• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Många fina explorers på senaste. Nån som har koll på vad väntetiden på en 36:a i stål är nu för tiden?
Jag har aldrig handlat Rolex hos AD tidigare så är inte en trogen kund. Har frågat runt tidigare om att få köpa en Explorer 36 i stål, alltså 124270 men inte fått chansen att signa upp mig på listan. I sommar fyller jag 30 år, och med detta som argument blev jag upptecknad på listan! Blev förvånad själv men riktigt riktigt glad. Detta var för någon månad sedan hos Rob Engström. Så framåt sommarn ska drömklockan på!

Senast ändrad:
En bild denna lördag kväll 😃
2CA86ACB-53A4-4CA9-B5F2-E6839DD56907.jpeg

Jag har aldrig handlat Rolex hos AD tidigare så är inte en trogen kund. Har frågat runt tidigare om att få köpa en Explorer 36 i stål, alltså 114270 men inte fått chansen att signa upp mig på listan. I sommar fyller jag 30 år, och med detta som argument blev jag upptecknad på listan! Blev förvånad själv men riktigt riktigt glad. Detta var för någon månad sedan hos Rob Engström. Så framåt sommarn ska drömklockan på!
Öh, grattis…?

Klubben för alla som vill ha sportstål från Rolex nu när man kan tjäna pengar, är det den klubben? Sign me up.

Nu var det ju ändå någon som var glad över att få möjligheten att plocka ut en klocka, som tidigare inte fått det, inför sin 30 års dag. Förstår inte varför man behöver dra paralleller till vad du skriver ovan.

Nu över till något roligare, bilder! Gammal bild på min 126610 och 16610. Gillar formerna mycket mer på 16610 men samtidigt känns 126610 som en mycket mer gedigen klocka.

67844DE3-C3D3-4631-91AA-7550B61348E2.png

Nu var det ju ändå någon som var glad över att få möjligheten att plocka ut en klocka, som tidigare inte fått det, inför sin 30 års dag. Förstår inte varför man behöver dra paralleller till vad du skriver ovan.

Nu över till något roligare, bilder! Gammal bild på min 126610 och 16610. Gillar formerna mycket mer på 16610 men samtidigt känns 126610 som en mycket mer gedigen klocka.

67844DE3-C3D3-4631-91AA-7550B61348E2.png
Superbra! Här gillar vi Rolex och hjälper varandra med tipps och egna erfarenheter.

Jag har aldrig handlat Rolex hos AD tidigare så är inte en trogen kund. Har frågat runt tidigare om att få köpa en Explorer 36 i stål, alltså 114270 men inte fått chansen att signa upp mig på listan. I sommar fyller jag 30 år, och med detta som argument blev jag upptecknad på listan! Blev förvånad själv men riktigt riktigt glad. Detta var för någon månad sedan hos Rob Engström. Så framåt sommarn ska drömklockan på!
Det där låter bra att du blev upptecknad på listan. Åtminstone nu har du möjlighet att få samtalet ifrån butiken.

16mm vid spännet i stål/pläterat spänne.
Vill du ha för bredare band finns 18mm i guld.
Tusen tack! Brukar AD:n vara restriktiva med att beställa dessa spännen? Saken är att jag funderar på min nästa klocka och är ute efter något som passar väl med läderband på. Tänker då att man köper ett flertal band och därmed vill ha ett antal spännen till.

Apropå min nästa klocka - vad tycker ni? Jag har frågat lite i OP-tråden, då jag starkt funderar på en sådan. Initialt hade jag en grön i tankarna, men börjar luta ganska hårt mot en silver, då planen är att bära den på band relativt ofta (enklare färg att matcha med olika band). Tycker ni att klockan är "band-vänlig"? Sedan är frågan om jag ska köra på 36mm eller 34mm (har minihandleder, som jag nämnt i andra trådar). Majoriteten verkar ha röstat på 34mm (bifogar även bilderna här) i OP-tråden. Är extremt osäker över storleken. När jag kollar på bilderna så känns det som att 36:an ser större ut på bild än verkligheten. Tror ni det spelar någon roll rent storleksmässigt om jag ska bära den på band? Tänker mig om ena storleken passar bättre på band än den andra. :)

Annars har jag även börjat kolla lite på en Explorer 36mm. Verkar som att många byter ut länken till band i Explorer-tråden. Inte riktigt sett det i OP-tråden. Har dock redan en svart Sub, så vill nog kolla på annat än ännu en svart urtavla.

Här har ni bilderna (34mm fanns endast tillgängligt i rosa under mitt besök):
IMG_4044.JPG IMG_4048.JPG IMG_4050.JPG

Tusen tack! Brukar AD:n vara restriktiva med att beställa dessa spännen? Saken är att jag funderar på min nästa klocka och är ute efter något som passar väl med läderband på. Tänker då att man köper ett flertal band och därmed vill ha ett antal spännen till.

Apropå min nästa klocka - vad tycker ni? Jag har frågat lite i OP-tråden, då jag starkt funderar på en sådan. Initialt hade jag en grön i tankarna, men börjar luta ganska hårt mot en silver, då planen är att bära den på band relativt ofta (enklare färg att matcha med olika band). Tycker ni att klockan är "band-vänlig"? Sedan är frågan om jag ska köra på 36mm eller 34mm (har minihandleder, som jag nämnt i andra trådar). Majoriteten verkar ha röstat på 34mm (bifogar även bilderna här) i OP-tråden. Är extremt osäker över storleken. När jag kollar på bilderna så känns det som att 36:an ser större ut på bild än verkligheten. Tror ni det spelar någon roll rent storleksmässigt om jag ska bära den på band? Tänker mig om ena storleken passar bättre på band än den andra. :)

Annars har jag även börjat kolla lite på en Explorer 36mm. Verkar som att många byter ut länken till band i Explorer-tråden. Inte riktigt sett det i OP-tråden. Har dock redan en svart Sub, så vill nog kolla på annat än ännu en svart urtavla.

Här har ni bilderna (34mm fanns endast tillgängligt i rosa under mitt besök):
IMG_4044.JPG IMG_4048.JPG IMG_4050.JPG
Personligen anser jag att du kan bära vilken storlek du vill. Men JAG hade kört på 34mm om jag var du, och du bestämt dig för en OP.
Enbart för att jag tycker tavlan är mkt snyggaste än den till 36mm. Jag gillar inte de dubbla markeringarna vid 3, 6 och 9.

Och enligt mig tror jag eg inte att du kan välja fel mellan en OP, Explorer och Datejust/Date. Det kommer väl ner till vad du Personligen är ute efter.

Men om du är sugen på en OP, at inte rädd för att det står 34mm i center, du har smalare handleder, vilket betyder att du kan bära upp klockor aom de med stora stockar inte kan (och tyvärr även tvärt om) men, enligt bilderna så tycker JAG att du kan välja fritt mellan 34 och 36mm. Men med fördel 34mm faktiskt.

Me det min personliga åsikt. Iaf gällande jist denna klockmodwll :)

Tillbaka
Topp