• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Börjat handla lite band till min Cartier Tank och såg några band-kombon till diverse moderna Rolex på Molequins Instagram. Är det ”dåligt” att använda deras quick release-stift med en Rolex? Risker och så med tredjepartsstift?

Datejust (i stål) som passar väl på läder - vilka äldre referenser bör man kolla på? Vill inte gå för långt tillbaka i tiden heller, så inga plexiglas eller så. :)
Definitivt 16200 (slät ring) eller 16234 (vitguldsring). Fram tills 1999 användes tritium; efter 1999 gäller luminova. Priserna har mer eller mindre stått still på den referensen länge och det går fortfarande att hitta fina exemplar för 50 000: - och uppåt.

Ryktas tydligen om en specialversion för oss som är både höger- och vänsterhänta :p

D88DAFFD-85CC-4BBF-9B29-9D09492205CF.jpeg

Fick ett osunt sug efter nya Air-King.
Den verkar bäras smidigare än föregångaren med en lug to lug på 47mm mot tidigare 48mm och under 12mm tjock medans den förra var över 13mm.

Länken ser även ut att smalna av mer vilket borde bidra till en annan upplevelse.
Sen känns tavlan mer symmetrisk med ifyllda och mer synliga 3,6,9 och inte för att jag tycker den behöver en crown guard men jag gillar det ändå rent designmässigt.

Fan och jag som trodde Explorern skulle stilla villhöver behovet ett tag 😄
1648880226454.jpeg

Senast ändrad:
Fick ett osunt sug efter nya Air-King.
Den verkar bäras smidigare än föregångaren med en lug to lug på 47mm mot tidigare 48mm och under 12mm tjock medans den förra var över 13mm.

Länken ser även ut att smalna av mer vilket borde bidra till en annan upplevelse.
Sen känns tavlan mer symmetrisk med ifyllda och mer synliga 3,6,9 och inte för att jag tycker den behöver en crown guard men jag gillar det ändå rent designmässigt.

Fan och jag som trodde Explorern skulle stilla villhöver behovet ett tag 😄
1648880226454.jpeg
Kommer Explorern få stanna kvar om du får tag på en Air-King eller kommer den ersätta Explorern? 🙂

Tillbaka
Topp