Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Daytonan sag ju minst sagt konstig ut. Men polisen ar val inga experter pa klockor utan plockar in det man kan sa far det kontolleras senare?Polisens beslag visas stolt upp. Men ser de inte konstiga ut? Kopior?
List har ar USD 42900+TAXNågon som har koll på listpriset på en GMT vitguld med meteorittavla 126719BLRO?
Ja, price on request.List har ar USD 42900+TAX
Ar det POA pa Nymans/Rolexhemsida?
Det finns ett listpris som galler,men nar detta ar over 400.000(? Osaker pa var brytgransen gar) SEK sa blir det POA. Varfor det ar sa kan man ju klura paJa, price on request.
Har man detta för att guldpriset svajar och är oroligt eller?
Verkar vara när det passerar runt 440 svenska så är det pris på förfråganDet finns ett listpris som galler,men nar detta ar over 400.000(? Osaker pa var brytgransen gar) SEK sa blir det POA.
Kolla om du ser listpris pa tex 116509 eller 116505. Dar har jag lispriser inom EU
Kan ju vara 40.000EUR omraknat. Annars en lite udda siffra tycker jag.Verkar vara när det passerar runt 440 svenska så är det pris på förfrågan
Hur kommer det sig att du inte använder 116509 då?Om ni här skulle välja mellan en 116509 med blå tavla, den som de säljer nu eller en 126719BLRO vad hade ni då valt. Jag har en 116509 nu nämligen men har alltid varit lite sugen på 126719. Har en till Daytona (116500) och har bara använt 116509 någon gång. Den har bara legat i bankfack. Tror jag skulle använda en 126719 mera.
Bra fråga, det har bara blivit så. Har blivit lite nojig efter senaste tidens rån man läst om. Så den har mest samlat damm i bankfacket. Är för mycket pengar att försäkra den också som det är i dagsläget.. Räcker att jag slantar av försäkring för övriga klockor.Hur kommer det sig att du inte använder 116509 då?
WG Pepsi är också dyr... Blir det någon skillnad i brukandet då?Bra fråga, det har bara blivit så. Har blivit lite nojig efter senaste tidens rån man läst om. Så den har mest samlat damm i bankfacket. Är för mycket pengar att försäkra den också som det är i dagsläget.. Räcker att jag slantar av försäkring för övriga klockor.
Galen urtavla. Är det 36 eller 41mm?
Tror det, jag har ju en Daytona men ingen Pepsi. Har ju faktiskt en Batman ändå när jag tänker efter. Men jag är svag för Meteorittavlor. Alltid velat ha en och kan tänka mig byta 116509 mot en sådan om tillfället ges. Men jag velar lite i tankegången. Tycker tavlan kan vara lite för vit på vissa exemplar.WG Pepsi är också dyr... Blir det någon skillnad i brukandet då?
41. Ser du bland annat genom femminuters markeringarna på tavlan som saknas på 36:an. Se bild på 36 nedan som jämförelse.Galen urtavla. Är det 36 eller 41mm?
Bara att byta då, klockar ska ju användasTror det, jag har ju en Daytona men ingen Pepsi. Har ju faktiskt en Batman ändå när jag tänker efter. Men jag är svag för Meteorittavlor. Alltid velat ha en och kan tänka mig byta 116509 mot en sådan om tillfället ges. Men jag velar lite i tankegången. Tycker tavlan kan vara lite för vit på vissa exemplar.
Jag har varit så nära att slå till en blåtavlad 126719 vid två tillfällen tidigare. Jag har sansat mig, men begäret väcks med jämna mellanrum…Tror det, jag har ju en Daytona men ingen Pepsi. Har ju faktiskt en Batman ändå när jag tänker efter. Men jag är svag för Meteorittavlor. Alltid velat ha en och kan tänka mig byta 116509 mot en sådan om tillfället ges. Men jag velar lite i tankegången. Tycker tavlan kan vara lite för vit på vissa exemplar.
Man lär sig något nytt var dag Köpte exakt ovanstående klocka för 62 tusen från AD i Kapstaden 2019.... Som tider har förändrats41. Ser du bland annat genom femminuters markeringarna på tavlan som saknas på 36:an. Se bild på 36 nedan som jämförelse.
Om ni här skulle välja mellan en 116509 med blå tavla, den som de säljer nu eller en 126719BLRO vad hade ni då valt. Jag har en 116509 nu nämligen men har alltid varit lite sugen på 126719. Har en till Daytona (116500) och har bara använt 116509 någon gång. Den har bara legat i bankfack. Tror jag skulle använda en 126719 mera.
Jo, så är det. Står på listan för en sådan men den var så lång så de erbjöd mig en 116509 sålänge. Köpte den för ett år sedan.Jag har varit så nära att slå till en blåtavlad 126719 vid två tillfällen tidigare. Jag har sansat mig, men begäret väcks med jämna mellanrum…
Meteorittavlan är fin, men ljus på GMT. Jag upplevde den mycket blingig och inte på något sätt under radarn. Om man nu gillar sånt. Till vitguldsdaytonan sitter meteoriten som en smäck (men där pratar vi inte heller grantoppsflygning).
41mmGalen urtavla. Är det 36 eller 41mm?
Ja, jag bjöd också AD på ett skönt skratt i samma ärende.Jo, så är det. Står på listan för en sådan men den var så lång så de erbjöd mig en 116509 sålänge. Köpte den för ett år sedan.
Då behöver man inte oroa sig att man blir bestulen när man har en stål-klocka med andra ordPolisens beslag visas stolt upp. Men ser de inte konstiga ut? Kopior?
Får man fråga hur länge du fick vänta på den?
Om jag minns rätt så var det 6 eller 7 månader.Får man fråga hur länge du fick vänta på den?