Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
11k för en service är inte ovanligtHej,
Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."
För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.
Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.
Hej,
Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."
För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.
Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.
Yes, samma på alla rolex med metallarmband, det är spännets gångjärn som ligger och glider fram och tillbaka och skapar märken på insidan när klockan bärs. Inget att oroa sig för med andra ord.Är det någon mer än jag som får märken på insidan av stålarmbanden på era klockor? Vet inte riktigt vart det kommer ifrån men det ser nästan ut som att det har blivit lite lätt polerat
Jaha så bygeln är boven i dramat.. Tack då vet jag!Yes, samma på alla rolex med metallarmband, det är clasp:ens gångjärn som ligger och glider fram och tillbaka och skapar märken på insidan när klockan bärs.
Idiotklockan
Starbucks?
Starbucks, cermit, new kermit - whatever floats your boatStarbucks?
Nej detta är Mall@MilenniaBal Harbour?
Säkert en bluff.
Någon som vet vad det här är??
Så jäkla snygg bara…Säkert en bluff.
Den är snygg i den färgkombinationen. Hade en polar tidigare men har alltid tyckt den med svart urtavla är snyggare.Nyförvärv
Riktigt fin! Funderar på precis en sån med jubilee och fluted som nästa klocka.
Ouff. Kör du någonsin speedyn på originalstrapet?Och här är en jämförelse av mina två mest slitna klockor nyligen.