• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ouff. Kör du någonsin speedyn på originalstrapet?
Ja, jag bar Snoopy på originalbältet i ett par dagar. Jag försökte vänja mig vid det, bryta isär det, men jag kunde inte. Fruktansvärt stel, kraftigt förtjockad nära öronen, det var omöjligt att använda den bekvämt. Armbandet är annorlunda - bra balans på handleden, det är ok.
 

Bilagor

  • 20230219_112610-02-01.jpeg
    20230219_112610-02-01.jpeg
    246.9 KB · Visningar: 14
ROLEX LEAK!?
Tankar?

 
Hej,
Jämförde precis att ställa tid på en 124270 och en 16220 (2001) och blev förvånad att kronan snurras åt olika håll. På 124270 är det motsols för att visarna ska gå framåt och vice versa, men på 16220 är det medsols (vilket känns bättre och mer logiskt). Stämmer detta, kan någon bekräfta hur det är på deras respektive modeller?

Har ju svårt att tro att något skulle vara fel, men känns märkligt att det är olika och varför har Rolex i så fall ändrat detta?
 
Hej,
Jämförde precis att ställa tid på en 124270 och en 16220 (2001) och blev förvånad att kronan snurras åt olika håll. På 124270 är det motsols för att visarna ska gå framåt och vice versa, men på 16220 är det medsols (vilket känns bättre och mer logiskt). Stämmer detta, kan någon bekräfta hur det är på deras respektive modeller?

Har ju svårt att tro att något skulle vara fel, men känns märkligt att det är olika och varför har Rolex i så fall ändrat detta?
Det här har behandlats tidigare i tråden nånstans men hittar inte nu när jag söker på mobilen. Men det stämmer iaf att det är olika på olika (Rolex) urverk 😊

Edit: jag brukar tänka att man tittar rakt på kronan och skruvar åt höger för att visarna ska gå åt höger så att säga.
 
Hej,

Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."

För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.

Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.
Det är inte så blodigt. Höjdes inte servicepriserna något nu i Mars? Jag betalade 9 600 för min 116610LV i slutet av 2022. Då behöver du troligen inte göra något de närmaste 5-7 åren. Jämför med bilkostnader när den står på verkstaden - varje år - efter besiktningen :)
 
Köpa en 116610LV -2020 från en privatperson för 210k i super skick görs upp hos en AD som intygar äkthet
Eller en 116610LV -2015 med minimal spår av användning 195k av en handlare i Amsterdam ?
 
Tillbaka
Topp