• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vid bytet till det vit/gröna kortet skickades nya cert ut till AD´s samtliga klockor som fanns i varulager. Lär varit likadant vid övergången till dom nyaste korten.
Vad jag hört så finns det rätt många nya klockor med gamla certet ? Just pga att dem fanns kvar ?
Vad hände med alla gamla cert i såna fall ? Skickades tillbaka till tillverkaren ?

Mailar ad här i Sverige angående Explorer och OP och fick standardsvaret att ingen kö, lista osv osv men han visste mer i mars. Släpps det kvoten då eller kommer modell 2022?

Mailar ad här i Sverige angående Explorer och OP och fick standardsvaret att ingen kö, lista osv osv men han visste mer i mars. Släpps det kvoten då eller kommer modell 2022?
1639942134311.png

Verkar vara standardsvaret man får. Är datejust en mindre het modell eller är det att den är dyrare än OP och Explorer som gör att den verkar vara lättare att komma över?

Verkar vara standardsvaret man får. Är datejust en mindre het modell eller är det att den är dyrare än OP och Explorer som gör att den verkar vara lättare att komma över?
Jag skulle saga att du svarar pa din egen fraga...

TT DJ 36 har ju varit en typisk hyllvarmare som salts med bra rabatt. Ansetts lite "Gubbig" Men de tiderna ar over.
Nu tror jag inte ens Celini behover saljas med nagon rabatt. Mojligtvis det gar gora nagon bundle men tveksam. Rolex saljer sig sjalvt numer

• Like
Reactions: Alx

TT DJ 36 har ju varit en typisk hyllvarmare som salts med bra rabatt. Ansetts lite "Gubbig" Men de tiderna ar over.
Nu tror jag inte ens Celini behover saljas med nagon rabatt. Mojligtvis det gar gora nagon bundle men tveksam. Rolex saljer sig sjalvt numeri

Nu tror jag inte ens Celini behover saljas med nagon rabatt. Mojligtvis det gar gora nagon bundle men tveksam. Rolex saljer sig sjalvt numer
Ja det kan mycket väl vara så. För kollar man chrono24 verkar väl DJ hålla bra pris även begagnat. Så har det inte alltid varit antar jag?

Hej! Jag har en allmän fråga till mina kära klock vänner, jag är super sugen på en ny Rolex gmt master ii rootbeer men vet inte riktigt vart jag ska gå till väga för att få den för ett bra pris mm.
Jag har kikat på Chrono24 och undrar väll om de är smart att köpa där ifrån eller om det är överpriset eller risky. Alla idéer och kommentarer uppskattas!

//MCAC

Hej! Jag har en allmän fråga till mina kära klock vänner, jag är super sugen på en ny Rolex gmt master ii rootbeer men vet inte riktigt vart jag ska gå till väga för att få den för ett bra pris mm.
Jag har kikat på Chrono24 och undrar väll om de är smart att köpa där ifrån eller om det är överpriset eller risky. Alla idéer och kommentarer uppskattas!

//MCAC
Har du kollat hos Svenska gråhandlare, typ LW?

//MCAC
Har du provat ringa till AD först? Ibland kan de nämligen finnas tillgängliga.

Ja, men den på tillexempel LW vill dom ha 225k för och det tycker jag är dyrt även för att vara en stor AD
LW är en gråhandlare, dvs de får inte sina klockor direkt från Rolex. Alla AD säljer för samma pris (listpris).

Chrono24 är som blocket, man får läsa på om den som säljer klockan för att bilda en uppfattning om det känns tryggt eller inte. Sen kan det kanske, enligt mig, vara värt lite extra för att köpa via en svensk gråhandlare som ex LW dit man kan gå och kolla/känna på klockan innan köp.

Ingen ide o maila. Gå in i butiken när de har det lite lugnare o gör ett gott intryck, funkar inte det så hitta på något annat: begagnat, gråis eller hoppas på finanskris

LW är en gråhandlare, dvs de får inte sina klockor direkt från Rolex. Alla AD säljer för samma pris (listpris).

Chrono24 är som blocket, man får läsa på om den som säljer klockan för att bilda en uppfattning om det känns tryggt eller inte. Sen kan det kanske, enligt mig, vara värt lite extra för att köpa via en svensk gråhandlare som ex LW dit man kan gå och kolla/känna på klockan innan köp.
listpris är då det priset det säljs som i grå marknaden då antar jag?
Och det priset får man reda på genom att söka igen blocket /chrono24 o sånt, har jag tolkat det rätt då?

listpris är då det priset det säljs som i grå marknaden då antar jag?
Och det priset får man reda på genom att söka igen blocket /chrono24 o sånt, har jag tolkat det rätt då?

Listpriset är det du ser på den officiella hemsidan.

//MCAC
Som andra redan sagt, kolla med AD så kanske du får köpa en till retail istället för andrahandspris. Jag blev erbjuden att köpa en i somras, och den fanns inne utan kötid, men gillade inte caset så tackade nej.

Ja det kan mycket väl vara så. För kollar man chrono24 verkar väl DJ hålla bra pris även begagnat. Så har det inte alltid varit antar jag?
Nej de flesta Rolex AP och PP saldes med hyfsade rabatter fran AF sa sent som 2017-18. En PM Daytona fick du formodligen minst 10% pa om du fragade lite fint.
Och givetvis sa sag andrhanadsmarknaden ut darefter.
Jag blev idiotforklarad som betalade runt 110K for en 2ar gammal 116509 fullset sommaren 2012 vill jag minnas......Ansags totallurad som betalat sa mycket.
Tiderna forandras.

En sak kan vi nog vara eniga om. Och det ar att nypris fran AF kommer aldrig bli lagre an vad det ar just idag. Hur begmarknaden for dessa stenalderklockor kommer se ut imorgon vet vi ingenting om
Och da ar ju tusenkronorsfragan. Vill du ha en idag eller vardesatter du vardelosa pengar hogre och chansar pa att det blir billigare imorgon?

Såg precis att OP41 med turkosa tavlan ligger på +600k.... kan någon förklara detta fenomen? Jag förstår nämligen ingenting.
Vad nagon begar och vad nagon betalar ar tva helt skilda saker.

Jag sager grattis till den som kan salja en for dessa summor. Om du&jag inte vill betala ar vi bara fel kunder for dessa saljare,eller tvart emot.

Ja, men priserna har ju nått dessa nivåer av en anledning. Har svårt att tro att en dag bara bestämde sig alla säljare för att sälja för +600.
Det måste ju ha funnits köpare på vägen menar jag.

Tillbaka
Topp