• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det gick bra. Den gick över 42h på bordet efter en manuell uppdragning. Nu skulle jag även vilja testa den automatiska uppdragningen. Går det att göra på ngt vettigt sätt?
Hur menar du testa? Den håller väl bara liv i den befintliga uppdragningen i princip?
Kör lika många varv, använd den hela dagen och räkna timmarna den klarar liggande. Du har ju referenspunkt nu

Jag menar att tex hur många var. Jag skulle behöva snurra på klockan för att det skall motsvara fullt uppdraget. Jag vill helt enkelt testa så att automatiken gör vad den ska oxå

Nu var det visst inte bara en fråga. Det skapas en ny tråd varje gång du får en ny repa.

Du verkar vara lite för ängslig för att äga denna typ av klocka.

Kan förstå varför vissa inte gillar Rolex ägare 🥲

D4E47A16-89A1-411D-9D9C-FCAA8295E4C7.jpeg
F486495A-24CE-4BB8-A407-68647DA64707.jpeg
72101861-F7DB-4E0B-B175-DA62E159D72F.jpeg
Det är väl inget fel att man som ”ny” ägare frågar in till hur man åtgärdar olika repor? Tycker du det är rimligt att hata någon för det så är det nog du som har ett problem i min optik😉 Kanske det är en Reddit starter toxic package du fick istället för en klocka?
2F221668-30F3-4BE6-9D6B-D7C30F641AD5.jpeg

Senast ändrad:
Jaså var det hemförsäkring eller särskild klockförsäkring? 47.000 låter ju väldigt extremt. Men viktigaste var ju ändå du inte gick i sönder!

Mitt förra svar blev himla konstigt men även detta hände mig. Hela låset skrapades upp, gick inte att laga med laser. Fick bytas ut. Hemförsäkringen tog kostnaden och jag fick behålla det gamla låset (vad jag nu ska med det till).

Någon som har erfarenhet av denna sida med ett par angivna handlare ? Finns ett par som man känner till men några man aldrig hört innan

Någon som har erfarenhet av denna sida med ett par angivna handlare ? Finns ett par som man känner till men några man aldrig hört innan
Läs denna tråd först...

Läs denna tråd först...

Dem andra känner jag till men dessa nedan 🤔
Kadde watches ?
Stories of time ?

Verkar finnas många mindre handlare idag
@KenKun

Edit: jag frågade även om själva sidan inte handlarna i första inlägget :)

Det är väl inget fel att man som ”ny” ägare frågar in till hur man åtgärdar olika repor? Tycker du det är rimligt att hata någon för det så är det nog du som har ett problem i min optik😉 Kanske det är en Reddit starter toxic package du fick istället för en klocka?
2F221668-30F3-4BE6-9D6B-D7C30F641AD5.jpeg

Såklart man får fråga, MEN om man är så bekymrad över minsta lilla repa på sin klocka att man överväger att lämna in den varje gång så kanske man ska omvärdera sitt val, en klocka som används kommer ju få repor det säger väl sig självt?

Såklart man får fråga, MEN om man är så bekymrad över minsta lilla repa på sin klocka att man överväger att lämna in den varje gång så kanske man ska omvärdera sitt val, en klocka som används kommer ju få repor det säger väl sig självt?

Det är upp till varje ägare att avgöra själv. Full respekt för att någon vill hålla sina grejer i toppskick. Man behöver inte ifrågasätta..

Det är upp till varje ägare att avgöra själv. Full respekt för att någon vill hålla sina grejer i toppskick. Man behöver inte ifrågasätta..

Såklart, men vill man att sin klocka ska vara i nyskick så är det såklart en svår kombo med att man faktiskt använder den, men visst man kan lämna in den för polering till AD varje gång man får en repa, men då blir nog resultatet över tid att du faktisk har en sönderpolerad klocka som faktiskt inte är i nyskick (dock kanske repfri)....alternativt köpa en keramisk klocka som inte repas....

Såklart, men vill man att sin klocka ska vara i nyskick så är det såklart en svår kombo med att man faktiskt använder den, men visst man kan lämna in den för polering till AD varje gång man får en repa, men då blir nog resultatet över tid att du faktisk har en sönderpolerad klocka som faktiskt inte är i nyskick (dock kanske repfri)....alternativt köpa en keramisk klocka som inte repas....

Som sagt var, det är upp till alla och envar.
Att tycka innebär inte att man måste uttrycka.

Tillbaka
Topp