Jag håller helt med!
Ping!
@Herr Potatis !!!
Här är en man som tänker som jag gör NU, för 5 - 7 år sedan Så tänkte jag lite annorlunda, kag hade gärna 10 klockor, ("för att täcka in alla ev situationer" etc försökte jag intala mig)
Men, problemet blir där att man sitter med 10 eller 15 eller 150 klockor man faktiskt gillar, och således kan det svifa att göra sig av med dem då man kanske har minnen kopplade till dem eller liknande.
Idag känner jag att jag vill hellre ha så FÅ klockor jag kan komma undan med, iom att jag då kan ha ett par"Graalklockor" och ett par ytterligare som inte är någon kompromiss!
Men det är svårt att sälja av klockor man tycker om.. Det vet vi allihopa. Men börjar man med att intw köpa de här 10 "nästanklockorna", för att den du VERKLIGEN vill ha kostar 100k mer än den här som du faktiskt köper. (Exempel köpa en litw för stor wller lite för liten klocka än vad du känner är din verkliga sweetspot storleksmässigt, bara för att du råkade få ett bra pris på just den, men inte den du egentligen vill ha.
Ett annat exempel är en del som väljer att köpa en 36mm OP med svart tavla för att de inte kan få tag på en Explorer,
En daydate 36mm, när du eg vill ha en 40mm men inte vill betala de 150 - 200k som skiljer de. Då är du nöjd i några månader eller nåt år kanske men sen när nyhetens behag har lagt sig så kommer du alltid att snegla på den där du EGENTLIGEN vill ha och då ska du sälja av klockor med minnen etc (vilket iaf för mig är svårt, trots att jag mär jag tänker efter kan komma på mig med att inte ha brukat ennklocka på över ett halvår, då byter jag i snitt iaf en gång/vecka.
Mycket bättre att köpa det du VERKLIGEN vill ha från början, även om det krävs att du får spara eller dra in på annat under ett år till
(Alltså
@Herr Potatis)