• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpte min Milgauss på Nymans i december. Den gnisslar lite i länken, är det normalt eller borde jag höra av mig och få det åtgärdat?
Ingen av mina andra gör det.
20221224_220330.jpg
Bekräftar vad resten av gänget har sagt, min DJ gnisslade som tusan första månaden. Sedan försvann det helt :)

Någon som vet hur mycket det kostar att byta tur claspen på en 126610LN? Ramla och fick ett jack i klockan som ni kanske ser på bilden (förstora bilden om ni inte ser).

Hände mig på min sky dweller. Hemförsäkringen tog det.

Någon som vet hur mycket det kostar att byta tur claspen på en 126610LN? Ramla och fick ett jack i klockan som ni kanske ser på bilden (förstora bilden om ni inte ser).

Hände mig på min sky dweller. Hemförsäkringen tog det.
1. Jag kan inte se någonting så jag skulle nog inte oroa mig... 😂 (bild saknas)
2. Lite repor och dings hör till. Kommer låta dryg nu, men om man inte vill ha dings och repor på en sportstål så är det kanske bättre att köpa en dressare istället. Cariter har fina. Eller så köper man en G-shock. 😉

Vad tror ni om den här? Var och kollade på den idag, servad, med papper på allt som gjorts. Gott skick. Från 1978.
Länken kändes inte som original.
Lite sladdrig, som en "vanlig" jubilee...

Bilagor

• 20230107_121953.jpg
    20230107_121953.jpg
    345.5 KB · Visningar: 9
  • 20230107_121940.jpg
    20230107_121940.jpg
    415.3 KB · Visningar: 10
  • Screenshot_20230107-130152_Gallery.jpg
    Screenshot_20230107-130152_Gallery.jpg
    156.6 KB · Visningar: 12
Jag har en "trög" länkbit i min oysterlänk köpt från AD i år, det är inget visuellt smuts som spökar. Det är en av länkbitarna utan skruvar. Kan jag göra något själv eller är det in till AD:n som gäller? Har tvättat klockan i ljummet vatten samt försökt "rucka" lite på länkbiten fram och tillbaka utan framgång.

Tillbaka
Topp