt i mina ögonFår man fråga hur stora är dina handleder? Förstår att det är subjektivt, men vill gärna veta då jag själv ibland tycker att 36mm kan vara för liten =) mina är 17cm.
Glömde bildenCa 20 men varierar lite under dagen. Här är en bild med en 39mm tudor. Perfekt i mina ögon
Korrekt. Mina är ”platta” så ser större ut än dom ärDet är dessutom formen på handlederna som spelar ett spratt.
Samma här.Korrekt. Mina är ”platta” så ser större ut än dom är
Väntar också på nytt och har inte hört någon om höjningar. Tidigare har det sipprat ut från rätt många källor via IG/forum ca en vecka innan aktuella höjningar.Har vi hört något om prishöjningar vid årsskiftet? Förstår att inget är officiellt men har fått erbjudande om att köpa en klocka och smidigast hade varit att plocka ut den när jag kommit hem från utlandsvistelse, men det är efter nyår och jag är lite rädd att åka på en prishöjning..![]()
Också förvånad att någon prisjustering inte gjorts under 2021. Intressant inför 2022 dock då Omega nyligen höjde sin Seamaster Diver 300.Väntar också på nytt och har inte hört någon om höjningar. Tidigare har det sipprat ut från rätt många källor via IG/forum ca en vecka innan aktuella höjningar.
Ingen höjning under 2021 vad jag känner till, vilket för mig är lite förvånande.
Exakt! Ingen vet såklart när det gäller Rolex. Men AP höjer typ 5 ggr per 1 Rolexhöjning. =)Också förvånad att någon prisjustering inte gjorts under 2021. Intressant inför 2022 dock då Omega nyligen höjde sin Seamaster Diver 300.
…skrattat hela vägen till bankenMen säg att ni hade ett klockföretag, och ni såg att era klockor såldes för dubbla priset över lista. Vad hade ni gjort?
Njutit av vetskapen att allt man producerar är sålt redan innan det lämnar fabriken.Hoppar in här med en fråga. Tänker på det gångna året och priserna som flygit iväg med många rolex klockor. Vad tror ni händer nästa år, bortsett från prishöjning? På många internatioenella forum så pratas det om att ev. expandera produktion. Det tror jag dock inte. Skulle vara kul och höra mer från Rolex men dom håller tyst bättre än grabbarna i orten.. Men säg att ni hade ett klockföretag, och ni såg att era klockor såldes för dubbla priset över lista. Vad hade ni gjort?
Enligt den här annonsen hände det i redan i novemberHar vi hört något om prishöjningar vid årsskiftet? Förstår att inget är officiellt men har fått erbjudande om att köpa en klocka och smidigast hade varit att plocka ut den när jag kommit hem från utlandsvistelse, men det är efter nyår och jag är lite rädd att åka på en prishöjning..![]()
Haha aja då har jag inget att oroa mig för i alla fall
Rolex har själva gått ut med information om att de arbetar för att öka produktionen så mycket som möjligt. Om jag inte minns fel är det också bekräftat att de bygger ut sina lokaler i Genève.På många internatioenella forum så pratas det om att ev. expandera produktion. Det tror jag dock inte. Skulle vara kul och höra mer från Rolex men dom håller tyst bättre än grabbarna i orten..
Var har du hittat denna informationen? Vore intressant att läsa.Rolex har själva gått ut med information om att de arbetar för att öka produktionen så mycket som möjligt. Om jag inte minns fel är det också bekräftat att de bygger ut sina lokaler i Genève.
Var har du hittat denna informationen? Vore intressant att läsa.![]()
”All Rolex watches are developed and produced in-house at our four sites in Switzerland. They are assembled by hand, with extreme care, to meet the brand's unique and high-quality standards of quality, performance and aesthetics. Understandably, this naturally restricts our production capacities – which we continue to increase as much as possible and always according to our quality criteria.”
Var har du hittat denna informationen? Vore intressant att läsa.![]()
Ah, Biel/Bienne var det, inte Genève.Scarcity of Rolex leading to a possible brand crisis. - Page 7 - Rolex Forums - Rolex Forum
Scarcity of Rolex leading to a possible brand crisis. Rolex General Discussionwww.rolexforums.com
Tack för den info, var intressant att höra.![]()
Why the Rolex watch shortage is a 'perfect storm'
Even if you have the money to burn, getting your hands on a popular Rolex model is extremely difficult.news.yahoo.com
Det viktigaste:
Jag ar mycket forvanad att man inte hojt och det rejalt redan.Rolex höjde ju priserna rejält (typ 15%?) vid årsskiftet 19/00, så de kanske vilar på hanen ett tag till.
Tror att den senaste höjningen i Sverige främst berodde på att valutakursen för SEK för rätt låg. Vet inte hur det ser ut i dagsläget kontra andra valutor.
Rätta mig om jag har fel.
Detta är i linje med vad min AD sa till mig: "Celini bort, YM 2 bort- ta de resuserna och på att producera det folket efterfrågar"Rolex har själva gått ut med information om att de arbetar för att öka produktionen så mycket som möjligt. Om jag inte minns fel är det också bekräftat att de bygger ut sina lokaler i Genève.
- Tror det vore ett strategiskt misstag att öka produktionen av tex stålSub avsevärt. Läs bara den här tråden så anar man hur hypen regisserats.Detta är i linje med vad min AD sa till mig: "Celini bort, YM 2 bort- ta de resuserna och på att producera det folket efterfrågar"
Sen hur mycket sanning det ligger i det uttalandet återstår att se...
Det kan jag aldrig tro Rolex har nagot intresse av att gora.Detta är i linje med vad min AD sa till mig: "Celini bort, YM 2 bort- ta de resuserna och på att producera det folket efterfrågar"
Sen hur mycket sanning det ligger i det uttalandet återstår att se...
Jag håller med.Jag ar mycket forvanad att man inte hojt och det rejalt redan.
Inflationen ar rekordhog. Ravarupriser upp. Papperspengar har inget varde och samla pa banken ar ungefar det dummaste du kan gora med dina slantar.
Bilar Hus Aktier Olja Bilar.........och Begagnade klockor saljs for rekordsummor i toalettpapperspengar,men Rolex ska halla fast vid 2ar gamla priser....?
Men som med allt annat som galler Rolex sa vet man aldrig vad och nar de gor nagonting innan de sjalva vill att kunderna ska veta....