OMGNej!
LF= Left Front ev Left Foot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OMGNej!
LF= Left Front ev Left Foot
Testa att dra upp klockan, runt 30 varv och sedan låta henne använda den på kontoret.Testat frugans datejust 26mm från 85 gällande gångtid då hon upplevt att de ofta stannar. Först drog jag upp den manuellt då höll den ngt mer än 42h vilket jag personligen tycker är rimligt. Nu har hon använt klockan 2 dagar och lämnade den på bordet. Den gick knappt 22h innan den stannade. Hon jobbar på kontor men är inte stillasittande så att säga. Klockan var inte uppdragen manuellt innan utan hon ställde tiden och datum och använde den.
Klockan ska f.ö vara nyservad gör några månader sedan.
Vad säger ni, är den rimlig i gångtid och och framförallt automatisk uppdragning?
Hej,
Besökte Rob Engström idag 2023-01-11 för att få ett nytt värderingsintyg på min Submariner.
Jag har ett tidigare intyg de utfärdat, men intyget är gammalt och önskar av den anledningen ett nytt värderingsintyg (klockan ska ges bort som present, den ovetande nya ägaren till klockan behöver ett intyg till sitt försäkringsbolag).
Har servat klockan hos den för 3 år sedan så de har ju koll på att klockan är äkta och jag har alla nödvändiga dokument.
Värderingsintyget skulle kosta 2.500 kr, vilket jag tycker låter dyrt mot bakgrund att klockan nyligen är servad hos dem och att de tidigare utfärdat ett intyg.
Har ni några förslag på var jag kan få ett värderingsintyg i Stockholm till ett mer rimligt pris?
Ser fram mot några bra förslag!
Menar du bandstift?Juste, sist jag var på Nymans registrerade dom min legitimation vid ett köp an bandhorn.
Hej,Intressant, jag var där idag för att skaffa ett värderingsintyg för en datejust 16014, första frågan var om jag hade cert (vilket jag inte har, klockan är från 1985). Varpå hon svarade att dom inte utfärdade värderingsintyg. Nämnde då att jag hade fått ett värderingsintyg av dom för en vintage tudor förra året (1500kr)men hon svarade åter igen att dom inte utfärdade längre och hänvisade mig till Kaplans...
Efter att ha väntat i kö till värderingen på kaplans blir jag ombed av kvinnan i kassan att hon inte kunde ta emot klockan utan ville istället att jag skulle maila henne med uppgifter om klockan för att boka tid för värdering.
Juste, sist jag var på Nymans registrerade dom min legitimation vid ett köp an bandhorn.
Varför är ADs så himla knepiga?
Gratulerar, hade gärna haft en likadan själv!Anledningen till att jag blev intresserad av klockor, äntligen är den min
Snyggt Nato. Vad är det för nåt?Har alltid tänkt att länk är enda alternativet till sport-Rolex, men nato blev oväntat bra här. Trots ”fel” bredd
Tack! Bekvämt ocksåSnyggt Nato. Vad är det för nåt?
Super fin klocka. För några år sen ville jag ha den med blå urtavla. Sen blev jag ”konservativ” och valde en Submariner istället, då jag gillar bubblan och behöver datum. Men Milgauss var riktigt fin ”live”. Skall lägga ut en bild när jag testa den.Anledningen till att jag blev intresserad av klockor, äntligen är den min
Tjena alla Rolex-fantaster,
Jag har en OP 36 116000 påväg hem och funderar på att köpa ett gummiband till den. Någon som har inspirationsbilder och länk till vad som passar bäst till denna modell?
Tack för svar! Aldrig testat en utan köpt utan att ha prövat. Många säger som du så stämmer säkert. Tänkte mest över sommaren!Jag skulle aldrig sätta på ett gummi på min OP36, köp hellre några läderband i matchande färg till dina skor. OP trivs dock bäst på länk
Länken är väldigt bekväm så du kommer inte behöva nåt annat.Tack för svar! Aldrig testat en utan köpt utan att ha prövat. Många säger som du så stämmer säkert. Tänkte mest över sommaren!
Kontrollera täthet inför bad och serva när den inte håller tidenNågon som kan ge tips om hur jag ska tänka gällande service?
Köpte ny Explorer 2 för 6 år sedan och har använt den i rotation. Första 3-4 åren användes den dagligen (och har varit med om en hel del). Den håller tiden helt perfekt! -1 s /dag som mest! Testat gångreserven och den är ca 42 h (ska enligt spec vara 48 h).
När jag köpte den var rekommendationerna service vart 5-7e år men nu gäller 10 år för nya Rolex.
Frågade hos ad och ville lämna in men fick lite tvetydiga svar.
Vill inte riskera att något slits/går sönder och framförallt inte riskera att packningarna/vattentätheten är sämre inför badsäsongen
Men självklart inte heller sugen på att serva helt i onödan.
Tar gärna emot tips på hur jag bör tänka!
Service? Täthetsservice? Inte göra något alls på ett par år?
Tack på förhand!
Tack för svar! Bör man ha 10 år som gräns - även om den håller tiden bra efter så många år?Kontrollera täthet inför bad och serva när den inte håller tiden