Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nymans sa att den var svår, just för att den har guldindexNågon som har hyfsad koll på hur det ser ut med väntetider på OP36 hos AD:s i Stockholmsområdet? Tänker främst på silvertavlan med guldindex.
4-7 månader fick jag höra i början av mars.Någon som har hyfsad koll på hur det ser ut med väntetider på OP36 hos AD:s i Stockholmsområdet? Tänker främst på silvertavlan med guldindex.
Det första stämmer ofta men inte alltid, men oavsett om man är rädd eller inte för repor så är det att föredra att repa den själv och inte köpa den repad.Rolex visningsex har inga urverk och är inte till salu men är du så rädd för repor är det en mycket bättre att ha pengarna på börsen. Du får betydligt bättre avkastning och slipper noja för repor.
Klockor är en konsumtionsvara och skall användas.
Jag känner till svårigheterna med att köpa Rolex men tänkte kanske göra ett försök. Pedant som jag är, och med tanke på vad en Rolex kostar, vill jag inte ha ett visningsexemplar. Jag letade igenom forumet och kunde se någon prata om rabatterade priser på visnings-ex, men då var det inte Rolex. En annan tråd säger någon att man hos en AD inte kan köpa visnings-ex av Rolex. Jag kan alltså vara trygg med att jag får en ej upp-packad Rolex?
En story jag kan berätta. Jag var på NK juvelsalong för 15(?) år sedan, Stockholm. Jag provade en dyr klocka och kvinnan placerade sedan tillbaka klockan i en glasmonter. På väg ner i montern så slog hon i klockan i monterns glaskant. Ajaj tänkte jag. Hon låtsades om som inget hänt, och jag sa inget heller.
Air-King är 40 eller 34mm inte 36. Förra Air-King 40mm delade boett med Milgauss och jag tycker den är stor på min 17cm handled. Med 16cm skulle jag nog i första hand kolla på 34mm date, Air-King, OP eller 36mm Explorer, DJ eller OP.Hej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Den första kommer inte att bli någon svindyr historia även om Hulk eller Kermit är mina två favoriter….
Jag har kikat på begagnade Air kings, Datejust och Millgauss och är väl för tillfället mest inne på Air King.
Milgaussen tilltalar mig med den vackra blixtvis
Rolex är väl alltid mycket klockan för pengarna men vad ska man gå på? Vilken är bäst? Vilken storlek ska man välja?
Har 16cm handleder så vill inte ha varken för stor eller för liten. Är 36 som Air kingen är en rimlig storlek?
Budget är från 50-90 000 inledningsvis. För helt rätt klocka kanske den kan öka en bit.
Krav:
Urtavla: Blå, svart, grön, grå eller annan trevlig färg. Inte sugen på vit eller champagne.
Armlänk: Oyster, stål.
Vill gärna ha med box och papper, vilket 80% av klockorna på Chrono24 inte verkar ha…
Tack!Air-King är 40 eller 34mm inte 36. Förra Air-King 40mm delade boett med Milgauss och jag tycker den är stor på min 17cm handled. Med 16cm skulle jag nog i första hand kolla på 34mm date, Air-King, OP eller 36mm Explorer, DJ eller OP.
Hade personligen kört på en DJ i 36.Hej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Den första kommer inte att bli någon svindyr historia även om Hulk eller Kermit är mina två favoriter….
Jag har kikat på begagnade Air kings, Datejust och Millgauss och är väl för tillfället mest inne på Air King.
Rolex är väl alltid mycket klockan för pengarna men vad ska man gå på? Vilken är bäst? Vilken storlek ska man välja?
Har 16cm handleder så vill inte ha varken för stor eller för liten. Är 36 som Air kingen är en rimlig storlek?
Budget är från 50-90 000 inledningsvis. För helt rätt klocka kanske den kan öka en bit.
Krav:
Urtavla: Blå, svart, grön, grå eller annan trevlig färg. Inte sugen på vit eller champagne.
Vill gärna ha med box och papper, vilket 80% av klockorna på Chrono24 inte verkar ha…
Tack för tipsen! Ska definitivt kikaHade personligen kört på en DJ i 36.
Väldigt mångsidig klocka som du både kan ha casual och i mer dressade situationer.
Har du kikat på Kaplans? Klockkvaliten körs ju nu nästa månad. Kanske hittar du något kul där?
Lycka till!
Jag hade nog kört på en 36mm OP eller en Explorer i 36. Letar du efter något modernt eller mer vintage? Finns ex. denna på ks just nu https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-14270.161841/Hej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Krav:
Oddsen på att det är precis den blåa tavlan jag suttit och printat av på Chrono24 för att funderaJag hade nog kört på en 36mm OP eller en Explorer i 36. Letar du efter något modernt eller mer vintage? Finns ex. denna på ks just nu https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-14270.161841/
här är en bild på min gamla OP36 (som jag ångrar lite att jag sålde) på 16,5cm handled
Både Air-King och Milgauss är rätt så stora och klumpiga och jag tycker dom är på gränsen till för stora för mina 16,5-17cm handled. Jag hade nog kollat på en ny Datejust, Oyster Perpetual eller Explorer med den budgeten.Hej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Krav:
Fan va kul! GrattisHej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Krav:
Dessutom inplastadeMycket svårt att tro att det skulle bli något slitage som går att se av att någon fått titta på den. Är ju inte så att folk får springa omkring med klockorna.
Stort tack! Jag har suttit ett par dagar och kikat runt och måste tyvärr för din skull säga att jag fastnat för OP främst, därefter datejusten och sist av dom Explorer..Fan va kul! Grattis
jag skulle rekommendera 36mm, tidlöst och sitter perfekt på 16cm handled!
Explorer referenser: 114270 / 14270 / 124270 är samtliga en perfekt blandning av ”sportklocka” och ”dressklocka” dvs kommer aldrig göra bort sig i vilken situation du än är i. Sistnämnda referensen 124270 är i nuvarande rolex-katalog och går att få begagnad ~90’ ish. Den klockan är antagligen allra mest robust (modernare urverk och länk än föregångarna).
Med det sagt faller min rek på Explorer som också i mångas ögon har lite roligare ”historia” än exempelvis air-king.
Stort lycka till i jakten! @Norrlandshuvudstad