• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hejsan,

Kan någon rekommendera bra gummi till 116622 (Dark Rhodium)? Det ska inte vara någon kopia av ett originalgummi, men passa och vara stilrent bara. Tänker någon blå nyans (matcha sekundvisare och text, eller alternativt grått eller svart.

Alla förslag mottages tacksamt!

Med vänlig hälsning,
Olof
Kanske nedan skulle vara snyggt?

https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-gra/ eller https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-svart/

Va tror ni om den "nya" sub no date som finns hos prestige Watches i Luleå för 133900,-? Priset verkar helt ok mot andra "nya" sub på chrono24 iallafall.
Står att det ingår äkthetsintyg och med det så läser Jag att klockan då varit öppnad för att säkerställa att den är äkta mm, vill man ha en ny öppnad/skruvad klocka från en icke auktoriserad Rolex handlare? Några risker här? Eller ska man fiska vidare hos AD vilket känns ganska förgäves?

Va tror ni om den "nya" sub no date som finns hos prestige Watches i Luleå för 133900,-? Priset verkar helt ok mot andra "nya" sub på chrono24 iallafall.
Står att det ingår äkthetsintyg och med det så läser Jag att klockan då varit öppnad för att säkerställa att den är äkta mm, vill man ha en ny öppnad/skruvad klocka från en icke auktoriserad Rolex handlare? Några risker här? Eller ska man fiska vidare hos AD vilket känns ganska förgäves?
Denna då?

Denna då?
Absolut men alternativ finns överallt så inte de jag funderar på utan mer om den förstnämnda är en schysst affär och framförallt hur man ska ställa sig till att en icke auktoriserad handlare öppnat upp klockan, gäller fortfarande garantier mm?

Vet du att dem själva har utfärdat intyget ? Skulle tro att det kommer från ADn annars

Vet du att dem själva har utfärdat intyget ? Skulle tro att det kommer från ADn annars

Intressant enligt källan på tyska handlare skulle ss sub, exp1 höjas 10-11% medan op och dj 4% respektive 3%. Exp1 kanske har fått prisjustering pga ökad produktionskostnad i och med nya modellen och nytt verk? Isåfall handlades den billigt när den släpptes och rolex justerar väl inte priser på enstaka modeller när nyheter släpps? Kan ha fel kommer inte ihåg om nya exp2 prisjusterades vid lansering?
Det är samma verk i Exp1 som i OP36 och Exp1 är i dagsläget 9k dyrare än OP36. Tycker redan nu att prisskillnaden är omotiverad.

Priset på nya Exp2 höjdes vid släppet.

Jaha, här sitter jag och stör mig på att nya prislistan inte har läckt, då jag är Nicke-nyfiken.

Varför stör jag mig på denna skitsak, då jag generellt stör mig väldigt lite på saker och ting? Oklart. Detta är en konstig hobby. Men härlig.
Jag sitter också och bara väntar på att få höra något. Men icke! Tyst som i graven är det..

48D9D3C6-5E10-45CF-9549-6D4B86F9FC56.jpeg

Jag sitter också och bara väntar på att få höra något. Men icke! Tyst som i graven är det..
Ska vi gissa sa ta tyska prislistan och lagg pa 6% (momsskillnaden). Da bor du fa en fingevisning om vad priserna kan bli i Sverige.

Men vad spelar egentligen dagens MSRP pa de efterstraktade modellerna for roll nar sa manga av oss anda inte kan kopa for detta pris?

Absolut men alternativ finns överallt så inte de jag funderar på utan mer om den förstnämnda är en schysst affär och framförallt hur man ska ställa sig till att en icke auktoriserad handlare öppnat upp klockan, gäller fortfarande garantier mm?
Jag far for mig jag last att oppnas klockan av icke-auktoriserad person sa ryker garantin.
Hur man nu kan bevisa detta om du mot all formodan nu skulle behova utnyttja denna

Det finns jo några som är intresserad av modeller som går att köpa till listpris också även om du inte är det.
Sjalvklart,och det var inte min poang.
Daremot sa tror jag inte speciellt manga kopare i dessa prisklasser blir avskrackta om priset pa en PM DJ/DD okar med 3% nanting.
Och vad jag kunnat lasa mig till sa ar det SportStal som far prishojningar pa 10%+. PM och ovriga modeller hamnar runt 3-4% vilket jag personligen anser ar mycket lagt med tanke pa inflation etc under de senaste tva aren.

Okej.....hur tanker du nu?

MSRP ar ju ett fiktivt pris for valdigt manga. Marknadspris ar vad som galler om det ska bli nagot kop.
Eller menar du om MSRP gar upp sa foljer Marknadspriset med?
Ja precis. Om priset på nya höjs höjs även priset på andrahandsmarknaden. Och jag tror ändå att vi är ganska många som kan tänka oss att köpa från AD.

Ja precis. Om priset på nya höjs höjs även priset på andrahandsmarknaden. Och jag tror ändå att vi är ganska många som kan tänka oss att köpa från AD.

Naturligtvis vill aven jag handla dar det ar billigast. Vilket idag i stort sett alltid ar AF.

Men ytterst fa kan/far/har mojlighet att handla "listklockor" till AF-pris. Darav min kommentar om MSRP.
Och jag tror heller inte en prishojning pa 3-4% far nagon att avsta fran kop av en helt onodig lyxprodukt.

Vart står det att klockan varit öppnad? Står ju att den är oanvänd vad jag kan se?

Tror nog att gubbarna i Luleå är seriösa i sina affärer.

Nej står inte de men står ju att den har äkthetsbevis och kollar man vad de innebär står de att man bl.a. öppnar klockan mm. Verkar som ett schysst ställe iallafall.
Det står värderingsintyg, inget annat.

1640813241488.png

Nej står inte de men står ju att den har äkthetsbevis och kollar man vad de innebär står de att man bl.a. öppnar klockan mm. Verkar som ett schysst ställe iallafall.
Verkar vara både livrem, hängslen och fallskärm. Cert, kvitto och värderingsintyg.

" Märke: Rolex
Modell: Submariner No Date
Referens: 124060
Årtal: 2021
Storlek: 41mm
Skick: 5/5 "Unworn"
Urverk: Automatiskt
Urtavla: Svart
Vridring: Stål / Svart (Keramisk Cerachrome)
Boett: Stål
Armband: Stål
Lås: Viklås, Stål
Cert: Ja (Nya)
Box: Ja
Övrigt: Oanvänd, Svensksåld, Kvitto från AD, Garanti till 2026, Delvis plast, Värderingsintyg"

Fick med värderingsintyg från AD för några veckor sedan vid köp, så är inget konstigt. Behövde inte ens fråga efter det utan det var för försäkringens skull.

Verkar vara både livrem, hängslen och fallskärm. Cert, kvitto och värderingsintyg.

" Märke: Rolex
Modell: Submariner No Date
Referens: 124060
Årtal: 2021
Storlek: 41mm
Skick: 5/5 "Unworn"
Urverk: Automatiskt
Urtavla: Svart
Vridring: Stål / Svart (Keramisk Cerachrome)
Boett: Stål
Armband: Stål
Lås: Viklås, Stål
Cert: Ja (Nya)
Box: Ja
Övrigt: Oanvänd, Svensksåld, Kvitto från AD, Garanti till 2026, Delvis plast, Värderingsintyg"
Precis som Jim säger, så kommer det med från AD vid nyköp numera, så handlar inte om livrem och hängslen

Tillbaka
Topp