Bonumm
Silver
Fick visst en inbetalning idag på 108kr, men det känns ju helt okKommer ifrån Turkiet. Jag betalade ingen tull och moms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick visst en inbetalning idag på 108kr, men det känns ju helt okKommer ifrån Turkiet. Jag betalade ingen tull och moms.
tack för svar! Då vet jag mer. (I mitt fall var jag inte ute efter rabatt, utan ville köpa en ny klocka : "Jag kan alltså vara trygg med att jag får en ej upp-packad Rolex?" )Enligt flera trådar på TRF finns visningsex av lite olika varianter:
1) de utan urverk (jag har aldrig sett i verkligheten).
2) att AD får klockan allokerad men inte fått dokumentation från Rolex och kan alltså inte tilldela köpare
3) där köparen har fått veta att ”vi kommer behålla den i skylten i X veckor innan du får hämta den”.
Vad jag däremot varit med om är att få prova den helt som vanligt men inte köpa (skulle kunna stämma med 2 ovan) och att inte ens få stöta i den och ibland inte ens ta fram ur skåpet (skulle kunna lira med 3 ovan).
Edit: rabatt på ett visningsex av en populär Rolex ska du nog inte räkna med
tack för svar! Då vet jag mer. (I mitt fall var jag inte ute efter rabatt, utan ville köpa en ny klocka : "Jag kan alltså vara trygg med att jag får en ej upp-packad Rolex?" )
Att den är inte skulle vara upppackad kan du nog inte räkna med. Du bör kunna förutsätta att den inte är avplastad (men det finns säkert undantag. Och som @carlmartin skriver så borde du kunna vara säker på att den inte är använd.tack för svar! Då vet jag mer. (I mitt fall var jag inte ute efter rabatt, utan ville köpa en ny klocka : "Jag kan alltså vara trygg med att jag får en ej upp-packad Rolex?" )
Storleksmässigt är 36mm alltid ett säkert kort.Hej, ni alla som kan någonting. Jag är i färd med att köpa min första Rolex, som en belöning till mig själv för två tuffa men jäkligt roliga år som egenföretagare under en global pandemi och ett halvt världskrig.
Den första kommer inte att bli någon svindyr historia även om Hulk eller Kermit är mina två favoriter….
Jag har kikat på begagnade Air kings, Datejust och Millgauss och är väl för tillfället mest inne på Air King.
Milgaussen tilltalar mig med den vackra blixtvis
Rolex är väl alltid mycket klockan för pengarna men vad ska man gå på? Vilken är bäst? Vilken storlek ska man välja?
Har 16cm handleder så vill inte ha varken för stor eller för liten. Är 36 som Air kingen är en rimlig storlek?
Budget är från 50-90 000 inledningsvis. För helt rätt klocka kanske den kan öka en bit.
Krav:
Urtavla: Blå, svart, grön, grå eller annan trevlig färg. Inte sugen på vit eller champagne.
Armlänk: Oyster, stål.
Vill gärna ha med box och papper, vilket 80% av klockorna på Chrono24 inte verkar ha…
Det beror kanske lite på vad som menas med "ställt mig i kö", kanske är det inte en 116500 eller 124060 människan "köar för", utan en datejust med en tavla + länk + glasring i en kombination de inte hade hemma pga den är ganska svårsåld i denna kombination.Tror att du besvarar din egen fråga. Om du lyckats ställa dig i kö för en Rolex som kan ta 6-18månader är chansen att pruta inte kommer gå så bra. Möjligtvis att du kan få en annan klocka eller tillbehör till ett lägre pris.
Storleksmässigt är 36mm alltid ett säkert kort.
Sen om du "kan" rocks en 40 eller 41mm klocka beror nog mest på din handleds "utseende", oavsett omkretsen så kan den ju vara väldigt "rund" ellernså är den en cm bredare och mkt plattare, men OMKRETSEN är densamma.
Så om du vill få så bra hjälp som möjligt, lägg upp en bild på din handled med den klockan du överväger (eller en likadan/samma mått) så kan du få bättre tips. Men rent generellt så ska du väl med 16cm kunna bära upp både 36 och 40mm.
Jag har 17,5cm och jag drar den absoluta gränsen för om bandhornen sticker ut utanför handleden när jag har klockan på.
Sen är ju varje klocka olika och jag skulle aldrig tänka tanken att bära ett dressur som ligger på gränsen av det, jag provade med en IWC Portugieser 7 days på 42.3mm, den hänger INTE utanför, men bär heller inte som JAG anser att en dressklocka ska bäras, så den fick lämna, tråkigt nog..
Så, du ser vandhornen stickerninte ut, men jag bedömde ändå klockan som för stor (enligt min åsikt) som dressklocka.
Äev om jag kan sakna den ordentligt ibland så är de bara att inse, den passade mig "hellre än bra", om man kan säga så. Så FORMEN på din handled är väl det viktigaste.
Men en 36a bör su oavsett kunna bära upp, utan större funderingar på en 16cm handled.
Mvh Hela dagen
Fråga kan man alltid göra men kanske bra att görs det vid köptillfället och inte nu
Som jag skrev i mitt senare inlägg ocksåDet beror kanske lite på vad som menas med "ställt mig i kö", kanske är det inte en 116500 eller 124060 människan "köar för", utan en datejust med en tavla + länk + glasring i en kombination de inte hade hemma pga den är ganska svårsåld i denna kombination.
Så det kostar ju aldrig att fråga om de kan göra något på priset.
Men man ska väl knappast räkna med det om det inte är gnistrande damklockor, helst i ädelmetall...
Är sugen på en ny tavla till min 18038. Har någon bilder på urvalet till referensnumret?
Nu ska jag ge dig lite ångest... den satt bra på digStorleksmässigt är 36mm alltid ett säkert kort.
Sen om du "kan" rocks en 40 eller 41mm klocka beror nog mest på din handleds "utseende", oavsett omkretsen så kan den ju vara väldigt "rund" ellernså är den en cm bredare och mkt plattare, men OMKRETSEN är densamma.
Så om du vill få så bra hjälp som möjligt, lägg upp en bild på din handled med den klockan du överväger (eller en likadan/samma mått) så kan du få bättre tips. Men rent generellt så ska du väl med 16cm kunna bära upp både 36 och 40mm.
Jag har 17,5cm och jag drar den absoluta gränsen för om bandhornen sticker ut utanför handleden när jag har klockan på.
Sen är ju varje klocka olika och jag skulle aldrig tänka tanken att bära ett dressur som ligger på gränsen av det, jag provade med en IWC Portugieser 7 days på 42.3mm, den hänger INTE utanför, men bär heller inte som JAG anser att en dressklocka ska bäras, så den fick lämna, tråkigt nog..
Så, du ser vandhornen stickerninte ut, men jag bedömde ändå klockan som för stor (enligt min åsikt) som dressklocka.
Äev om jag kan sakna den ordentligt ibland så är de bara att inse, den passade mig "hellre än bra", om man kan säga så. Så FORMEN på din handled är väl det viktigaste.
Men en 36a bör su oavsett kunna bära upp, utan större funderingar på en 16cm handled.
Mvh Hela dagen
En 36a "ksn" inte gå fel, då ska man ha JÄVLIGT små handleder isåfall..Tack!
Jag lirar en SKX som beater för tillfället, där L2L ligger på 46mm. Den är precis på gränsen för att vara för stor på det viset.
Jag tror att jag kommer att gå på en 36a, kommer nog se snyggare ut.
Precis som du är inne på har jag ganska platta handleder och inte så runda
Jo jag vet, den satt bra, men jag kände den var för att aom dressklocka (även för hög), och som vardagsklocka så är 30m en aning lite, så den blev sällan använd.Nu ska jag ge dig lite ångest... den satt bra på dig
Håller med om att den är lite för hög!Jo jag vet, den satt bra, men jag kände den var för att aom dressklocka (även för hög), och som vardagsklocka så är 30m en aning lite, så den blev sällan använd.
Hade den haft 50m WR eller 100m, då hade den fått stanna.
Men å andra sidan, deg går Albert att köpa en ny om avsaknaden skulle bli alldeles för djävligt, hehe
Men tack!
Mysigt med en daydate på läder!Är sugen på en ny tavla till min 18038. Har någon bilder på urvalet till referensnumret?
Det säger sig självt att 36 mm DJ-storleken passar alla manliga handleder. Länge, när de flesta modellerna fortfarande var tillgängliga i butiker, funderade jag på att köpa en mindre version. Till slut, när jag växte upp, beställde jag 41mm-versionen. Här är ett foto från provet på 36mm-versionen från 3 år sedan och min nuvarande modell 41mm på en 19cm handled.En 36a "ksn" inte gå fel, då ska man ha JÄVLIGT små handleder isåfall..
Om Bames Gandolfini som Tony Soprano kan bära en 36mm day date med sina ungbjörkar till handleder, då känns det som att det är svårt att ha för stora handleder för en 36mm Rolex iaf
Har både en DJ 36 och en 14270 och en DJ41, även om jag gillar 41an, ser den ka ske som lite mer "vardaglig" så anser jag fortfarande 36mm som den bästa storleken på en herrklocka hos Rolex, om vi ska kolla på annat än sportmodellerna.
Vintage på läder är ok inte nytt enligt migMysigt med en daydate på läder!
Jag har faktiskt ett läderband jag nyss köpte för att böra min 14270 på, men den ska säljas..
Nu känns det som om jag inte har nån klocks jag kan bära på mitt fina armband :/
De flesta klockor jag har verkar skava sönder ett läder pga att hålen för stiften sitter för nära boetten.
Men hur är det med 116234? Kanske 126710?
Vad tror ni?
Eller måste jag behålla min 14270 för att snyggt kunna bära en Rolex på läder?
Klassisk momssmuggling.Fick visst en inbetalning idag på 108kr, men det känns ju helt ok
Har en likadan, men börjar närma mig om inte 126610 är den optimala sub:en.
NopeHar en likadan, men börjar närma mig om inte 126610 är den optimala sub:en.
Det beror kanske lite på vad som menas med "ställt mig i kö", kanske är det inte en 116500 eller 124060 människan "köar för", utan en datejust med en tavla + länk + glasring i en kombination de inte hade hemma pga den är ganska svårsåld i denna kombination.
Så det kostar ju aldrig att fråga om de kan göra något på priset.
Men man ska väl knappast räkna med det om det inte är gnistrande damklockor, helst i ädelmetall...
”Ringen runt glaset”Vad menas med en glasring på datejust? Trodde dom var guld eller stål?
Jag menade med "passar" att det ser bra ut också, även på din handled, även om 41an kanske såg aningen bättre ut.Det säger sig självt att 36 mm DJ-storleken passar alla manliga handleder. Länge, när de flesta modellerna fortfarande var tillgängliga i butiker, funderade jag på att köpa en mindre version. Till slut, när jag växte upp, beställde jag 41mm-versionen. Här är ett foto från provet på 36mm-versionen från 3 år sedan och min nuvarande modell 41mm på en 19cm handled.
Nytt kan va snyggt!Vintage på läder är ok inte nytt enligt mig
Haha exakt! Katastrofal variant det där...Känner mig full när jag tittar på den där…