• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få ett värderingsintyg för en klocka från AD i Sverige?
Hade tänkt ordna ett här i Nederländerna, men det tar 3-5 veckor enligt båda ADs, så risken är stor att den inte skulle hinna tillbaka innan jag flyttar till Sverige.

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få ett värderingsintyg för en klocka från AD i Sverige?
Hade tänkt ordna ett här i Nederländerna, men det tar 3-5 veckor enligt båda ADs, så risken är stor att den inte skulle hinna tillbaka innan jag flyttar till Sverige.
Jag gjorde ett hos Rob Engströms i sommar, det tog en arbetsvecka.

Dagens Dubbel

20220722_152934.jpg

Frågar experterna i denna tråd. Funderar på en 16610 eftersom gillar bezeln och hela estetik på den mer än 116610. Vad bör en 16610 ligga på ungefär? Hur ser värdeökningen på den ut tro?

Frågar experterna i denna tråd. Funderar på en 16610 eftersom gillar bezeln och hela estetik på den mer än 116610. Vad bör en 16610 ligga på ungefär? Hur ser värdeökningen på den ut tro?
70-80 för en average. Sen finns det säkert glass och ballonger som gör vissa lite dyrare. Men det finns otroligt många till salu….så det gäller att pricka en som tickar just dina boxar. De följer väl beg priserna generellt….dvs inget du blir rik på över tid. Men de står sig rätt bra!

70-80 för en average. Sen finns det säkert glass och ballonger som gör vissa lite dyrare. Men det finns otroligt många till salu….så det gäller att pricka en som tickar just dina boxar. De följer väl beg priserna generellt….dvs inget du blir rik på över tid. Men de står sig rätt bra!
Det låter väldigt lågt? Jag skulle nog säga att man får räkna med 100k för en ok 16610.

*justering:
Kollade lite på Köp och sälj här och du kanske inte är helt fel ute om man inte bryr sig om fullset. Säg runt 80 för en utan tillbehör och 90-100 för fullset?

Tjena gänget!
Vet ej ifall detta är rätt tråd. Men har en fråga.
116000 "harley davidson" tavlan.
Under vilka år producerades denna och vad är bra pris att ge? Tips på vart jag kan hitta den?
Tänkte ge en i present till min pappa som är en riktig biker. Precis gått i pension.
Har tänkt på det mycket 😍

Må gott
☕

Det låter väldigt lågt? Jag skulle nog säga att man får räkna med 100k för en ok 16610.

*justering:
Kollade lite på Köp och sälj här och du kanske inte är helt fel ute om man inte bryr sig om fullset. Säg runt 80 för en utan tillbehör och 90-100 för fullset?
Det är också min uppfattning att en privatperson säljer för ca 90-100k medan företag säljer de för 120k ish. Jag antar att en 11600 ligger någonstans mellan 130 uppåt?

Tillbaka
Topp