• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pepsi i naturlig belysning (utan hård sol) ser utsökt ut.
20230304_143445.jpg

Hej,

Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."

För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.

Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.

Hej,

Jag har en Sea-Dweller 16600 som har slutat ticka. Lämnade in den hos AD och fick följande svar
"Fjäder i fjäderhus av. Torr i vissa oljor. Krona gängar dåligt, färg i baklocket har lossnat."

För detta arbete samt vanlig service inkl. tättest samt byte av packningar vill dom ha 11.000.

Har ni någon känsla för om detta är rimligt eller om jag borde vända mig till någon annan? Är hemmahörande i Skåne.
11k för en service är inte ovanligt

Hej,

Rimligt för service inkl nytt fjäderhus och krona/hals.

Är det någon mer än jag som får märken på insidan av stålarmbanden på era klockor? Vet inte riktigt vart det kommer ifrån men det ser nästan ut som att det har blivit lite lätt polerat :bored:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Är det någon mer än jag som får märken på insidan av stålarmbanden på era klockor? Vet inte riktigt vart det kommer ifrån men det ser nästan ut som att det har blivit lite lätt polerat :bored:

1.jpg

2.jpg

3.jpg
Yes, samma på alla rolex med metallarmband, det är spännets gångjärn som ligger och glider fram och tillbaka och skapar märken på insidan när klockan bärs. Inget att oroa sig för med andra ord.

• Like
Reactions: K97
Tillbaka
Topp