• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

96C42C04-F663-4E21-9F94-E35970909CAD.jpeg
4712398F-24C9-4E25-8002-CDC6FD441F37.jpeg
FFF9B48E-045E-404C-B75F-06A06A8B82AC.jpeg

Visste inte att syra är lagligt i Schweiz. Bra julaftonsklocka i mitten iaf.
Tänkte precis kommentera med att det är tillåtet med jointer på designavdelningen igen!
Blev visst toppat i slutet på-70 talet! 🤣🤣🤣

Det behöver du nog inte räkna med.
Räknar inte med något. Kommer säkerligen vara tryck initialt med gråhandlare och scalpers men baserat på reaktionerna här är de befintliga GMTs att föredra.

Å andra sidan behöver ju Rolex inte tro att den kommer bli succé och därför producera lägre volymer och därför kanske längre listor.

Inser att jag driftar in i en annan tråds syfte så för att vara on topic: jag diggar den nya GMTn - den är charmigt konstig på något sätt.

Skandal!
Varken SVT, Aftonbladet eller Expressen har skrivit ett enda ord om nya GMT:n!
Där harvar dom bara på med Erikssons mutor, krig och Fotbollslandslaget. VART ÄR ALLA VIKTIGA NYHETER! 🤣

Kommer nog bli väldigt mycket tvärtom då alla kommer hypa att den är ’fett rare, aldrig gjorts tidigare (i modern tid) bla bla
Så tänkte jag med först men att bedöma på kommentarsfälten i olika medier inkl KS har jag inte läst en enda sådan kommentar. Den har inte fått någon kärlek hittills, milt uttryckt.

Exakt det som gör den fantastisk imo. Kan ju inte varit många som på allvar hade förväntat sig en destro
Alla tycker väll olika, jag förstår att vissa tycker den är cool då den sticker ut på ett skumt sätt haha. Men i mitt huvud det går inte ihop, skulle känna mig förvirrad av att ha den på handleden. Ja verkligen, tror de flesta blev chockade

Dumsnål variant iaf. Man har inte ens ansträngt sig för att ha datumet på höger sida utan bara flippat tavla & datumhjul. Mycket coolare destro om datumet fortfarande varit på högersida.
Hur tänker du nu? Det hade varit lägre ansträngning att ha kvar datumet på höger iom att de då kunde använt samma tavla (givet att fästena hade passat).

Men om man ska ha den på högern så är ju datumet rätt. Problemet annars är ju att datumet lätt hamnar under ärmen.
Finns inget rätt. Quick men lazy fix det här.
Hur tänker du nu? Det hade varit lägre ansträngning att ha kvar datumet på höger iom att de då kunde använt samma tavla (givet att fästena hade passat).
Nog enklare att skära ut datumfönster på urtavlor än att modifiera verket.

Ugh... vet inte vad jag tycker om nya GMTn. Måste nog se den irl och pröva den för att få en uppfattning.

Tillbaka
Topp