• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex,en kulinarisk läckerhet?
Klockan är tokfejk, en riktigt hade dock klarat det utan problem.
Screenshot 2022-09-05 at 14.52.40.png

Kollat runt en del på nätet. Det finns ibland annonser från kända klockhandlare som säljer rolex med tex box men utan certifikat. Vad förlorar jag på att inte inneha certet förutom dem ev värdeminskningen. Kan det bli svårare tex att få den servad etc etc?

Kollat runt en del på nätet. Det finns ibland annonser från kända klockhandlare som säljer rolex med tex box men utan certifikat. Vad förlorar jag på att inte inneha certet förutom dem ev värdeminskningen. Kan det bli svårare tex att få den servad etc etc?
Nej, det ska det inte vara. Majoriteten av vintage har inte kvar cert, exempelvis.

Finns det några bra böcker om jag vill nörda ner mig i tavlor, modeller mm på vintage/semivintage?
Hur är mondanis böcker för tex submariner. Är de för generella? är det nätet som gäller?
Tänker lika detaljerat som tex https://gmtmaster1675.com/gmthistory/ fast för sub, seadweller, datejust mm

Hejsan

Ny här i tråden. Igår införlivade jag min dröm och köpte en 126610LN i nyskick hos Uret.se (de verkar pålitliga utifrån vad jag läst härinne). Tyvärr fick jag ju ge ett häftigt pris fast klockan är helt ny (ej köpt begagnad via Uretvintage).

Jag skrev mig på väntlista i 2017 hos Bergströms och Boucherer. Sista hörde jag aldrig från. Bergström hörde av sig i slutet av 2019 och igen i 2020. Men då hade jag tyvärr blivit svårt sjuk, fått sluta jobbet och fick prioritera lite annorlunda.

I år kom jag igång igen. Nytt välbetalt jobb och bättre hälsa. Så nu tänkte jag att jag skulle ha tag på klockan på nytt. Bergströms kunde inte skriva mig på någon lista. Liksom Klarlund i Köpenhamn. Det kunde däremot Boucherer, då de vid misstag råkat radera min profil tillbaka i 2018.

Som ni alla vet går Sub’en inte att få tag på. Men jag ville ha den klocka jag önskat mig i 10 år. Så känns rätt bra nu även om det blev något dyrare än listpris.

Fick ett mail idag att klockan är på väg från Urets externlager och borde va mig till handa inom 5-10 dagar. Nu hoppas jag det blir närmre 5 än 10 såklart. Men är mest bara glad att jag äntligen kunde införliva min dröm.

Återkommer med bild när den är framme. Trevlig helg till er alla.

Hejsan

Ny här i tråden. Igår införlivade jag min dröm och köpte en 126610LN i nyskick hos Uret.se (de verkar pålitliga utifrån vad jag läst härinne). Tyvärr fick jag ju ge ett häftigt pris fast klockan är helt ny (ej köpt begagnad via Uretvintage).

Jag skrev mig på väntlista i 2017 hos Bergströms och Boucherer. Sista hörde jag aldrig från. Bergström hörde av sig i slutet av 2019 och igen i 2020. Men då hade jag tyvärr blivit svårt sjuk, fått sluta jobbet och fick prioritera lite annorlunda.

I år kom jag igång igen. Nytt välbetalt jobb och bättre hälsa. Så nu tänkte jag att jag skulle ha tag på klockan på nytt. Bergströms kunde inte skriva mig på någon lista. Liksom Klarlund i Köpenhamn. Det kunde däremot Boucherer, då de vid misstag råkat radera min profil tillbaka i 2018.

Som ni alla vet går Sub’en inte att få tag på. Men jag ville ha den klocka jag önskat mig i 10 år. Så känns rätt bra nu även om det blev något dyrare än listpris.

Fick ett mail idag att klockan är på väg från Urets externlager och borde va mig till handa inom 5-10 dagar. Nu hoppas jag det blir närmre 5 än 10 såklart. Men är mest bara glad att jag äntligen kunde införliva min dröm.

Återkommer med bild när den är framme. Trevlig helg till er alla.
Kul, grattis till nya klockan!🙂
An ren nyfikenhet, hur funkar det när man köper från tex Uret, är det dom som stämplar cert eller är den någon AD någonstans?

Drygt 20 klockor från den handlaren. Varav ca en fjärdedel är Rolex.

Jag har kanske RÅD att köpa grått, men jag vill inte? Jag anser inte att en stålklocka är värd 300k kr, och jag anser att det är ADns förbannade ansvar att följa de avtal som DE kommer rill mig med.

Om jag har råd att köpa grårr är väl en ickefråga?
Ska jag behöva det anser du? (förutsatt att det jag säger om att de kom till mig med ett erbjudande, där jag gjorde min del och där de nu ghostar mig)
Helt seriöst?

Isåfall skulle jag gärn göra affärer med dig, om du anser att vi inte alls behöver följa överenskommelser och om jag helt enkelt skiter I min del av överenskommelsen (tex leverans av i förskott betalad vara), så kan jag råda dig att iqt gå till en gråhandlare och hoppas på bättre tur där?

Tycker du att jag har blivit shysst behandlad, helt seriöst? (Jag har ännu inte blivit kontaktad av någon chefsindivid, varken per mail eller telefon)

Och jag ska tillägga, jag har sålt några klockor, naturligtvis. Men inte en enda som jag inte kunnat köpa direkt över disk. Ev "listklockor" har aldrig sålts av mig. Och vill ADn ifråga se dessa så vore det inga problem heller eftersom de finns i min ägo, nedgrävda på tomten bakom gödselstacken.

Mvh
Denna åldrades kanske som förväntat?

Köper den gärna för 150k.

Mvh Nils

Tillbaka
Topp