Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så är det sannolikt.Baby patek är boven i dramat
Precis så.Baby patek är boven i dramat
Ska tydligen vara ratt forkommande har (USA). Kanske inte alla modeller,men enl konceptet ovan. Om klockan visar 10:10:31 sa ar det tydligen ett "skyltex".Någon som tidigare varit med om att AD utomlands typ har ALLA modeller som ”exhibition” där man får pröva? Alla GMT/sub/dweller mm. Fick även en liten gåva efter varit där och pratat längre stund.
De var väldigt tydliga att de inte hade någon av de modellerna som intresserade mig till salu samt att de inte under några omständigheter säljer utställningsklockorna.
You only need one ass to fill a seat......Ja, men priserna har ju nått dessa nivåer av en anledning. Har svårt att tro att en dag bara bestämde sig alla säljare för att sälja för +600.
Det måste ju ha funnits köpare på vägen menar jag.
Ja verkligen udda, fick som svar att alla utställningsexemplar skickas tillbaka till Rolex. Lite tråkigt att prova klockor när de är halvt inlindade i plast, om de ändå inte ska säljas så förstår jag inte vitsen med plast.Ska tydligen vara ratt forkommande har (USA). Kanske inte alla modeller,men enl konceptet ovan. Om klockan visar 10:10:31 sa ar det tydligen ett "skyltex".
Begriper dock inte vad som ar sa bra med detta. Kunden kan se och prova en klocka.
Kopa? Nej det gar inte.....
Bestalla en? Nej det gar inte heller......
Stalla sig pa vantelista? Mojligtvis beroende pa vem du ar,men da behovs inte ovanstaende krumbukter heller.
Om syftet ar att elda pa hypen annu mer sa ser jag dock en poang. Kunden far annu mer 'Vill ha" begar efter att faktiskt ha klamt och kannt.
Gar det inte fa tag pa en fran AF sa maste de ju vara jattesallsynta...eller hur?
Ska ta en svang forbi min AF i EM. Hittills sa har det bara varit tomt. En hel nybyggd Shop in Shop som ar tom....ingenting alls.
Men idag kanske jag kan se klockor som inte gar att kopa eller bestalla...vilken tur jag har! Men gott kaffe far man iallafall.....
Det pastas ocksa att butiker faktiskt har riktiga klockor men att dessa ocksa bara ar skyltex.Ja verkligen udda, fick som svar att alla utställningsexemplar skickas tillbaka till Rolex. Lite tråkigt att prova klockor när de är halvt inlindade i plast, om de ändå inte ska säljas så förstår jag inte vitsen med plast.
Rimligtvis borde du få betala det priset som gäller för datumet när du hämtar ut klockan. Så efter ökningen är min gissning.Jag har en liten fråga. Om man är på väntelista och råkar bli erbjuden klockan efter en eventuell prisökning hos ad, kommer man få betala priset som gäller då efter ökningen eller när man satte sig på listan?
Rätt förståeligt, nu får de snabba på. Längtar ju ihjäl mig...Rimligtvis borde du få betala det priset som gäller för datumet när du hämtar ut klockan. Så efter ökningen är min gissning.
Det pris som galler nar du hamtar ut klockan.Jag har en liten fråga. Om man är på väntelista och råkar bli erbjuden klockan efter en eventuell prisökning hos ad, kommer man få betala priset som gäller då efter ökningen eller när man satte sig på listan?
Då kanske man borde åka in på en snabbvisit och kolla om de kan ta handpenning så de även ser att jag är villig till att hämta uret så fort det har kommit in.Det pris som galler nar du hamtar ut klockan.
Men.....skulle du mot formodan fa lov att lagga en handpenning sa kommer saken i ett annat lage. Da ar det upp till butiken att visa de har haft merkostnader for varan som uppvager prisskillnaden. Darfor tar ytterst fa (om ens nagra) handlare med varor som saljer sig sjalva handpenning idag.
Det kan du absolut gora. Men jag tror svaret blir "Tyvarr tar vi ingen handpeng".Då kanske man borde åka in på en snabbvisit och kolla om de kan ta handpenning så de även ser att jag är villig till att hämta uret så fort det har kommit in.
Antar att många är förtrollade inne hos ad men när det väl gäller, får de kalla fötter och rymmer sin kos. Att testa skadar ju inte.
Absolut! Datejust 36, vitguldsbezel, jubilee & den nya blåa fluted motif tavlanDet kan du absolut gora. Men jag tror svaret blir "Tyvarr tar vi ingen handpeng".
Ar det vantelista pa "Din" klocka sa saljer den sig sjalvt. Koper inte du sa koper nagon annan.
Far man lov att fraga vad du vantar pa?
Det pris som galler nar du hamtar ut klockan.
Men.....skulle du mot formodan fa lov att lagga en handpenning sa kommer saken i ett annat lage. Da ar det upp till butiken att visa de har haft merkostnader for varan som uppvager prisskillnaden. Darfor tar ytterst fa (om ens nagra) handlare med varor som saljer sig sjalva handpenning idag.
Rob i Sthlm tar handpenning och skriver då också att ”vid slutbetalning tillämpas då gällande prislista.”Det kan du absolut gora. Men jag tror svaret blir "Tyvarr tar vi ingen handpeng".
Ar det vantelista pa "Din" klocka sa saljer den sig sjalvt. Koper inte du sa koper nagon annan.
Far man lov att fraga vad du vantar pa?
Rob i Sthlm tar handpenning och skriver då också att ”vid slutbetalning tillämpas då gällande prislista.”
Da skulle jag saga att man friskriver sig fran problemet med ev prishojningar nar man i klartext skriver sa.Rob i Sthlm tar handpenning och skriver då också att ”vid slutbetalning tillämpas då gällande prislista.”
Star det hur mycket klockan kostar pa kvittot eller vid slutbetalning tillämpas då gällande prislista?Jag väntar på en klocka från svensk AD och har lagt 10% i handpenning. Tanken var att klockan skulle levererats under hösten men det kommer bli först efter årsskiftet. Menar ni att jag kanske ”slipper” en ev prishöjning eftersom jag betalat in handpenning?
Men det maste val sta pa kvittot dar de bekraftar motagen summa vad det ar du kopt/lagt handpeng pa? Samt varans pris,eller nagonting i stil med ovanstadende att Prislista vid leverans kommer tillampas for slutbetalningI mitt fall har jag bara ett Mail från AD där de ber mig sätta in x antal tusen på deras Bg som de sedan bekräftat att de mottagit. Dock finns inget pris angivet men hp motsvarade 10%
Men det maste val sta pa kvittot dar de bekraftar motagen summa vad det ar du kopt/lagt handpeng pa? Samt varans pris,eller nagonting i stil med ovanstadende att Prislista vid leverans kommer tillampas for slutbetalning
Tror det varierar en hel del. Senaste höjningen på datejust 126234 var väl från 80500kr till 92100kr, så en saftig höjning på drygt 14%. Om jag inte har läst felvad brukar prishöjningarna ligga på i %?
Hade känts riktigt surt nu när man börjar få upp vittringen på att köpa ny klockaTror det varierar en hel del. Senaste höjningen på datejust 126234 var väl från 80500kr till 92100kr, så en saftig höjning på drygt 14%. Om jag inte har läst fel![]()
Min 116610LV hann gå upp i pris två gånger innan jag fick denHade känts riktigt surt nu när man börjar få upp vittringen på att köpa ny klocka![]()