• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20230205_142757.jpg

Om ni här skulle välja mellan en 116509 med blå tavla, den som de säljer nu eller en 126719BLRO vad hade ni då valt. Jag har en 116509 nu nämligen men har alltid varit lite sugen på 126719. Har en till Daytona (116500) och har bara använt 116509 någon gång. Den har bara legat i bankfack. Tror jag skulle använda en 126719 mera.

Om ni här skulle välja mellan en 116509 med blå tavla, den som de säljer nu eller en 126719BLRO vad hade ni då valt. Jag har en 116509 nu nämligen men har alltid varit lite sugen på 126719. Har en till Daytona (116500) och har bara använt 116509 någon gång. Den har bara legat i bankfack. Tror jag skulle använda en 126719 mera.
Hur kommer det sig att du inte använder 116509 då?

Hur kommer det sig att du inte använder 116509 då?
Bra fråga, det har bara blivit så. Har blivit lite nojig efter senaste tidens rån man läst om. Så den har mest samlat damm i bankfacket. Är för mycket pengar att försäkra den också som det är i dagsläget.. Räcker att jag slantar av försäkring för övriga klockor.

Bra fråga, det har bara blivit så. Har blivit lite nojig efter senaste tidens rån man läst om. Så den har mest samlat damm i bankfacket. Är för mycket pengar att försäkra den också som det är i dagsläget.. Räcker att jag slantar av försäkring för övriga klockor.
WG Pepsi är också dyr... Blir det någon skillnad i brukandet då? 🥲

WG Pepsi är också dyr... Blir det någon skillnad i brukandet då? 🥲
Tror det, jag har ju en Daytona men ingen Pepsi. Har ju faktiskt en Batman ändå när jag tänker efter. Men jag är svag för Meteorittavlor. Alltid velat ha en och kan tänka mig byta 116509 mot en sådan om tillfället ges. Men jag velar lite i tankegången. Tycker tavlan kan vara lite för vit på vissa exemplar.

Tror det, jag har ju en Daytona men ingen Pepsi. Har ju faktiskt en Batman ändå när jag tänker efter. Men jag är svag för Meteorittavlor. Alltid velat ha en och kan tänka mig byta 116509 mot en sådan om tillfället ges. Men jag velar lite i tankegången. Tycker tavlan kan vara lite för vit på vissa exemplar.
Bara att byta då, klockar ska ju användas 😀

Jag har varit så nära att slå till en blåtavlad 126719 vid två tillfällen tidigare. Jag har sansat mig, men begäret väcks med jämna mellanrum…
Meteorittavlan är fin, men ljus på GMT. Jag upplevde den mycket blingig och inte på något sätt under radarn. Om man nu gillar sånt. Till vitguldsdaytonan sitter meteoriten som en smäck (men där pratar vi inte heller grantoppsflygning).

Om meteorit tavla i GMT så hade jag bytt direkt.

Jag har varit så nära att slå till en blåtavlad 126719 vid två tillfällen tidigare. Jag har sansat mig, men begäret väcks med jämna mellanrum…
Meteorittavlan är fin, men ljus på GMT. Jag upplevde den mycket blingig och inte på något sätt under radarn. Om man nu gillar sånt. Till vitguldsdaytonan sitter meteoriten som en smäck (men där pratar vi inte heller grantoppsflygning).
Jo, så är det. Står på listan för en sådan men den var så lång så de erbjöd mig en 116509 sålänge. Köpte den för ett år sedan.

Har en kollega som vill panta sin GS under en längre period. Någon som har erfarenhet hur detta hanteras? Tänker främst om detta görs varsamt bla. Skulle även tro att klockan får genomgå en äkthetskontroll innan de tar emot den.

Sefina eller pantbanken?

Tjena gänget.
Jag var inne på Nymans, de tar bara intresseanmälningar på Rolex just nu tydligen, pga ingen info om väntetid osv.

Är det något ni känner till?

(Sorry om det är fel tråd)

Tillbaka
Topp