• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dajen

Cartier
9C8612C3-33CE-4313-882E-69CCCE9363BD.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag måste kliva in och ge dig beröm för den otroligt vackra förlovningsringen!

Mycket smakfull. Stor sten och ganska diskret tjocklek på själva metallen! ❤️
Guld eller platina?
Hur som helst, väldigt vacker!

Valde du ut den själv eller gjorde ni det tillsammans?

(Ursäkta ot)

Mvh
Tack. Vitguld. Det är två små diamanter till vid klorna som inte syns på bilden.
Jag valde ut den själv och hon älskar den :) vigselringen har hon valt själv.
 

Denvy

Omega
Lite sugen på en datejust 41.

Har inte kollat Rolex ADs på ett par år, hur ser det med ut datejusts? Har de lite olika urtavlor inne eller är de någon väntetider på dom med?
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Lite sugen på en datejust 41.

Har inte kollat Rolex ADs på ett par år, hur ser det med ut datejusts? Har de lite olika urtavlor inne eller är de någon väntetider på dom med?

Du kan räkna med väntetid på allt som är 36 och 41 mm. Om du ens har turen att få komma med på en vänte/intresselista, vill säga :)

Dom kan säkert ha lite olika exhibition-only, men det vet nog någon annan bättre då jag inte håller till i Sverige just nu.
 

Znabben

Breitling
Lite sugen på en datejust 41.

Har inte kollat Rolex ADs på ett par år, hur ser det med ut datejusts? Har de lite olika urtavlor inne eller är de någon väntetider på dom med?
Jag skrev upp mig på en 126334 i April hos en AD I Stockholm, fick då en uppskattning på över 12mån leveranstid. Fanns heller ingen inne att klämma på.

Vad jag vet idag så har väl alla AD stängda listor på i princip allt om du inte har historik/relation, med undantag för isade/ädelmetall, men den här frågan ställs nog med fördel i spekulationstråden istället.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har inte kollat Rolex ADs på ett par år, hur ser det med ut datejusts? Har de lite olika urtavlor inne eller är de någon väntetider på dom med?
Du kan räkna med väntetid på allt som är 36 och 41 mm. Om du ens har turen att få komma med på en vänte/intresselista, vill säga
Jag skrev upp mig på en 126334 i April hos en AD I Stockholm, fick då en uppskattning på över 12mån leveranstid. Fanns heller ingen inne att klämma på.
Skrev upp mig i juni på en DJ m Grön palm dial. Uppskattningen jag fick var ca. 12mån.
Sedan kan det ju bli 9 eller 15? 🤷🏻‍♂️
 

Rolexkopian

Breitling
Jag skrev upp mig på en 126334 i April hos en AD I Stockholm, fick då en uppskattning på över 12mån leveranstid. Fanns heller ingen inne att klämma på.

Vad jag vet idag så har väl alla AD stängda listor på i princip allt om du inte har historik/relation, med undantag för isade/ädelmetall, men den här frågan ställs nog med fördel i spekulationstråden istället.
Det lär snart ändra sig.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Kanske inte i år, men nästa år.
Det är min gissning som lekman.
Intressant att Ingves hoppar av, blir kanske jobbigt att vara riksbankschef framöver.
Karln är ju 69 år och jobbat i 17 år som riksbankschef.
Läge att släppa fram nästa person.

Hoppas också på att det framöver kommer att bli möjligt att beställa tex en ny Sub eller GMT Master II.
Drömma kan man ju alltid.
 
Skrev upp mig i juni på en DJ m Grön palm dial. Uppskattningen jag fick var ca. 12mån.
Sedan kan det ju bli 9 eller 15? 🤷🏻‍♂️
Kvällens Big Boss 😍
Kanske Rolex mest överskattade klocka? OP? Daytona 116500?
Sett till marknadspris 😂

7B8DDE22-D3B7-401F-8221-ABE4ABC48EC7.jpeg
haha kan vara så eller john mayer daytona, att den ökar 400k för att "nån" på YouTube säger att han gillar den 🤣 men skämt åsido, hulken är fantastisk 💯
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
gillar batman mycket mer än pepsi, pepsi tycker jag är för lekfull. batman är mer proper/vuxen enligt mig. Även oyster är perfekt enligt mig, jubilee är för dressigt. men vi alla här vet att smaken är som baken :) oavsett, snyggt! 👌
Intressant, jag tycker nog tvärtom. Batman är för unga och pepsi för vuxna.

Nåväl blir det nångång en pepsi så blir det absolut en äldre ref., ingen av de nya gmt-referenserna tilltalar mig.
 
Topp