• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den är cool, men jag tycker att tavlan är på tok för rörig fortfarande...
Ja, det är nog så att man gillar den eller inte. Inte mycket där mellan.
Flopp imo! Hade hoppats på något ”nytt”
Inte mycket nytt nej men jag diggar den ändå ;)
Enig - den där växer på en! Men att lyfta upp nollan före 5:an som ett banbrytande drag för ökad balans och läsbarhet...nja? :)
Nja, kanske inte nödvändigt egentligen. Men det blir ju lite mer symetriskt med resterande iaf.

Ganska sömniga releaser, och de färger som var halvroliga är ju ändå klockor man aldrig får möjlighet att köpa mer än till resell-premium av nasare som får köpa dem till listpris.

Är det inte dags för Rolex att släppa en HELT ny modellserie? Senast var 10 år sedan.

Vilken flopp i min bok. Upp och ned-vänd boett på GMT med ny omöjlig färg, ful Air-King nu med kronskydd… Nog för att de sällan gör stora förändringar, men jag ser inget steg i rätt riktning (för mig). Det positiva var väl att de inte sväller till 41-42 mm.

Nya GMT är dyrare än BLRO och BLNR. Är det dyrt att ställa om maskinerna att tillverka bak och fram ?;)
1648624935868.png
1648624924938.png

Serica är ett märke som gör klockor som kostar 10000 kr. Där kan man välja om man vill ha sin krona höger eller vänster. Rolex är ett märke som kostar.......mer.... Där måste man gilla destro om man gillar grönt.
Rolex är i mångt och mycket en rysk trollfabrik i klockfabriksformat, de balanserar en fin linje mellan kul arrogans och rena fånigheter ibland. Detta är nånstans i det spannet.

Om det nu stämmer, varför...

Det här är ändå Rolex, åtminstone för mig - Skittråkiga, men genialiska på att bygga varumärke.

Nu kommer mycket handla om vad som inte släpptes, utan vad som istället försvann. Och detta sker kort efter ffa. Omegas släpp av de färgglada AT. Jag gör ingen jämförelse av klockorna som sådana, tycker tex. att de färgglada Omegorna är fantastiskt fina. Och det är fler märken, utöver Omega, som "apat efter" OP. Därav blir det ett jävla långfinger åt resten av branschen. Skapa hype, och gå därifrån därefter.

Samtidigt: Det är också lite taskigt. För samtidigt som man fortsatt bygger varumärket, så drabbar det ju i slutändan entusiasterna. Det här kommer bara än mer driva andrahandspriserna, inte bara på de som utgår, utan även de som finns kvar. Och nej, det är inte Rolex ansvar, men jo, de gör det fullt medvetna om vad som kommer ske härnäst.

Äh, jag vet inte..

Tiffany i 36 går iaf få fram när jag surfar in på sidan. Gul o Röd borta

Korrigerade mitt inlägg tidigare. Får även jag fram Tiffany i 36.

Det här är ändå Rolex, åtminstone för mig - Skittråkiga, men genialiska på att bygga varumärke.

Nu kommer mycket handla om vad som inte släpptes, utan vad som istället försvann. Och detta sker kort efter ffa. Omegas släpp av de färgglada AT. Jag gör ingen jämförelse av klockorna som sådana, tycker tex. att de färgglada Omegorna är fantastiskt fina. Och det är fler märken, utöver Omega, som "apat efter" OP. Därav blir det ett jävla långfinger åt resten av branschen. Skapa hype, och gå därifrån därefter.

Samtidigt: Det är också lite taskigt. För samtidigt som man fortsatt bygger varumärket, så drabbar det ju i slutändan entusiasterna. Det här kommer bara än mer driva andrahandspriserna, inte bara på de som utgår, utan även de som finns kvar. Och nej, det är inte Rolex ansvar, men jo, de gör det fullt medvetna om vad som kommer ske härnäst.

Äh, jag vet inte..

Korrigerade mitt inlägg tidigare. Får även jag fram Tiffany i 36.
Om det nu stämmer, att vissa tavlor försvinner, så kan jag förstå tänket. Vissa tavlor kanske till och med är svårare att ta fram under pandemitider...
Men ja, tråkigt för de som verkligen vill ha just den färgen

Senast ändrad:
Om det nu stämmer, att vissa tavlor försvinner, så kan jag förstå tänket. Vissa tavlor kanske till och med är svårare att ta fram under pandemitider...
Men ja, tråkigt för de som verkligen vill ja just den färgen
Fast, det kan ju inte vara så knepigt att måla en tavla i de färgerna som det ryktats om att de försvunnit. Färg liksom …inte någon supersällsynt sten. ☺️
Det har säkert dryftats strategi under många timmar i Rolex-mötesrum.

Fast, det kan ju inte vara så knepigt att måla en tavla i de färgerna som det ryktats om att de försvunnit. Färg liksom …inte någon supersällsynt sten. ☺️
Det har säkert dryftats strategi under många timmar i Rolex-mötesrum.
Ingen aning. Killgissar 😬

Hypoteser:

1. Vi gjorde vissa färger populära. Andra apar efter. Been there, done that!

2. Vissa färger är krångligare att ta fram än andra. Inte värt

3. Färgerna känns helt enkelt inte lika rätt år 2022

4. Skapa ännu mer hajp över vissa färger. Hann du inte köpa, så är det kört nu. You snooze, you lose

Ingen aning. Killgissar 😬

Hypoteser:

1. Vi gjorde vissa färger populära. Andra apar efter. Been there, done that!

2. Vissa färger är krångligare att ta fram än andra. Inte värt

3. Färgerna känns helt enkelt inte lika rätt år 2022

4. Skapa ännu mer hajp över vissa färger. Hann du inte köpa, så är det kört nu. You snooze, you lose
Tror en variant mellan 1 och 3.
Det och att de vill göra nya färger poppis.

Att det är svårt att göra avancerade bezel-insert, tavlor med kul stenar osv. ..det är en sak. Men färg är knappast rocket science.

Kul med alla uppdateringar tack alla som engagerat sig. Diggade gröntavla på 41 fluted bezel, många som väntat på det? Daydate med ljusblåa tavlan var bland de finaste jag sett.

Tillbaka
Topp