• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

home suit & rolex
61F3177A-9E5E-4DC5-9EA6-0E7A386C5499.jpeg
Vi tackar för det. Om det varit ”birthday suit” hade det kunnat bli lite jobbigt…. 😆
 
Har blivit sugen på en Rolex men blev informerad i en butik på Mallorca att det minsann inte alls gick o köpa rolex övh. De hade denna modell för 14500 euro vilket jag är ju typ 110kkr mindre än här. Konstigt kan jag tycka.

Iaf verkar det vara en massa regler för att ens kunna ställa sig i kö så ngn som inte är invigd får uppfattningen att det skall vara lite fint folk annars är man inte välkommen.

Sedan ser man då att på uret.se är det bara o slänga iväg en beställningen på 1 minut såbärnklockan på väg till en.

Så frågorna är då. Hur kan det vara så billigt på Mallorca även om den inte finns för tillfället att köpa och varför är det så enkelt att beställa via uret se ?
 
Har blivit sugen på en Rolex men blev informerad i en butik på Mallorca att det minsann inte alls gick o köpa rolex övh. De hade denna modell för 14500 euro vilket jag är ju typ 110kkr mindre än här. Konstigt kan jag tycka.

Iaf verkar det vara en massa regler för att ens kunna ställa sig i kö så ngn som inte är invigd får uppfattningen att det skall vara lite fint folk annars är man inte välkommen.

Sedan ser man då att på uret.se är det bara o slänga iväg en beställningen på 1 minut såbärnklockan på väg till en.

Så frågorna är då. Hur kan det vara så billigt på Mallorca även om den inte finns för tillfället att köpa och varför är det så enkelt att beställa via uret se ?
En Rootbeer kostar inga 250K SEK utan 164800sek vilket väl är rätt nära der 14500EUR du nämner.

Du skriver förvirrande.
Mallorca hade inte Rolex att sälja? Eller inga klockor fanns hos AF där precis som här?
Vad kostade då din Rootbeer hos den Mallorcanska motsvarigeheten till Uret?
 
Det är denna jag menar. Har för mig den heter root beer.



Sedan är klockan från Mallorca bifogad.

Menade att AF hade inga att sälja i rolex butiken.
 

Bilagor

  • DSC_4187.JPG
    DSC_4187.JPG
    291.1 KB · Visningar: 14
Att AFs inte har några (eller ytterst få) sportmodeller att sälja till "Vem som Helst" har väl varit allmän kännedom de senaste 3åren minst.

Men har du inte varit intresserad av klockor innan så finns det mycket att läsa. Tex i Rolex spåkuletråden eller andra forum
 
Jag har varit intresserad av klockor i över 20år. Men inte av Rolex förrens jag såg just denna modell. Sen kan jag tycka att det är lite elitistiskt trams. Har man råd att köpa den spelar det väl ingen roll om man inte är överklass.
 
Jag har varit intresserad av klockor i över 20år. Men inte av Rolex förrens jag såg just denna modell. Sen kan jag tycka att det är lite elitistiskt trams. Har man råd att köpa den spelar det väl ingen roll om man inte är överklass.
Då är det väl bara att handla för marknadspris då. För som du redan konstaterat finns det ingen brist på Rolexklockor oavsett modell (Ja för att alla autister ska bli nöjda så tillägger jag Som är i produktion)
Men brist på gratis pengar har det väl alltid varit.
 
Har blivit sugen på en Rolex men blev informerad i en butik på Mallorca att det minsann inte alls gick o köpa rolex övh. De hade denna modell för 14500 euro vilket jag är ju typ 110kkr mindre än här. Konstigt kan jag tycka.

Iaf verkar det vara en massa regler för att ens kunna ställa sig i kö så ngn som inte är invigd får uppfattningen att det skall vara lite fint folk annars är man inte välkommen.

Sedan ser man då att på uret.se är det bara o slänga iväg en beställningen på 1 minut såbärnklockan på väg till en.

Så frågorna är då. Hur kan det vara så billigt på Mallorca även om den inte finns för tillfället att köpa och varför är det så enkelt att beställa via uret se ?

Ett försök att förklara:

Det priset du ser i skylten är listpriset på modellen, dvs det pris du får betala om du får möjlighet att köpa i butik. De allra flesta butiker har så många intressenter att de stängt kölistorna, vilket antagligen är grunden till att säljaren sa att inget finns att köpa.

Klockan finns inte till salu för listpris på uret utan för marknadspris långt över sagda listpriset. Vad det är just nu har de nog bättre koll på i den andra tråden.

Summa summarum kommer du inte få köpa en root beer eller någon annan het Rolex till listpris i butik om du inte har en extremt god relation till din AD eller makalöst flax - ingenting är omöjligt.
 
Ett försök att förklara:

Det priset du ser i skylten är listpriset på modellen, dvs det pris du får betala om du får möjlighet att köpa i butik. De allra flesta butiker har så många intressenter att de stängt kölistorna, vilket antagligen är grunden till att säljaren sa att inget finns att köpa.

Klockan finns inte till salu för listpris på uret utan för marknadspris långt över sagda listpriset. Vad det är just nu har de nog bättre koll på i den andra tråden.

Summa summarum kommer du inte få köpa en root beer eller någon annan het Rolex till listpris i butik om du inte har en extremt god relation till din AD eller makalöst flax - ingenting är omöjligt.
En jäkligt bra sammanfattning av hur det ser ut vad gäller Rolex AP PP och diverse andra märken och modeller @carlmartin
 
Då är det väl bara att handla för marknadspris då. För som du redan konstaterat finns det ingen brist på Rolexklockor oavsett modell (Ja för att alla autister ska bli nöjda så bettillägger jag Som är i produktion)
Men brist på gratis pengar har det väl alltid varit.
Bara för att man har råd vill man ändå inte betala överpris 😉
 
Du skriver

Bara för att man har råd vill man ändå inte betala överpris 😉

Är marknadspris överpris?
Eller är det priskontrollerade listpriset fyndpris och gratis pengar då du kan sälja din klocka ( i detta fall en Rootbeer) samma minut du kliver ut genom butiksdörren för 30-50' mer än du gav.
Nu är jag med. Ja det tycker jag i detta fallet absolut. När det ligger mer än 100k över listpriset. Sedan att folk betalar är fine. Men det är ändå uppblåst.
 
Nu är jag med. Ja det tycker jag i detta fallet absolut. När det ligger mer än 100k över listpriset. Sedan att folk betalar är fine. Men det är ändå uppblåst.
Det är ju ett sätt att se på saken. Men varför en näringsidkare skulle ge bort vinstmarginaler kan jag inte förstå.

Jag får hoppas du lever som du lär och att vi får vara överens att vi ser olika på denna sak
 
@carlmartin. Tack där satt den. Nu fattar jag varför det är sån prisskillnad. Ja då blir det svårt, får kanske hitta AD som kan sätta en på kö för ett rimligt pris.. tveksamt dock
Du hittar ingen AD som sätter dig på någon kölista utan att du har ”en god relation” med dem. Det betyder att du redan ska ha spenderat en djävla massa pengar hos denna AD. Annars ska du ha tur och snubbla över någon udda AD tex på flygplats där de inte har vara sig kölistor eller frekvent återkommande kunder. Men de kanske ber dig att köpa några hyllvärmare samtidigt😉
 
Du hittar ingen AD som sätter dig på någon kölista utan att du har ”en god relation” med dem. Det betyder att du redan ska ha spenderat en djävla massa pengar hos denna AD. Annars ska du ha tur och snubbla över någon udda AD tex på flygplats där de inte har vara sig kölistor eller frekvent återkommande kunder. Men de kanske ber dig att köpa några hyllvärmare samtidigt😉
Jäkla tur att man inte måste köpa tre Polo och en Golf kombi med 1litersmotor och manuell låda för att beställa en Passat…
 
Nu är jag med. Ja det tycker jag i detta fallet absolut. När det ligger mer än 100k över listpriset. Sedan att folk betalar är fine. Men det är ändå uppblåst.
Fortsätt gärna att delge oss dina tankar och funderingar men det finns en bättre lämpad tråd till just detta ämne:

 
Jäkla tur att man inte måste köpa tre Polo och en Golf kombi med 1litersmotor och manuell låda för att beställa en Passat…
Det kommer även dit (till Sverige alltså) Var så säker.

Här begärs det 5-25000USD över listpris på väldigt många populära bilmodeller,och inte tidigare kund? Glöm ny bil.

Jag har 5 nya bilar sa Toyotahandlarn i byn. Jag brukar ha 100. Jag har ocksa 150 gubbar som vill byta bil. Hur FAN gör jag alla nöjda?
 
Det kommer även dit (till Sverige alltså) Var så säker.

Här begärs det 5-25000USD över listpris på väldigt många populära bilmodeller,och inte tidigare kund? Glöm ny bil.

Jag har 5 nya bilar sa Toyotahandlarn i byn. Jag brukar ha 100. Jag har ocksa 150 gubbar som vill byta bil. Hur FAN gör jag alla nöjda?

Fan @Husse det blir två Golf och två Polo, samt katterna i pant😆
 
Tillbaka
Topp