• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tror inte Uret köper från AD när man gör en beställning, utan från andra gråhandlare.
De ADs som säljer i butik till gråhandlare blir svårt att kontrollera.
Visst det kanske är ett led av gråhandlare men någon AD bör ju i slutänden sälja till gråis och det borde dessutom vara tämligen enkelt att undersöka eftersom det torde framgå av cert.
 
Visst det kanske är ett led av gråhandlare men någon AD bör ju i slutänden sälja till gråis och det borde dessutom vara tämligen enkelt att undersöka eftersom det torde framgå av cert.
Namn finns inte på cert längre och dessutom säger Jan Svensson ingenting för Rolex ändå, blir jäkla meckigt om de ska kolla upp om Jan Svensson äger ett företag och om det företaget i sin del är en gråhandlare, eller om han bara är anställd hos gråhandlare, eller om han bara köper många klockor privat... osv.
 
Senast ändrad:
Visst det kanske är ett led av gråhandlare men någon AD bör ju i slutänden sälja till gråis och det borde dessutom vara tämligen enkelt att undersöka eftersom det torde framgå av cert.

Namn på AD står inte längre på cert från Rolex/Tudor. Flertalet varumärken som även slopat detta.
 
Namn på AD står inte längre på cert från Rolex/Tudor. Flertalet varumärken som även slopat detta.
Det har du rätt i, då får dom skylla sig själva. Men det är nog en utval strategi även om man officiellt påstår någonting annat.
Kanske får digitala cert snart, som med bilen, man får ju inte servicebok längre.
 
Det har du rätt i, då får dom skylla sig själva. Men det är nog en utval strategi även om man officiellt påstår någonting annat.
Kanske får digitala cert snart, som med bilen, man får ju inte servicebok längre.
Det är självklart uträknat från deras sida. Det som inte syns finns inte..
Innan fick flertalet AD´s reprimander när deras klockor med synliga cert låg helt öppna hos diverse handlare runt om i världen.
 
Däremot måste AD registrera att certert lämnar och till vem. Annars kommer Rolex anse klockan/inventariet som osåld i den butiken vilket påverkar framtida tilldelning till AD.

Nej, Till vem behöver dom inte ange däremot helt korrekt så ska cert aktiveras och därmed försvinner den från "lager" och en eller flera av samma modell kan beställas igen.
 
Otroligt svårt att sälja Rolex just nu enligt mig. Finns mängder ute och priserna tycker jag bara går ner. Har själv en superfin sub i stål/guld från 2007 ute på K&S till vad jag nu tycker är ett superpris. Har sänkt den två gånger med nästan 10k. Får väldigt dåligt med svar på den, och svaren jag får är ett skämt. Folk som vill gå ner 50% i pris typ, vad tänker folk egentligen?
 
Otroligt svårt att sälja Rolex just nu enligt mig. Finns mängder ute och priserna tycker jag bara går ner. Har själv en superfin sub i stål/guld från 2007 ute på K&S till vad jag nu tycker är ett superpris. Har sänkt den två gånger med nästan 10k. Får väldigt dåligt med svar på den, och svaren jag får är ett skämt. Folk som vill gå ner 50% i pris typ, vad tänker folk egentligen?
Köparens marknad kanske? Skambud behöver man inte beakta……frågan är fri…..tystnad är svar nog :)
 
Otroligt svårt att sälja Rolex just nu enligt mig. Finns mängder ute och priserna tycker jag bara går ner. Har själv en superfin sub i stål/guld från 2007 ute på K&S till vad jag nu tycker är ett superpris. Har sänkt den två gånger med nästan 10k. Får väldigt dåligt med svar på den, och svaren jag får är ett skämt. Folk som vill gå ner 50% i pris typ, vad tänker folk egentligen?

Marknaden har gått ned väsentligt även om 5-siffriga referenser inte drabbats kraftigast.
50% av begärt är dock veckans rip.
 
Otroligt svårt att sälja Rolex just nu enligt mig. Finns mängder ute och priserna tycker jag bara går ner. Har själv en superfin sub i stål/guld från 2007 ute på K&S till vad jag nu tycker är ett superpris. Har sänkt den två gånger med nästan 10k. Får väldigt dåligt med svar på den, och svaren jag får är ett skämt. Folk som vill gå ner 50% i pris typ, vad tänker folk egentligen?
120kr superpris efter 10k bumpning för en 16613?
Köpte en i somras fullset för 92k hos svensk gråhandlare.

Säger inte att din är dyr men jag tror verkligen det och speglar nog inte hur lätt det är att sälja Rolex eller inte idag.
 
120kr superpris efter 10k bumpning för en 16613?
Köpte en i somras fullset för 92k hos svensk gråhandlare.

Säger inte att din är dyr men jag tror verkligen det och speglar nog inte hur lätt det är att sälja Rolex eller inte idag.

Kanske, jag ligger 10kkr under vad en handlare tar för en på K&S just nu och det är en 03.a och den är långt ifrån skarp, det såldes en i maj-22 här på K&S för 119k.

Jag tyckte jag kollade marknaden rätt bra nu när jag sänkte den. Får man fråga vilken årsmodell det var på den du köpte? Var det en 2007 och full set så ligger jag nog för högt.

Den får nog stanna om den inte går nu..
 
Jag satt och fantiserade lite och vad tror ni oddsen är att det kommer en solcellsdriven oysterquartz inom några år(jag är förmodligen inte först på den bollen)? Det borde ju vara den rimliga uppdateringen att göra? Eller har ni några andra tankar kring ett eventuellt nysläpp av oysterquartz?
 
Jag satt och fantiserade lite och vad tror ni oddsen är att det kommer en solcellsdriven oysterquartz inom några år(jag är förmodligen inte först på den bollen)? Det borde ju vara den rimliga uppdateringen att göra? Eller har ni några andra tankar kring ett eventuellt nysläpp av oysterquartz?

Nu det vore otroligt häftigt! Kommer säkert aldrig hända.
 
Jag satt och fantiserade lite och vad tror ni oddsen är att det kommer en solcellsdriven oysterquartz inom några år(jag är förmodligen inte först på den bollen)? Det borde ju vara den rimliga uppdateringen att göra? Eller har ni några andra tankar kring ett eventuellt nysläpp av oysterquartz?
Vore kanske något men definitivt höga odds på den
 
För mycket snack om priser och hur man får dem, och inte tillräckligt med bilder på vackra klockor.
20220913_163731-01.jpeg
 
Tillbaka
Topp