• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Da verkar det vara klart med prishojning fran 1-1-2022 Tysk prislista finns i denna link,Sverige bor val fa nagot hogre hojning pga momsskillnad

Nagon annan som har mer info?

Screenshot_20211223-212415_Instagram.jpg
Screenshot_20211223-212352_Instagram.jpg

Hej på er! Var inne på Nymans (Stockholm) förra veckan för att kika på en annan klocka än Rolex. Den klockan jag kikade på fanns tyvärr inte inne, men säljaren sa däremot att dom hade en Rolex Oyster Perpetual 36mm i stål samt klassisk oysterlänk från 2021. 70 800kr ville dom ha för skönheten. Nu är jag ganska ny inom klockvärlden, var det dumt att tacka nej? Jag förstår att det är lång kö på Rolex rent generellt, men hur eftertraktad är just denna modell?
Tänker att jag kanske ska köra på denna, om den finns kvar såklart…

Hej på er! Var inne på Nymans (Stockholm) förra veckan för att kika på en annan klocka än Rolex. Den klockan jag kikade på fanns tyvärr inte inne, men säljaren sa däremot att dom hade en Rolex Oyster Perpetual 36mm i stål samt klassisk oysterlänk från 2021. 70 800kr ville dom ha för skönheten. Nu är jag ganska ny inom klockvärlden, var det dumt att tacka nej? Jag förstår att det är lång kö på Rolex rent generellt, men hur eftertraktad är just denna modell?
70k för en OP36? Var det pre owned? Listpriset är ju ca 60k.

Det är väntetid på OP36 rent generellt men beror också på vilken färg på tavlan du vill ha. Har förstått att svart, blå och silver är ganska enkla att få tag i. Inte över disk direkt men inom några månader.

Du överväger alltså att strunta i klockan du egentligen vill ha, för att köpa en klocka du inte vill ha, om den eventuellt är eftertraktad?
Låter rimligt.

Snarare att jag inte tänkte gå över min budget från första början och att jag trodde det var längre leveranstid på just Rolex..
Som ovan, om den är ny ska den kosta 60250 (och sannolikt ca 3-4% mer efter årsskiftet).

Gissar att det var svart/silver? Ingen större väntan på OP36 med standardfärger. Ev blå lite längre, men tror vi pratar 6 månader

Tänkte höra med expertisen huruvida följande klocka är äkta. Ber om ursäkt för bildkvaliteten

Bilagor

• 20211225_122020.jpg
    20211225_122020.jpg
    238.7 KB · Visningar: 16
  • 20211225_121945.jpg
    20211225_121945.jpg
    365.8 KB · Visningar: 15

Är du säker på att den var ny? Det låter väldigt märkligt att de skulle gå ifrån listpriset (uppåt dessutom).

Som andra säger låter det märkligt att de skulle sälja för 10K över listpris. Är du säker på att det inte var en Datejust? Kolla försäkerhetsskull upp vilken referens det handlar om.

Är långt ifrån kunnig inom området, men oavsett så skulle jag säga att den inte är så sällsynt och eftertraktad att det är värt att välja den framför klockan du egentligen vill ha. Ifall du inte har budget för båda vill säga. En OP eller datejust är väl aldrig fel i en kollektion :)

Tänkte höra med expertisen huruvida följande klocka är äkta. Ber om ursäkt för bildkvaliteten
Om det är något du funderar på att köpa och inte kan få bättre bilder än så, skulle jag rekommendera att inte köpa.

Jag kan inte se om den ser äkta ut, då bilarna är för suddiga (vilket råkar vara ganska poppis bland folk som säljer skit)

Om det är något du funderar på att köpa och inte kan få bättre bilder än så, skulle jag rekommendera att inte köpa.

Jag kan inte se om den ser äkta ut, då bilarna är för suddiga (vilket råkar vara ganska poppis bland folk som säljer skit)
Nej, det är en klocka som vi ville kolla upp då den köptes för många år sedan och har den typiska lite konstiga historien som får oss att undra över äktheten

• Like
Reactions: PJZ
Tillbaka
Topp