mario1971
Guld
Vilken modell överförde du detta armband från?Hej hej
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken modell överförde du detta armband från?Hej hej
Länken har referens 63600. Kommer standard på t.ex 116234. Passar även på keramisk daytona, 39mm Explorer och keramisk subVilken modell överförde du detta armband från?
Tack!Länken har referens 63600. Kommer standard på t.ex 116234. Passar även på keramisk daytona, 39mm Explorer och keramisk sub
PrecisTack!
För den 40 mm keramiska suben, kanske inte för den nyaste 41 mm, eftersom armbandet vid klackarna är 21 mm.
Där har du förvisso en bra poäng, får ta en ordentlig funderare innan man gör något förhastat!Om du måste sälja för att få loss pengar är det ju en sak, om inte, så tycker jag ändå behåll! Förutsatt att du gillar den
Jobbigt att köpa tillbaka om du skulle ångra dig liksom
Vad får msn betala för en sån länk idag? (Jag har en 116234 om det spelar roll)Länken har referens 63600. Kommer standard på t.ex 116234. Passar även på keramisk daytona, 39mm Explorer och keramisk sub
Men de e ju ingen "riktig sub" heheTack!
För den 40 mm keramiska suben, kanske inte för den nyaste 41 mm, eftersom armbandet vid klackarna är 21 mm.
Jag hade en kollega som hade en 114060 och jag gillar den skarpt. Sen kom 124060 och min första tanke var att ett bredare band borde göra den mer maskulin. Sen såg jag en 114060 nyligen och kände precis tvärt om, att luggarnas bredd gav den mycket kraftfullare intryck. Nu är jag velig vilken jag skulle vilja ha. Är 21mm mer feminin, vad menar du med inte riktig sub?Men de e ju ingen "riktig sub" hehe
Nädå
Jag hade båda versionerna och har fortfarande 41mm. För mig är 41mm mer bekvämt, eftersom det har ett bredare armband - bättre lämpat för utlandet. 40 mm mer flög på min hand. Jag frågar dig direkt, hade du båda att bedöma deras maskulinitet, kommer din åsikt från andra eller från observationer från YT?Men de e ju ingen "riktig sub" hehe
Nädå
Jag har bara sett 114060 i verkligheten, den nya på yt och Instagram, men åsikten att den nya borde se fetare ut tror jag är min egen.Jag hade båda versionerna och har fortfarande 41mm. För mig är 41mm mer bekvämt, eftersom det har ett bredare armband - bättre lämpat för utlandet. 40 mm mer flög på min hand. Jag frågar dig direkt, hade du båda att bedöma deras maskulinitet, kommer din åsikt från andra eller från observationer från YT?
Nejdå, nog ska du kunna köpa korrekt länk till klockan. Inte en susning dock vad priset är hos ad. Brukar väl ligga runt 25k på c24 och runt 20k +/- de få gånger de säljs här på forumet.Vad får msn betala för en sån länk idag? (Jag har en 116234 om det spelar roll)
Först och främst tänker jag på en ersättare till min DJ när den länken blir "för rasslig", eller blir man tvungen att köpa en med ett stort synligt spänne då?
Jag måste ta mig till nån butik som har bägge. Det här är inte mitt livs största problem men jag har grubblat på det bra länge och snart har jag inte råd med någon av dom som utvecklingen sett ut.Nää, kag själv har en 114060. När jag skrev "ingen riktig sub" så menade jag bara den (enligt mig totalt onödiga och otroligt dumma)storleksförändring med 1mm, (kom igen..?) Sen att de lagt på en mm på länken från 20 till 21 gör även att den inte är lika lätt som tex föregångaren att byta länk på, om du vill ha en annan länk än den den säljs med. Som nämns i nåt inlägg upp så kan du tex ta en jubileelänk (superjubilee är iaf enligt min uppfattning betydligt mkt mer efterfrågad jämfört den nyare med ett stort tydligt spänne också) från en DJ 36, och länken passar på submariner 116610/114060, Explorer 214270 (39mm) och på Båda de två senaste referenserna av Daytona.
20mm bandbredd är mer välkommet om man gillar att byta band/länk etc, jämfört med 21.
Men nu skämtade jag, det handlade väl helt enkelt om att suben har (bortsett ett par år när den var ny på 50 talet) I över 60år varit 40mm, sen ändrar de till 41, av ingen för mig begriplig anledning (utom för att kunna slänga på en bredare länk och slimma bandhornen lite, men ett slimmande av bandhorn hade kunnat göras ändå, bara att kolla på den nya gmtn, den ser ju bra ut, trots 40mm.
Så det var bara för att "retas lite"
Personligen gillar jag det lite blockigare utseendet hos 116610 och 114060 hos nya submariner, vill jag ha mer slimmade bandhorn kan jag kika på en vintage eller semivintage, det är min åsikt ang din fundering
Mvh.
Ja, det är bra om man kan jämföra båda, och PROVA DEM helst samtidigt (och absolut allra helst även i den metall/metallkombination du tänk köps klockan I.Jag hade båda versionerna och har fortfarande 41mm. För mig är 41mm mer bekvämt, eftersom det har ett bredare armband - bättre lämpat för utlandet. 40 mm mer flög på min hand. Jag frågar dig direkt, hade du båda att bedöma deras maskulinitet, kommer din åsikt från andra eller från observationer från YT?
Ok, tack!Nejdå, nog ska du kunna köpa korrekt länk till klockan. Inte en susning dock vad priset är hos ad. Brukar väl ligga runt 25k på c24 och runt 20k +/- de få gånger de säljs här på forumet.
Så köp den ena medans du funderar, antingen behåller du den, eller så säljer du och köper den andra, då slipper du iaf oroa dig för att det ska dra iväg ALLDELES galet, för drar den ena så hänger den andra på, kanske inte exakt i %, men de e såpass nya/lika så DN ena ökar när den andra gör detJag måste ta mig till nån butik som har bägge. Det här är inte mitt livs största problem men jag har grubblat på det bra länge och snart har jag inte råd med någon av dom som utvecklingen sett ut.
Tony Soprano är en dinosaurie, både när det gäller att välja storlek på sin klocka och när det gäller att försörja sig.Ja, det är bra om man kan jämföra båda, och PROVA DEM helst samtidigt (och absolut allra helst även i den metall/metallkombination du tänk köps klockan I.
Men, oavsett, en sub är en maskulin klocks, det behöver du knappast oroa dig över, jag hade förstått om vi pratat DJ 36 och timmerstockar till armar. Men även där, kan James Gandolfini som Tony Soprano bära upp en 36mm Daydate(kopia) I sopranos, så är storleken manlig, punkt. Just han nyttjade förresten en 116610 eller 114060 till vardags bla
Så deg blir nog bra hur du än bilder din klocka @pontusuggla
Då ska jag göra det svårare. Jag har idag en 126600 som jag gillar men som egentligen är för stor för mig. Byta ner mig i storlek, försöka övertyga min fru att jag behöver bägge eller vänta tills jag bestämt mig?Så köp den ena medans du funderar, antingen behåller du den, eller så säljer du och köper den andra, då slipper du iaf oroa dig för att det ska dra iväg ALLDELES galet, för drar den ena så hänger den andra på, kanske inte exakt i %, men de e såpass nya/lika så DN ena ökar när den andra gör det
Jag vet inte hur stor din handled är, men när jag mätte 126 600 från min kompis så verkade den sitta bra på min handled (19cm), men den verkade för fet. Förmodligen för att jag generellt gillar mindre klockor.Då ska jag göra det svårare. Jag har idag en 126600 som jag gillar men som egentligen är för stor för mig. Byta ner mig i storlek, försöka övertyga min fru att jag behöver bägge eller vänta tills jag bestämt mig?
Jag har 18 om jag minns rätt, jag gillar navitimer 46, panerai och sånt där större. Tänkte att jag skulle föredra den här men jag har velat hela det här året jag ägt den. Jag är tom inne på en dj36 om jag ska ha jubilee. Rolex ska nog helt enkelt inte vara för stora.Jag vet inte hur stor din handled är, men när jag mätte 126 600 från min kompis så verkade den sitta bra på min handled (19cm), men den verkade för fet. Förmodligen för att jag generellt gillar mindre klockor.
Jag håller med, jag tkr inte de större rolexmodellerna är snygga, det blir "fel", jag har haft några st på 42mm, ett par Omega, en Panna en IWC Portugieser och kanske nån mer.. Men Rolex den största rolex jag har kommit överens med är datejust 41, och det är gränsfall, hade hellre sett den i 39mm, som explorern..Jag har 18 om jag minns rätt, jag gillar navitimer 46, panerai och sånt där större. Tänkte att jag skulle föredra den här men jag har velat hela det här året jag ägt den. Jag är tom inne på en dj36 om jag ska ha jubilee. Rolex ska nog helt enkelt inte vara för stora.
Tack, min fru är inte direkt rätt person att bolla med om sånt här. Jag var förbi Jälmers ur i Borås och han sa utan att blinka att jag skulle byta, men han är klockhandlare också, han tjänar ju sina pengar på sånt. Men jag får ta mig till någon butik och bestämma mig.Jag håller med, jag tkr inte de större rolexmodellerna är snygga, det blir "fel", jag har haft några st på 42mm, ett par Omega, en Panna en IWC Portugieser och kanske nån mer.. Men Rolex den största rolex jag har kommit överens med är datejust 41, och det är gränsfall, hade hellre sett den i 39mm, som explorern..
Så JAG skulle byta, men alla är vi ju olika.
Mäter du DJ41 kommer du se till din förvåning att den är ca 39,5 och inte 41mm. Jag mätte min gamla till 39,53 för att vara exakt. Vet iofs inte om gamla Explorern är 39, men är den det bör DJ 41 storleksmässigt bäras ganska likt?Jag håller med, jag tkr inte de större rolexmodellerna är snygga, det blir "fel", jag har haft några st på 42mm, ett par Omega, en Panna en IWC Portugieser och kanske nån mer.. Men Rolex den största rolex jag har kommit överens med är datejust 41, och det är gränsfall, hade hellre sett den i 39mm, som explorern..
Så JAG skulle byta, men alla är vi ju olika.
Jo, föregångaren ser ut som en fyrkantig kloss bara.. På tok för breda bandhorn.
Så här är det givet för mig att 124060 är snyggast.