• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skulle ni säga att det är bättre att köpa flera rolex från en och samma AD för att öka sina chanser att få förtur på klockor som har en hög efterfrågan eller är det bättre att köpa klockor från olika AD för att på sätt ha någon form av historik hos dem?

Skulle ni säga att det är bättre att köpa flera rolex från en och samma AD för att öka sina chanser att få förtur på klockor som har en hög efterfrågan eller är det bättre att köpa klockor från olika AD för att på sätt ha någon form av historik hos dem?

Samma AF.
Om de har behandlat dig OK varfor gynna nagon annan?
Om de daremot inte har gjort det sa ar de sjalvklart att inte fortsatta handla hos en sadan naringsidkare.

Men ar det idag sjakvklart att Rolexkop oavsett modell [ja jo en Pearlmaster Celini eller PM YMII kanske] skulle ge nagra pluspoang i kophistoriken vad galler heta klockor?
Den som koper hyllvarmare har det nog lattare.

Det var ju onekligen en intressant installning.
Jag ar villig att betala vad det kostar,men enbart till nagon som inte vill salja mig en klocka.De som ger mig precis vad jag vill ha ar ointressanta saljare for mig.
Sa istallet for att ha en pa armen imorgon sa vantar jag med vad det nu innebar av prishojningar ( for finns det nagon som tror Rolex kommer sanka sina listpriser?) och hoppas pa att det faktiskt blir min tur.Vilket inte alls ar sakert.

Hanger inte alls med pa hur du resonerar har.
Har inte bråttom så ser inte poängen, lär dröja bra många år innan listpris motsvarar dagens pris hos gråhandlare.

Har inte bråttom så ser inte poängen, lär dröja bra många år innan listpris motsvarar dagens pris hos gråhandlare.
Ja det ar ett satt att se pa saken,och absolut inget fel med det. Du vardesatter pengar framfor tid.
Problemet uppstar om det trots vantan inte kommer nagon klocka. Har da marknadspriset gatt upp ar du i en samre situation,har det gatt ner i en battre.

Vad som kanns ratt eller fel ar individuellt,och inget beslut kan anses battre eller samre an det andra.

EDIT

Nu laste jag ditt inlagg igen och vad jag reagaerade pa var att du var villig betala dagens marknadspris till en AF men inte en Gra.
Jag tolkar det som att prislappen i kronor och oren blir samma? Varfor da vanta?

Ja det ar ett satt att se pa saken,och absolut inget fel med det. Du vardesatter pengar framfor tid.
Problemet uppstar om det trots vantan inte kommer nagon klocka. Har da marknadspriset gatt upp ar du i en samre situation,har det gatt ner i en battre.

Vad som kanns ratt eller fel ar individuellt,och inget beslut kan anses battre eller samre an det andra.

EDIT

Nu laste jag ditt inlagg igen och vad jag reagaerade pa var att du var villig betala dagens marknadspris till en AF men inte en Gra.
Jag tolkar det som att prislappen i kronor och oren blir samma? Varfor da vanta?
Jag menade givetvis inte att om jag fått erbjudande av AD att köpa en till grå pris idag att jag hade tagit det. Poängen var att jag tycker klockan är i egen klass och hade listpris motsvarat det gråhandlare ska ha så tycker jag klockan är värd sina pengar alla gånger.

Jag menade givetvis inte att om jag fått erbjudande av AD att köpa en till grå pris idag att jag hade tagit det. Poängen var att jag tycker klockan är i egen klass och hade listpris motsvarat det gråhandlare ska ha så tycker jag klockan är värd sina pengar alla gånger.
Jag maste vara trog,men jag begriper inte vad du skriver.

Om en AF erbjuder klockan till marknadspris (vilket jag antar ar en bra bit over listpris) sa hade du avstatt fran affar.
Om Rolex hojde listpriset till dagens marknadspris och du blev erbjuden samma klocka fran din AF hade du kopt den?

Problematiken ligger alltsa i att betala over listpris om jag forstar dig ratt? Det ar givetvis en helt legetim standpunkt.
Jag kanner sjalv likadant.

Jämför du att hämta ut en klocka hos AD som du väntat på lika med att köpa mjölk på Ica ?
Jag jämförde själva "upplevelsen" att plocka ut en Rolex hos AD med att köpa mjölk på Ica.
Många skriver om den här "upplevelsen" precis som om det skulle vara någon unik känsla eller en stor grej. Gav mig noll och ingeting, ingen form av lyxupplevelse eller liknande, dvs som att köpa mjölk...

Jag jämförde själva "upplevelsen" att plocka ut en Rolex hos AD med att köpa mjölk på Ica.
Många skriver om den här "upplevelsen" precis som om det skulle vara någon unik känsla eller en stor grej. Gav mig noll och ingeting, ingen form av lyxupplevelse eller liknande, dvs som att köpa mjölk...
För de flesta skulle det kännas som en dröm att hämta ut en ny Rolle hos AD, hur du känner vet ju bara du men din kommentar känns sådär....

Först och främst relaterade jag till inlägget tidigare, att det kunde va en anledning till att han ville vänta. Angående ”upplevelsen” så är det såklart helt inviduellt, just detta fall är det Rolex som nämns och tror att väldigt många hade tyckt de va en upplevelse att få hämta ut en klocka man både längtat efter och väntat på ett tag, dessutom en klocka man är första äger till, och det enligt mig är mer en ”upplevelse” än att åka in till närmsta gråis och köpa något.

För de flesta skulle det kännas som en dröm att hämta ut en ny Rolle hos AD, hur du känner vet ju bara du men din kommentar känns sådär....
Jag håller med @Richie . Oftast är det bara ”här är den. Det blir xxkr”. Man drar kortet och kortar länken sen är allt klart och du går ut med påsen. Som att köpa mjölk.

några gånger har man fått bubbel men det är ju inte så himla spännande ändå.

Tror du missförstår mig..
Klart jag skulle uppskatta att kunna köpa min drömklocka, men om du läser detta igen:
"känslan av att hämta ut sin ”egna” klocka hos en AD, jag själv tycker det är betydande känsla att sitta där än att åka till en gråis iallafall"

Vad exakt är skillnaden mer än att man slipper betala marknadsvärde? den här "känslan" av att köpa hos just en AD, vad är det för känsla?

Jag håller med @Richie . Oftast är det bara ”här är den. Det blir xxkr”. Man drar kortet och kortar länken sen är allt klart.

några gånger har man fått bubbel men det är ju inte så himla spännande ändå.
Exakt så.
Fick varken bubbel,giveaways,kaffe, eller ens vatten. Är bättre upplevelse att besiktiga bilen, där får man kaffe åtminstone..

Personligen föredrar jag att beställa hem klockor, får man det levererat till dörren och kan köra paketöppningen i lugn och ro :)

Klart jag skulle uppskatta att kunna köpa min drömklocka, men om du läser detta igen:
"känslan av att hämta ut sin ”egna” klocka hos en AD, jag själv tycker det är betydande känsla att sitta där än att åka till en gråis iallafall"

Vad exakt är skillnaden mer än att man slipper betala marknadsvärde? den här "känslan" av att köpa hos just en AD, vad är det för känsla?

Exakt så.
Fick varken bubbel,giveaways,kaffe, eller ens vatten. Är bättre upplevelse att besiktiga bilen, där får man kaffe åtminstone :)
Jag brukar skicka min butler på bilbesiktningen.

Med termos givetvis.😁

Låt oss inte glömma att det inte är glädjen eller romansen, till klockor, att hämta ut en ny eftertraktad Rolex i stål hos AD.
Det är pengarna man tjänar. Pengarna är glädjen. Sen är det ju coolt att skryta för grabbarna, det är ju en liten del.

Det var bättre förr.

Exakt så.
Fick varken bubbel,giveaways,kaffe, eller ens vatten. Är bättre upplevelse att besiktiga bilen, där får man kaffe åtminstone..

Personligen föredrar jag att beställa hem klockor, får man det levererat till dörren och kan köra paketöppningen i lugn och ro :)
För mig är det en go känsla när jag får hämta något jag längtat efter, och som dessutom ingen annan ägt innan under tiden man vet att det är väldigt många som inte en får tillgång på vissa modeller, Får alltid något att dricka och även en hel del snack.
Så det är absolut mer upplevelse än att köpa mjölk iallafall 😅

För mig är det en go känsla när jag får hämta något jag längtat efter, och som dessutom ingen annan ägt innan under tiden man vet att det är väldigt många som inte en får tillgång på vissa modeller, Får alltid något att dricka och även en hel del snack.
Så det är absolut mer upplevelse än att köpa mjölk iallafall 😅
Återigen skillnad på känsla och köpupplevelse.

Låt oss inte glömma att det inte är glädjen eller romansen, till klockor, att hämta ut en ny eftertraktad Rolex i stål hos AD.
Det är pengarna man tjänar. Pengarna är glädjen. Sen är det ju coolt att skryta för grabbarna, det är ju en liten del.

Det var bättre förr.
För min del är det nog mer glädjande att skryta än pengarna man tjänar 😂

Exakt så.

Jag fick faktiskt en kaffe! Och en golfhandske från Rolex. Till kvinna… Spelar varken golf, eller är kvinna!

Så nä, den s.k. upplevelsen var väl inget att ”skriva hem om” direkt 😂

Ger mig in i diskussionen jag med.

Jag föredrar att plocka ut klockor hos AD än att få hem dem till dörren eller postombud. Främst för att det är roligare att handla i butik. Men någon lyxig känsla är det inte. Senaste köpet var en trevlig upplevelse som absolut inte påminde om köp av mjölk. Främst för att det blev lite trevligt klocksnack. Brukar sällan bli mjölksnack med personalen på ICA. :)

Annars när jag självscannar hos AD påminner det ju om att handla mjölk på ICA. Skämt och sido.. 😁 Oftast är det ju faktiskt som att handla i vilken butik som helst.. precis som fler skriver.

haha AD upplevelsen

Tyvärr är detta en Sweden grej these days.
AD experience existerar visst då men är mer sällsynt att den sker som standard.

Upplever att AD utgår från att det ska bli ett köpamjölkmöte både vid köp eller intresse, pga ”vi gör dig en tjänst” stämningen som pågår idag (rolex)

Räcker att komma till Danmark/Norge eller bäst av allt Tyskland Holland Belgien , alltid åker silkeshandskarna på och du får en plats i stolen kaffe mm trots du bara frågat typ ”har ni en stålsub kanske?”

Du får standard ”No sir” men de tar sig tid, lyssnar och inspirerar dig, trots att de kanske med största sannolikhet läst att du inte kommer handla något idag.
Självklart, de är ju stolta passionerade representanter för företaget de är anställda på!

Mer proffesionellt utomlands helt enkelt.

Intressant enligt källan på tyska handlare skulle ss sub, exp1 höjas 10-11% medan op och dj 4% respektive 3%. Exp1 kanske har fått prisjustering pga ökad produktionskostnad i och med nya modellen och nytt verk? Isåfall handlades den billigt när den släpptes och rolex justerar väl inte priser på enstaka modeller när nyheter släpps? Kan ha fel kommer inte ihåg om nya exp2 prisjusterades vid lansering?

Hejsan,

Kan någon rekommendera bra gummi till 116622 (Dark Rhodium)? Det ska inte vara någon kopia av ett originalgummi, men passa och vara stilrent bara. Tänker någon blå nyans (matcha sekundvisare och text, eller alternativt grått eller svart.

Alla förslag mottages tacksamt!

Med vänlig hälsning,
Olof

Tillbaka
Topp