• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
NOS 14000M & 114270.
IMG_2650.JPG
 

mario1971

Rolex
Igår hämtade två kompisar sina klockor (vit Daytona och DJ 36), idag hämtar en sin konst just nu och min telefon är fortfarande tyst. Jag somnar stående... :watching:



Och att tänka på att för två år sedan, när jag mätte den blå Datejust 41:an i salongen, undrade jag om den skulle vara för stor för mig ... :rolleyes:
20220607_151109-01.jpeg
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Har på senare tid lämnat OWG-träsket och har nu två rolex. Det är inte alltid jag varvar så ofta att gångreserven håller igång på den som ligger i lådan. Vad skulle ni säga är bäst för klockans hälsa, att jag går och skruvar upp den för att den ska ticka på och växla datum korrekt, eller att jag bara skruvar upp den när jag använder den? Båda har quickset för datum. Tack! 🙏
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Ge mig er ärlig åsikt om denna vattendelare.
DAC9F798-82E1-45F1-B031-8B91705562FF.jpeg 37FBE02C-4F89-45FE-9762-3B77D891A3D0.jpeg
Otippad och rolig. Jag själv valde stålvarianten, som jag tycker är bättre. Stållänken är för bra.
Det jag gillar med stållänken är storleken, bredden tillsammans med bandhornen. Tycker guldet bråkar med den borstade harmonin.

Så länge man inte kompromissar med TT för att man inte kan få tag i stål så absolut, annars kommer det gnaga.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har på senare tid lämnat OWG-träsket och har nu två rolex. Det är inte alltid jag varvar så ofta att gångreserven håller igång på den som ligger i lådan. Vad skulle ni säga är bäst för klockans hälsa, att jag går och skruvar upp den för att den ska ticka på och växla datum korrekt, eller att jag bara skruvar upp den när jag använder den? Båda har quickset för datum. Tack! 🙏
Ju mindre man är där och pillar desto bättre är det, i synnerhet när man har skruvad krona. Jag tycker du skall skaffa en winder.
 
Topp