• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Verkar som att jag hittade UK-grossisten som säljer Bergeon-verktyg. Någon som kan bekräfta att denna är den rätta, för säkerhets skull? Fungerar väl på alla moderna Rolex?

Förresten, är det någon som beställt därifrån och vet hur lång leveranstiden brukar vara (i detta fall inom UK)?

Verkar som att jag hittade UK-grossisten som säljer Bergeon-verktyg. Någon som kan bekräfta att denna är den rätta, för säkerhets skull? Fungerar väl på alla moderna Rolex?

Förresten, är det någon som beställt därifrån och vet hur lång leveranstiden brukar vara (i detta fall inom UK)?
Japp. Stämmer. Jag köpte en i höstas från UK. Minns inte riktigt men det tog säkert en månad innan den låg på lådan.

Jäklar. Min släkting från UK kommer i slutet på nästa vecka. Kanske lite tajt om tid isf…

Är tanken att släktingen skall beställa lokalt och sen ta med sig till Sverige?
Bäst är väl om du kollar leveranstider inom UK, det lär ju gå mycket snabbare inom landet.
Precis som @Pete11 säger - det låter som om släktingen ska köpa lokalt i UK. Det är säkert en helt annan grej!
Anledningen till att det kan ta lång tid med paket från UK just nu är ju att de gått ur EU och att det ska tullas och grejas. Säkert därför det tog tid för mig.

Det ar gott med ol...

20210617_175423.jpg
Förlåt mig men det där är ingen öl. Grymma klockor däremot

Precis som @Pete11 säger - det låter som om släktingen ska köpa lokalt i UK. Det är säkert en helt annan grej!
Anledningen till att det kan ta lång tid med paket från UK just nu är ju att de gått ur EU och att det ska tullas och grejas. Säkert därför det tog tid för mig.
Är tanken att släktingen skall beställa lokalt och sen ta med sig till Sverige?
Bäst är väl om du kollar leveranstider inom UK, det lär ju gå mycket snabbare inom landet.
Exakt. Tänkte att jag beställer till hans adress, så tar han med den nästa vecka. Hittar dock inga leveranstider på hemsidan…

Exakt. Tänkte att jag beställer till hans adress, så tar han med den nästa vecka. Hittar dock inga leveranstider på hemsidan…

Normalt sett brukar det finnas "Next day delivery" i England iaf. Annars brukar det ta 2-3 arbetsdagar. Om jag inte minns fel sá hade en del företag även leverans samma dag om du beställde före en viss tid. 8 ár sen jag bodde där, sá det kan ha hunnit ändras :)
Sá om det finns i lager sá bör det levereras i tid.

Men dubbelkolla med dom :)

Har sagt det för men säger det igen - den där är verkligen jättebra. Perfekt avvägd diskret och tooligt med det borstade och inga krusiduller men ändå något litet extra med färgen. Den klättrar på vill-ha listan
Jag håller med :)
Den blå stod överst på min önskelista när senaste OPn släpptes.
Står fortfarande på kö för en gul dock men det lär väl dröja innan den dyker upp.
Börjar tappa hoppet om den.

Normalt sett brukar det finnas "Next day delivery" i England iaf. Annars brukar det ta 2-3 arbetsdagar. Om jag inte minns fel sá hade en del företag även leverans samma dag om du beställde före en viss tid. 8 ár sen jag bodde där, sá det kan ha hunnit ändras :)
Sá om det finns i lager sá bör det levereras i tid.

Men dubbelkolla med dom :)
Verkar nå fram inom 48h, så finns god chans att det fungerar.

Förresten, några fler verktyg som kan behövas, nu när man ändå håller på att beställa? Bergeon 6767 är väl också bra att ha? Ser dock att den finns med olika spetsstorlekar. Är det ”Fine” som gäller, eller någon annan storlek?

Verkar nå fram inom 48h, så finns god chans att det fungerar.

Förresten, några fler verktyg som kan behövas, nu när man ändå håller på att beställa? Bergeon 6767 är väl också bra att ha? Ser dock att den finns med olika spetsstorlekar. Är det ”Fine” som gäller, eller någon annan storlek?
Fine kör jag med, tycker den funkar bra

Någon annan här som beställt från CousinsUK? Har försökt beställa ett flertalet gånger idag, men får "transaction failed" som felmeddelande. Testat med flertalet kort också. Beror det på att jag valt min släktings UK-adress för leverans och sedan mitt kort?

Någon annan här som beställt från CousinsUK? Har försökt beställa ett flertalet gånger idag, men får "transaction failed" som felmeddelande. Testat med flertalet kort också. Beror det på att jag valt min släktings UK-adress för leverans och sedan mitt kort?
Kan ditt kort vara spärrat från internationella web köp? Jag har valt den inställningen själv på mina kort och låser upp vid behov.

Nope, provat med andra kort också. Googlat runt lite och verkar som att det ej fungerar ifall kortet ej matchar adressen. Jäkligt konstigt.

Jag vet att Eurocard kräver, vid vissa betalningar, att kortägarens adress ska vara samma som adressen man skickar till.
I alla fall i "första" skedet av betalningen, sedan kan man ange en annan leveransadress efter det.

Grattis fint köp! Haft föregångaren tidigare, fantastisk klocka! Jag är nyfiken på vilken tidszon som kommer bli den alternativa😊
Om man skall följa ursprungstanken med Explorer II skall GMT-visaren visa 24 timmarstid i samma tidszon. Om jag bodde på Svalbard hade jag haft en Explorer II, garanterat :)

• Like
Reactions: VVG
Fy helvete vad förbannad jag blir när jag ser sånt här... här sitter folk och väntar och så hämtar han ut klockan idag, åker hem och lägger ut den med en gång.

Bilagor

• Screenshot_20220305-152916_Blocket.jpg
    Screenshot_20220305-152916_Blocket.jpg
    177.4 KB · Visningar: 28
  • Screenshot_20220305-152924_Blocket.jpg
    Screenshot_20220305-152924_Blocket.jpg
    220.6 KB · Visningar: 40
Tillbaka
Topp