• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finns det mikrojustering på Datejust?

Om inte, går det att lösa?

Eller levereras den med t.ex dubbla halvlänkar eller nåt för att kunna få till passformen?

Skillnad på oyster eller jubilee?

Någon som kan skaka fram en uppdaterad prislista? Framförallt på DD? Behöver en reality check så jag kan släppa osunda tankar

191C5130-F382-44E1-9594-E628CF32147C.jpeg

Osäker på WG, 228238 listar i skrivande stund 439. Kör!

Senast ändrad:
Finns det mikrojustering på Datejust?

Om inte, går det att lösa?

Eller levereras den med t.ex dubbla halvlänkar eller nåt för att kunna få till passformen?

Skillnad på oyster eller jubilee?
Som nämnt i inlägget ovan finns både Easylink samt mikrojustering i tre steg (2mm emellan varje) på bägge länktyper. Vill tillägga att Jubilee sitter bekvämare än Oyster. Länkarna är mindre, så den är mer flexibel jämfört med Oyster och formar sig märkbart bättre efter handleden.

Som nämnt i inlägget ovan finns både Easylink samt mikrojustering i tre steg (2mm emellan varje) på bägge länktyper. Vill tillägga att Jubilee sitter bekvämare än Oyster. Länkarna är mindre, så den är mer flexibel jämfört med Oyster och formar sig märkbart bättre efter handleden.
På Oyster länken är varje steg faktiskt 3,3 mm ish (och det är därför min inte passar perfekt) och jag tror att det är samma på Jubilee. Easylink ger ytterligare 5mm.

Jag hade en Sub 40 samt en 41mm. 41 ska ha bättre profilerade klackar, men på grund av det bredare armbandet omsluter den handleden mer. 40 mm slits mycket friare.
Vad har du för storlek på handleden. Jag är så vann vid små klockor och tycker att allt som är större än 38mm sitter fel men vill egentligen ha en ”lite större” dykare.

Tillbaka
Topp