Håller med dig! Som sagt hade jag gärna gått på en modern Pepsi, men det som håller mig ifrån det som mest är det stora caset. Bezel/länk-variation är bara ett plus med en äldre modell.Jag är i samma sits som dig även om jag inte letar aktivt. Det verkar som om vi söker exakt samma sak. Ett lite äldre case som är enkelt att variera med olika vridringsinlägg och länkar.
Jag tror du redan har svaret själv - en så sen 16710 som möjligt med cal 3185 är nog en bra väg att gå.
För egen del så slipper jag gärna hål i luggarna.
Angående skillnaden på verken så har jag absolut inte kunskap att avgöra detta men känslan säger att det är omöjligt för en annan att märka någon skillnad på dem. Det är nog mest att 3186 är premium. Det kostar mer att köpa och sannolikt får man minst lika mycket extra betalt om man vill sälja. För oss (?) som köper för att behålla så är det kanske mer rimligt att satsa på det något billigare men sannolikt säkra kortet att köra på 3185.
Att man ångrar att man inte slog till på ett fint ex för tio år sen är ju självskrivet, men så är det ju alltid tyvärr.
Lycka till!
PS. Har ej bråttom, men tänker att det ej skadar att påbörja jakten redan nu. Har skapat en köptråd, ifall någon råkar ha något intressant liggande hos sig.
Senast ändrad: