• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min nuvarande #2 (handledstid) solar sig i resterna av dagens sol.
20230322_175148-01.jpeg

Är det någon som har koll på tilldelningen i Sverige på GMT Meteorit 126719BLRO och Daytona Meteorit 116519LN?

Kan man uppskatta en väntetid eller är det tilldelning till ett fåtal på förhand utvalda?
Vilken anses vara mest eftertraktad?

fc9e82_b4399efb743f4cffb9024431d1e3bd06~mv2.jpg

0855e2982a47b603c9fcb67785888d126c073323.jpg

Ja det stämmer, Korrekt 🥃
Så vilken hade varit bäst?
Då blir ni nog bägge ombedda att omedelbart gå därifrån.
Ja är säljaren riktigt tjenis med butikschefen så kanske man ser mellan fingrarna.
Personligen hade det inte varit värt 15K att resa till Amsterdam. Även om klockorna varit likvärdiga vilket de inte är I ditt exempel

Är det någon som har koll på tilldelningen i Sverige på GMT Meteorit 126719BLRO och Daytona Meteorit 116519LN?

Kan man uppskatta en väntetid eller är det tilldelning till ett fåtal på förhand utvalda?

Behöver du fråga kommer du inte få köpa en är min spontana reaktion när det kommer till dessa enhörningar.
Daytonan utan tvekan mer eftertraktad än GMT.
Men WG och Meteorit blir allt bra blaskigt

Behöver du fråga kommer du inte få köpa en är min spontana reaktion när det kommer till dessa enhörningar.
Frågar eftersom jag vill få en grov uppskattning, du har ingen gissning?
Okej Daytona, ja det var min uppfattning också.
Vad tycker du meteorittavlan passar bäst i?

Senast ändrad:
Frågar eftersom jag vill få en grov uppskattning, du har ingen gissning?
Okej Daytona, ja det var min uppfattning också.
Vad tycker du meteorittavlan passar bäst i?
Hur många Daytonor och GMT med meteorittavla som samtliga svenska handlare får?
Gissar småttingarna får en av varje dvs 6 Daytonas och två GMT per år.
Nymans och RobE dubbelt.

Skulle jag få köpa en skulle det vara Daytona RG med länk,ev YG om det ska vara meteorit.
GMTn var något jag hett eftertraktade för några år sedan.
Idag...nej det finns annat roligare för de pengarna.

Då blir ni nog bägge ombedda att omedelbart gå därifrån.
Ja är säljaren riktigt tjenis med butikschefen så kanske man ser mellan fingrarna.
Personligen hade det inte varit värt 15K att resa till Amsterdam. Även om klockorna varit likvärdiga vilket de inte är I ditt exempel
Utveckla gärna tack. Jag har ju pratat med personalen i butiken. Så vad är problemet menar du? Det är inte säljaren som fixar träffen i butiken. Det är jag köparen.

Du säger att klockorna inte är likvärdiga? Då gissar jag på att -2020 modellen är mer prisvärd?

Utveckla gärna tack. Jag har ju pratat med personalen i butiken. Så vad är problemet menar du? Det är inte säljaren som fixar träffen i butiken. Det är jag köparen.

Du säger att klockorna inte är likvärdiga? Då gissar jag på att -2020 modellen är mer prisvärd?
Nu så tramsar ju du lika mycket som Starkölskillen,Kanske ni är släkt?

Är ju helt irrelevant vem som har kontakten I butiken,men blir ju väldigt lustigt när du är såpass bra Tjenis med chefen han låter er göra privataffärer på sin arbetsplats där ingen av er arbetar,men inte kan lösa att du får köpa det du vill ha i samma butik han är chef.

För inte tror jag nån på golvet riskerar smisk för ingenting?

Men underligare saker har ju hänt iofs.

Och jag tycker som du att en fem år nyare klocka I nyckick på hemmaplan lätt är värd 8%mer.
Det kostar väl minst en femma att resa till Amsterdam ToR itan att stressa.

Senast ändrad:
Hur många Daytonor och GMT med meteorittavla som samtliga svenska handlare får?
Gissar småttingarna får en av varje dvs 6 Daytonas och två GMT per år.
Nymans och RobE dubbelt.

Skulle jag få köpa en skulle det vara Daytona RG med länk,ev YG om det ska vara meteorit.
GMTn var något jag hett eftertraktade för några år sedan.
Idag...nej det finns annat roligare för de pengarna.
Det var lite mer än jag hade gissat. Men du har kanske rätt.
Jag resonerar ganska lika mellan GMT och Daytona.

Och du kan säkert också ha rätt.
Jag gissar att man får en av varje,dvs en på länk och en på oysterflex.
Men det kan likagärna vara en WG YG och RG oavsett armband för de små och en av varje för de större.

Men bara Rolex SA vet. Vi andra gissar.

Trevlig Eftermiddag på dig

Tror man får ta killgissandet med en nypa salt. Dock kvarstår ju faktum att det är premium på dessa modeller och likt allt annat med premium så är tilldelningen tämligen begränsad. Utan att ha koll så tror jag att AD får in ytterst få av meteorit överlag.

Du har lyckats telefonera till både Sthlm och den ort där den Bergströmsbutik finns som du nådde fram till?
Inte illa!

Du måste vara en riktig storfräsare då jag fick ett NEJ på samma fråga hos Kaplans.
Inga privataffärer tillåts I deras lokaler,men mot (dyr) betalning utför de givetvis värderingsintyg.
Dock inte på några 2-3timmar,så du är ju I SuperVIPklubben verkligen.

Det är ju tur jag har dig som förklarar så bra för en dummer som mig.
Nu är det ju bara att spendera 2.3M till på klockor.

Senast redigerad av en moderator:
Du ska inte låta dig provoceras av denna Fille. Hans spåkula är lika immig som alla andras och hans bergsäkra ”råd” är oftast sånt som plockas upp på sociala plattformar…typiska spinn…men han är ganska underhållande.…..
Godmorgon på dig också!

Alltid trevlig att kunna underhålla någon med såpass enka medel.
Ja min spåkula spår vad jag tror. Vore väl konstigt om den spådde någon annans funderingar?

Hursomhelst
Trevlig Torsdagsmorgon på er alla

Jag skulle satsa allt på svart och om det skulle bli svart åkte han till Amsterdam för att hämta en klocka. Men om den var röd skulle jag ta den från en privatperson. Det finns också ett tredje alternativ - du kan satsa på grönt - noll.

*grönt (noll) - du kan inte köpa en gris i säck bara för att ett "bra pris" dök upp. Ett gammalt ordspråk säger att du först måste "köpa säljaren" och först därefter göra affären med honom. Sammanfattningsvis - du köper bara från en pålitlig källa, från en pålitlig säljare, för vid slumpmässiga tillfällen går du oftast baklänges.

Jag skulle satsa allt på svart och om det skulle bli svart åkte han till Amsterdam för att hämta en klocka. Men om den var röd skulle jag ta den från en privatperson. Det finns också ett tredje alternativ - du kan satsa på grönt - noll.

*grönt (noll) - du kan inte köpa en gris i säck bara för att ett "bra pris" dök upp. Ett gammalt ordspråk säger att du först måste "köpa säljaren" och först därefter göra affären med honom. Sammanfattningsvis - du köper bara från en pålitlig källa, från en pålitlig säljare, för vid slumpmässiga tillfällen går du oftast baklänges.
Har man 2.5M att lägga på leksaker,och struntar I om man backar lite så handlar man där det är tryggt&bekvämt.
Inte sitter man och reser två dagar för att ev spara 1500EUR.

Men alla är vi olika I Guds Gröna Hage.
Går man efter eget huvud så kan man iallafall inte skylla på någonannan om.det bär I diket.

Har man 2.5M att lägga på leksaker,och struntar I om man backar lite så handlar man där det är tryggt&bekvämt.
Inte sitter man och reser två dagar för att ev spara 1500EUR.

Men alla är vi olika I Guds Gröna Hage.
Går man efter eget huvud så kan man iallafall inte skylla på någonannan om.det bär I diket.
Jag ska avsluta detta en gång och rakt ut; du kan räkna - räkna med dig själv.

Tror man får ta killgissandet med en nypa salt. Dock kvarstår ju faktum att det är premium på dessa modeller och likt allt annat med premium så är tilldelningen tämligen begränsad. Utan att ha koll så tror jag att AD får in ytterst få av meteorit överlag.

Fel tråd för de här diskussionerna. Fortsätt i tråden nedan, så vi slipper ovan spekulationer osv i den här tråden:

https://klocksnack.se/threads/rolex-tråden-där-ni-diskuterar-”värdeökning”-listor-orättvisor-och-spåkulor.159567/page-159

Tillbaka
Topp