• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ofta får de stora Rolexbutikerns i Stockholm leveranser tro?

Jag tänkte bara lite på när jag borde kunna förvänta mig att få det där mailet/samtalet om att det nu finns en klocka att hämta?

Kvinnan jag träffade sa vid ett par olika tillfällen tex "vi har tyvärr ingen inne för tillfället. Men inom snar framtid" och lät påskina att såfort de får hem en så..
Sen sa hon också när jag frågade något i stil med:
"Då antar jag att det tar en eller ett par månader då?" - eller måt i den stilen att:
"Nej, några MÅNADER ska det väl inte behöva ta"..

Med risk för att jag inte citerat alldeles hundra ur minnet, men detta var i slutet av förra månaden.

Borde de inte få in klockor innan jul, så folk kan komma in å betala för sina julklappar..? 🙃

Hoppas ju hinna få hämta den innan en höjning hinner kastas på..

Laste lite pa en annan klocksite dar Rolex listpriser ocksa diskuteras Ett svar var ungefar foljande

Vad spelar det for roll vad en Rolex kostar hos AF nar det anda inte finns klockor att kopa utav efterfragade modeller?
Den riktiga marknaden ar ju den fria da du koper vilken modell som helst till dagens marknadspris och har klockan inom 48timmar.
Hur manga ganger har Grahandlarna hojt priserna under 2021?
Kanske nagot att fundera pa sahar pa Torsdagskvallen....
Folk vill ha gratis pengar, men låtsas vara klockintresserade. Svårare än så är det ju faktiskt inte.

Hur ofta får de stora Rolexbutikerns i Stockholm leveranser tro?

Jag tänkte bara lite på när jag borde kunna förvänta mig att få det där mailet/samtalet om att det nu finns en klocka att hämta?

Kvinnan jag träffade sa vid ett par olika tillfällen tex "vi har tyvärr ingen inne för tillfället. Men inom snar framtid" och lät påskina att såfort de får hem en så..
Sen sa hon också när jag frågade något i stil med:
"Då antar jag att det tar en eller ett par månader då?" - eller måt i den stilen att:
"Nej, några MÅNADER ska det väl inte behöva ta"..

Med risk för att jag inte citerat alldeles hundra ur minnet, men detta var i slutet av förra månaden.

Borde de inte få in klockor innan jul, så folk kan komma in å betala för sina julklappar..? 🙃

Hoppas ju hinna få hämta den innan en höjning hinner kastas på..
Fråga AD:n istället för att spekulera på nätet, hur svårt ska det vara?

Juste, du var VIPKUND med stora bokstäver. Testat spela in samtalet? Då kanske du kommit ihåg vad expediten nu lovade dig.
Hehe är vi lite avundsjuka månntro? :)
Men ja, det stod stavat med versaler, från början till slut, alldeles under mitt namn! :)

Och ja, jag har aldrig hört talas om att en AD berättar hur ofta de får sina leveranser och när de förväntar sig nästa..

Senast ändrad:
Min AD har berättat hur ofta dom får leveranser och jag är troligen inte ens vipkund med små bokstäver 😊
Jaha, ja jag har naturligtvis också frågat, dock har jag fått olika svar beroende på vem jag frågat och på vilken butik..

Jag tror kanske intw de riktigt vet mär.nästa leverans ska komma exakt?
Förrens kanske mån vecka eller zagar eller nåt innan.

Det vore en väldig risk om de gick ut i förväg och talade om att "Stockholm kommer få besök av rolexbussen på måndag eftermiddag"

Så, ja, jag tänkte väl mer om nån visste ungefär hur ofta leveranserna kommer.

PM går bra.

Hehe är vi lite avundsjuka månntro? :)
Men ja, det stod stavat med versaler, från början till slut, alldeles under mitt namn! :)

Och ja, jag har aldrig hört talas om att en AD berättar hur ofta de får sina leveranser och när de förväntar sig nästa..
Föga troligt att en är avundsjuk på någon som ännu inte ens fått köpa sin utlovade klocka trots hot om uthängning m.m.

Föga troligt att AD ens själva vet exakt när nästa Rolexleverans sker. Troligen är det så att AD:n ger dig viss information i hopp om att slippa handskas med bekymret ett tag & köpa sig tid. Alternativt i hopp om att du tröttnar - vilket tyvärr inte verkar fallet.

Jag kraschar tråden med en bild på en av favoriterna.
Trevlig fredag på er!
C1FD0016-83A9-4889-B2A4-7E550EA469C6.jpeg
564472DC-8DFA-46EF-BE9C-DCDD4A646850.jpeg

Föga troligt att en är avundsjuk på någon som ännu inte ens fått köpa sin utlovade klocka trots hot om uthängning m.m.

Föga troligt att AD ens själva vet exakt när nästa Rolexleverans sker. Troligen är det så att AD:n ger dig viss information i hopp om att slippa handskas med bekymret ett tag & köpa sig tid. Alternativt i hopp om att du tröttnar - vilket tyvärr inte verkar fallet.
Nej ok. Det bara "lät" lite så på din syrliga kommentar. Men då ber jag naturligtvis om ursäkt.

Och nej, precis, butikerna vet nog inte ens själva, så det hade varit rätt onödigt att ringa eller maila dem va?

Jag undrade helt enkelt bara om någon vet hur länge det BRUKAR vara mellan leveranserna från rolex...

Nej ok. Det bara "lät" lite så på din syrliga kommentar. Men då ber jag naturligtvis om ursäkt.

Och nej, precis, butikerna vet nog inte ens själva, så det hade varit rätt onödigt att ringa eller maila dem va?

Jag undrade helt enkelt bara om någon vet hur länge det BRUKAR vara mellan leveranserna från rolex...

1-2 gånger per månad.
AD vet när sändning skickas från Rolex då tull och cites papper ska skickas in.

1-2 gånger per månad.
AD vet när sändning skickas från Rolex då tull och cites papper ska skickas in.
Hur ar det nu..

Butiken vet vad de kommer fa for allokering av klockor under aret,men inte nar de levereras?
Vet de vad en forsandelse innehaller nar den ar pavag fran Schweitz,eller enbart att ett paket kommer och sa blir det julafton varje gang?
1-2 leveranser/manad ar samma som "jag har hort fran min AF"

Men Dec/Jan ar val nagot farre da Rolex stanger for julledighet?

God Jul pa dig&alla andra trevliga filurer som gor detta till ett trevligt forum for oss alla!

Hur ar det nu..

Butiken vet vad de kommer fa for allokering av klockor under aret,men inte nar de levereras?
Vet de vad en forsandelse innehaller nar den ar pavag fran Schweitz,eller enbart att ett paket kommer och sa blir det julafton varje gang?
1-2 leveranser/manad ar samma som "jag har hort fran min AF"

Men Dec/Jan ar val nagot farre da Rolex stanger for julledighet?

God Jul pa dig&alla andra trevliga filurer som gor detta till ett trevligt forum for oss alla!

Butiken vet deras årliga allokering när dom lägger sin beställning.
När försändelsen är på väg vet man vad det innehåller inte innan.
December leverans brukar i regel vara större. Rolex stänger inte helt och hållet längre sedan ett par år tillbaka.

🎅

Butiken vet deras årliga allokering när dom lägger sin beställning.
När försändelsen är på väg vet man vad det innehåller inte innan.
December leverans brukar i regel vara större. Rolex stänger inte helt och hållet längre sedan ett par år tillbaka.

🎅
Tack for klargorande.

Jag antar att butikernas bestallningar ar mer en "onskelista"
Annars sa skulle val alla enbart be om GMTDaytonaSubmariners och helst i stal....och beroende pa butikens storlek/forsaljningsresultat/en hel massa annat som ingen mer an Rolex sjalva vet hur det varderas sa blir det tilldelning darefter.

Tack for klargorande.

Jag antar att butikernas bestallningar ar mer en "onskelista"
Annars sa skulle val alla enbart be om GMTDaytonaSubmariners och helst i stal....och beroende pa butikens storlek/forsaljningsresultat/en hel massa annat som ingen mer an Rolex sjalva vet hur det varderas sa blir det tilldelning darefter.

Du får i princip det du beställer så länge det är rimligt.
Sen finns det konstigt nog kvar små butiker på landsbygden som kan välja lite mer selektivt då dom inte snurrar särskilt stora mängder.

Är sugen på en Rolex, men har väl gett upp en submariner och funderar på en datejust, op eller Explorer. Är det modeller som är mer lättillgängliga för gemene man? Och om man ska köpa nytt, vilken tycker ni är lämpligast om man även väger in andrahandsvärde?

Är sugen på en Rolex, men har väl gett upp en submariner och funderar på en datejust, op eller Explorer. Är det modeller som är mer lättillgängliga för gemene man? Och om man ska köpa nytt, vilken tycker ni är lämpligast om man även väger in andrahandsvärde?
Beror på vilket utförande du vill ha.
  • Explorer: Är nog inte helt omöjlig att få tag på, men beror nog lite på relation till AD.
  • OP: Går nog bra om du går för en svart, blå eller silver
  • DJ: Hur svår den är att få tag på beror helt på vad för tavla, bezel och länk du väljer.

Beror på vilket utförande du vill ha.
  • Explorer: Är nog inte helt omöjlig att få tag på, men beror nog lite på relation till AD.
  • OP: Går nog bra om du går för en svart, blå eller silver
  • DJ: Hur svår den är att få tag på beror helt på vad för tavla, bezel och länk du väljer.
Jag inväntar svar på Ex och OP. Datejust går nog få tag på men lite väntetid om jag förstod saken rätt. Har du koll på andrahandsvärde på de här klockorna? Är absolut inte det viktigaste men ser det ändra som en usp om det bevarar värdet hyfsat.

Jag inväntar svar på Ex och OP. Datejust går nog få tag på men lite väntetid om jag förstod saken rätt. Har du koll på andrahandsvärde på de här klockorna? Är absolut inte det viktigaste men ser det ändra som en usp om det bevarar värdet hyfsat.
Explorer och OP begars over listpris,sa far du fatt pa en ar det bara att kopa. DJ har ju varit klart billigare begagnad...men numer vetefan.
Gissar max du tappar pa en sadan idag ar svensk moms. Men blir det prishojning under 2022 sa gar begpriserna uppat de med...

Sa ska jag sammafatta mina funderingar sa blir det aldrig billigare att kopa en ny Rolex an vad det ar just idag fran din AF.
Tar sedan Corona variant V dod pa oss alla,borsen kraschar och oljan tar slut samtidigt sa har du garanterat annat att tanka pa an restvarde pa din stenaldersklocka....

• Like
Reactions: Alx
Explorer och OP begars over listpris,sa far du fatt pa en ar det bara att kopa. DJ har ju varit klart billigare begagnad...men numer vetefan.
Gissar max du tappar pa en sadan idag ar svensk moms. Men blir det prishojning under 2022 sa gar begpriserna uppat de med...

Sa ska jag sammafatta mina funderingar sa blir det aldrig billigare att kopa en ny Rolex an vad det ar just idag fran din AF.
Tar sedan Corona variant V dod pa oss alla,borsen kraschar och oljan tar slut samtidigt sa har du garanterat annat att tanka pa an restvarde pa din stenaldersklocka....
Bra sammanfattning. Håller helt med om att pris/värde inte är allt utan man ska ju köpa det man tycker om. Men det är alltid en trevlig sak om man känner att det var ett vettigt köp :).

Folk vill ha gratis pengar, men låtsas vara klockintresserade. Svårare än så är det ju faktiskt inte.
Oh ja, jag vill så hemskt gärna kunna tjäna 30k på att stå i kö på en klocka i två år...eller inte. Vem vill köpa till premie från en gråhandlare online med de kopior som finns ute idag. Orka liksom...finns ju andra märken att lägga cashen på i så fall. Och vill man ha "gratis" pengar är det bara att gå till banken.

Oh ja, jag vill så hemskt gärna kunna tjäna 30k på att stå i kö på en klocka i två år...eller inte. Vem vill köpa till premie från en gråhandlare online med de kopior som finns ute idag. Orka liksom...finns ju andra märken att lägga cashen på i så fall. Och vill man ha "gratis" pengar är det bara att gå till banken.
Ja det ar val ett enkelt satt att oka din manadsinkomst med dryga tusenlappen utan att gora nagot alls?
Koper du fran en serios Grais sa ar det lika sakert eller osakert som fran din AF,men du far din klocka inom 48 timmar.
Det finns andra marken an Rolex AP och PP. Men dessa vill ju ingen ( som ar ute efter att behalla varde eller tjana slant) ha till listpris da hyllorna ar fulla av dem.....
Gratis pengar ger banken tyvarr inte ut. De vill minst ha den utlanade summan tillbaka.....

Tillbaka
Topp