• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förvisso sant. Tänker mer att folk uppfattar en som en sorglig klockentusiast om allt handlar om kronor och ören;). Så det var en liten disclaimer ;)
Vad handlar inte om kronor och oren i dagens Sociala Media hypade varld?
Men nog finns det tillverkare for entusiaster som struntar i om de tappar 75% av inkopspriset sa fort de stiger ut ur butiken?

Ja det ar val ett enkelt satt att oka din manadsinkomst med dryga tusenlappen utan att gora nagot alls?
Koper du fran en serios Grais sa ar det lika sakert eller osakert som fran din AF,men du far din klocka inom 48 timmar.
Det finns andra marken an Rolex AP och PP. Men dessa vill ju ingen ( som ar ute efter att behalla varde eller tjana slant) ha till listpris da hyllorna ar fulla av dem.....
Gratis pengar ger banken tyvarr inte ut. De vill minst ha den utlanade summan tillbaka.....
Det finns ju en massa sätt som är enklare om man vill tjäna pengar än att jaga unicorn-klockor dock. Och det är inte alls lika säkert att handla från gråisar som från AD. AD är garanterat äkta, en gråis kan sälja vad som helst. Oavsett antal stjärnor på Chrono24 så är det ändå inte samma sak.

"Gratis pengar ger banken tyvarr inte ut. De vill minst ha den utlanade summan tillbaka....."
Jo om man ser till inflation vs ränta just nu så är det faktiskt gratis...men lär väl inte förbli så.

Spännande saker på gång
image.jpg

AD som AD eller?? Minskar suget eller hade ni förväntat er lägre pris (begagnat) om klocka ex hade varit utplockad hos AD i Thailand eller Filippinerna?

AD som AD eller?? Minskar suget eller hade ni förväntat er lägre pris (begagnat) om klocka ex hade varit utplockad hos AD i Thailand eller Filippinerna?
För min del hade jag svarat AD som AD, men marknaden värderar nog svensksålda eller de som till exempel är utplockade i Schweiz eller London högre än de från Thailand eller Filippinerna. Och eftersom marknaden värderar de högre måste jag också göra det :)

För min del hade jag svarat AD som AD, men marknaden värderar nog svensksålda eller de som till exempel är utplockade i Schweiz eller London högre än de från Thailand eller Filippinerna. Och eftersom marknaden värderar de högre måste jag också göra det :)
För mig är det AD som AD. Lägger inte någon värdering alls i om klockan är uthämtad hos Nymans eller i Hongkong. Låter det inte påverka min tänkte prisbild eller vad jag är beredd att ge som köpare. Men det kanske bara är jag😊

Jsg tänker qtt om msn inte förstår språket på "handlingarna" som medföljer så kan ju det kännas lite otryggt? De har ju inte alltid kört med internetuppkoppling plastkort och direktregistreringar tänker jag..
Tänker att om man ändå ska gå så långt och göra en riktigt bra kopia som ska passera som ”äkta” gör man väl inte papperna på något av de språken?

Ja hej. Ni blir nu tvungna och lyssna när jag tänker högt!

1. Vad tror ni om en börsnotering av Rolex? Smart drag?

2. Rolex lär vara medvetna att många ADs kör kompisspel/fulspel med många kunder ang. vem som får handla. Struntar Rolex i detta så länge klockorna lämnar fabriken snabbt och dom får betalt?

Skulle vara kul och höra vad ni tänker.
Ha en fin dag.

Rolex ägs av en stiftelse, inte vanliga aktieägare av kött och blod. Börsnotering lär vara mycket osannolikt pga detta.

En papuan tycker nog att det borde rabatteras pa en klocka sald i Sverige. Vem vet var det ligger liksom.....
Kanske en marginell skillnad for nagon som ar valdigt hemmakar och tror att det som ar uthamtat runthornet skulle pa nagot vis vara annorlunda an det som kommer fran andra sidan varlden trots att varorna kan ha legat sida vid sida pa monteringsbandet.....

Nu talar jag givetvis om akta varor

2. Rolex lär vara medvetna att många ADs kör kompisspel/fulspel med många kunder ang. vem som får handla. Struntar Rolex i detta så länge klockorna lämnar fabriken snabbt och dom får betalt?

Skulle vara kul och höra vad ni tänker.
Ha en fin dag.
1. Haller jag for valdigt osannolikt da det inte ligger i Rolex intresse. Plus att som redan namnts ags av en stiftelse liksom IKEA.

2. Min personliga gissning ar att de (som fortydligande Rolex SA som tillverkar klockorna) skiter i vilket salange varumarket inte skadas.
Man skriver lite instruktioner om hur AF maste gora,och ertappas nagon med fingrarna alldeles for djupt i kakburken,sa rycker man auktorisationen
Nagot man kanske planerat att gora anda.
Lite som att AF svartlistar en liten flippare,medan den som handlar for 8-siffrigt arligen alltid ar valkommen tillbaka...

Var ratt kul nar LW visade kort pa Rolexcert. Var mer en en klocka som kom fran andra sidan gatan om man sager sa...Undrar varfor de inte gor det langre:angel:
Och varfor Rolex sjalva tog bort saljande firma fran kortet

Ovanstaende galler flippande av klockor.
Menar du pa att AF saljer godbitarna till de basta kunderna och bundlar varor sa ar det val sjalvklart. Det ar affarer inte valgorenhet

Garantin gäller som vanligt dvs från inköpsdatumet och fem år framåt. Hittade en Celini Prince hos en AD i södra Frankrike. Modellen har utgått för snart 10 år sedan, men levererades från AD:n med nya garantikortet.
Nya certet? Det utan AFs info och koparens namn?

Jag har alltid trott att cert och klocka tillverkas samtidigt dvs 10ar gammal NOS borde ha gamla certet. Men det kan ju ha blivit uppdaterat?

Det finns ju en massa sätt som är enklare om man vill tjäna pengar än att jaga unicorn-klockor dock. Och det är inte alls lika säkert att handla från gråisar som från AD. AD är garanterat äkta, en gråis kan sälja vad som helst. Oavsett antal stjärnor på Chrono24 så är det ändå inte samma sak.
Jag hör dig. Jag har aldrig handlat en klocka direkt från AD. Jag har bra erfarenhet av grey får jag säga. Kan inte(!) hända ofta att en trusted seller på chrono24 säljer en fake Rolex.

Jag hör dig. Jag har aldrig handlat en klocka direkt från AD. Jag har bra erfarenhet av grey får jag säga. Kan inte(!) hända ofta att en trusted seller på chrono24 säljer en fake Rolex.
Jag far ju for mig att en serios Grais (Trusted pa Rolexforums. Kallas sakert nagot annat pa andra sidor) ser till att kunden blir nojd oavsett om det innebar att gora en gnallkuk tillfreds genom att ta tillbaka klockan och aterbetala kopeskillingen. Aven om man inte behovt.
Alla kan gora misstag,men nar man lever pa sitt rykte sa ser man till att ratta till det direkt oavsett anledning. Hellre en forlorad fortjanst an missnojd kund.

Givevis inom rimliga granser.

Nya certet? Det utan AFs info och koparens namn?

Jag har alltid trott att cert och klocka tillverkas samtidigt dvs 10ar gammal NOS borde ha gamla certet. Men det kan ju ha blivit uppdaterat?
Vad jag vet så kommer certet med klockan, och eftersom det sägs att det bara är ett cert till varje klocka så låter det konstigt om det skulle skickats ut ett nytt ? 🤨

Tillbaka
Topp