Det gick bra. Den gick över 42h på bordet efter en manuell uppdragning. Nu skulle jag även vilja testa den automatiska uppdragningen. Går det att göra på ngt vettigt sätt?Hur gick testet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gick bra. Den gick över 42h på bordet efter en manuell uppdragning. Nu skulle jag även vilja testa den automatiska uppdragningen. Går det att göra på ngt vettigt sätt?Hur gick testet?
Hur menar du testa? Den håller väl bara liv i den befintliga uppdragningen i princip?Det gick bra. Den gick över 42h på bordet efter en manuell uppdragning. Nu skulle jag även vilja testa den automatiska uppdragningen. Går det att göra på ngt vettigt sätt?
Det är väl inget fel att man som ”ny” ägare frågar in till hur man åtgärdar olika repor? Tycker du det är rimligt att hata någon för det så är det nog du som har ett problem i min optik Kanske det är en Reddit starter toxic package du fick istället för en klocka?Nu var det visst inte bara en fråga. Det skapas en ny tråd varje gång du får en ny repa.
Du verkar vara lite för ängslig för att äga denna typ av klocka.
Kan förstå varför vissa inte gillar Rolex ägare
Jaså var det hemförsäkring eller särskild klockförsäkring? 47.000 låter ju väldigt extremt. Men viktigaste var ju ändå du inte gick i sönder!
Tack så mycket för ditt svar. Betala du för nya claspen innan du anmälde till försäkringen?Mitt förra svar blev himla konstigt men även detta hände mig. Hela låset skrapades upp, gick inte att laga med laser. Fick bytas ut. Hemförsäkringen tog kostnaden och jag fick behålla det gamla låset (vad jag nu ska med det till).
Inget hat från min sida. G-Shock är dock mer för digDet är väl inget fel att man som ”ny” ägare frågar in till hur man åtgärdar olika repor? Tycker du det är rimligt att hata någon för det så är det nog du som har ett problem i min optik
Jag har redan en. Vilket jag också skrev. Kanske du skall fortsätta på Reddit med ditt hat istället?Inget hat från min sida. G-Shock är dock mer för dig
Vad är det hatiska? Lättkränkt 2023Jag har redan en. Vilket jag också skrev. Kanske du skall fortsätta på Reddit med ditt hat istället?
Skrev du inte att det inte är så konstigt att nya Rolex-ägare är så hatade? Om nu du skall trolla, gör det då åtminstone ordentligt.Vad är det hatiska? Lättkränkt 2023
Hatade? Läs om, läs rätt.Skrev du inte att det inte är så konstigt att nya Rolex-ägare är så hatade? Om nu du skall trolla, gör det då åtminstone ordentligt.
Ok. God fortsättning.Hatade? Läs om, läs rätt.
Och på vilket sätt trollar jag?
Chilla lite istället för att skriva i affekt
Nej, jag fick ett kostnadsförslag från AD som jag sen skickade till försäkringsbolaget. Bättre att ta allt i rätt ordning.Tack så mycket för ditt svar. Betala du för nya claspen innan du anmälde till försäkringen?
ingen erfarenhet men deras priser är lite...777CHRONOS | Mondani Web
777CHRONOS is a Mondani Web Trusted Dealer from Sweden. Brand treated: Audemars Piguet, Blancpain, Cartier, Omega, Panerai, Rolex.www.mondaniweb.com
Någon som har erfarenhet av denna sida med ett par angivna handlare ? Finns ett par som man känner till men några man aldrig hört innan
Dem andra känner jag till men dessa nedaningen erfarenhet men deras priser är lite...
Läs denna tråd först...777CHRONOS | Mondani Web
777CHRONOS is a Mondani Web Trusted Dealer from Sweden. Brand treated: Audemars Piguet, Blancpain, Cartier, Omega, Panerai, Rolex.www.mondaniweb.com
Någon som har erfarenhet av denna sida med ett par angivna handlare ? Finns ett par som man känner till men några man aldrig hört innan
Läs denna tråd först...
Imperia Sweden / The Watch Stand
Hej! Tänkte beställa ett klockställ i present och såg nedan alternativ www.thewatchstand.com och www.imperiasweden.com - har någon erfarenhet från dessa? Verkar ju vara samma produkt men olika namn - vilken är bäst och hur är era erfarenheter? Vill helst ha en produkt som är tillverkad i EU...klocksnack.se
@KenKunDem andra känner jag till men dessa nedan
Kadde watches ?
Stories of time ?
Verkar finnas många mindre handlare idag
Ah
Tänkte om de va någon känd sida jag missad, några kända handlare med och vissa som jag aldrig sett innan iallafall
Ja känns som det finns en uppsjö nya senaste åren, vilket inte är så konstigt Kaddes, Gold Time, I’m Vintage etc har jag iaf inte sett tidigare år.Dem andra känner jag till men dessa nedan
Kadde watches ?
Stories of time ?
Verkar finnas många mindre handlare idag
Det är väl inget fel att man som ”ny” ägare frågar in till hur man åtgärdar olika repor? Tycker du det är rimligt att hata någon för det så är det nog du som har ett problem i min optik Kanske det är en Reddit starter toxic package du fick istället för en klocka?
Såklart man får fråga, MEN om man är så bekymrad över minsta lilla repa på sin klocka att man överväger att lämna in den varje gång så kanske man ska omvärdera sitt val, en klocka som används kommer ju få repor det säger väl sig självt?
Det är upp till varje ägare att avgöra själv. Full respekt för att någon vill hålla sina grejer i toppskick. Man behöver inte ifrågasätta..
Såklart, men vill man att sin klocka ska vara i nyskick så är det såklart en svår kombo med att man faktiskt använder den, men visst man kan lämna in den för polering till AD varje gång man får en repa, men då blir nog resultatet över tid att du faktisk har en sönderpolerad klocka som faktiskt inte är i nyskick (dock kanske repfri)....alternativt köpa en keramisk klocka som inte repas....
Som sagt var, det är upp till alla och envar.
Att tycka innebär inte att man måste uttrycka.
Detta är trots allt ett diskussionsforum så nån form av diskussion/frågor får man nog räkna med…Som sagt var, det är upp till alla och envar.
Att tycka innebär inte att man måste uttrycka.
Om någon postar på flera forum angående smårepor, jo då får man nog tåla lite.. Fler svar lär inte lösa slitaget, trollvarning.Det är upp till varje ägare att avgöra själv. Full respekt för att någon vill hålla sina grejer i toppskick. Man behöver inte ifrågasätta..