• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej igen vänner på forumet!

Det blev en 16610 från 2007, servad 2011. Har gått +6 sekunder första dygnet (säljaren sa +/- 5 sekunder om dagen).
På Bergströms sa hon som jobbade där att jag egentligen kan vänta tills den går dåligt eller helt enkelt går sönder innan jag servar den?
Väldigt förvånad över det svaret faktiskt men om hon har rätt är det ju väldigt skönt.

Kan jag vara lugn med att hoppa service ett tag framöver eller vad tycker ni?
En säljare som var ärlig.

Vad tror du kommer att hända om du inte servar den?

Blev färdig med min Rolex-samling idag. Mina damer och herrar, här är en nallebjörn!
20230517_142652-01.jpeg

Hej igen vänner på forumet!

Det blev en 16610 från 2007, servad 2011. Har gått +6 sekunder första dygnet (säljaren sa +/- 5 sekunder om dagen).
På Bergströms sa hon som jobbade där att jag egentligen kan vänta tills den går dåligt eller helt enkelt går sönder innan jag servar den?
Väldigt förvånad över det svaret faktiskt men om hon har rätt är det ju väldigt skönt.

Kan jag vara lugn med att hoppa service ett tag framöver eller vad tycker ni?
Hmm... Man ska ju som längst vänta 10 år mellan servicetillfällena för Rolex överlag. Så hade nog lämnat in den i vilket fall, torra oljor med mera kan skada delarna invändigt, och göra servicen dyrare i många fall. Likaså torkar packningarna ut så småningom. Lite som att köra en bil utan oljebyte i 10år...

Daytona är en intressant och mycket fotogen klocka. Det lilla fodralet och det smala armbandet gör att det flyger på min tass ibland - min handled blir tunnare i slutet av dagen. Jag måste dock säga att det är något med det. Sista spam för idag.
20230518_150000-01.jpeg

Det här är jag som slänger tre tenorer från min samling här. Naturligtvis har alla olika preferenser, och mina är just det. Nr 1 är Pepsi - för mångsidighet och bekvämlighet. Nr 2 är Hulken - för en snygg urtavla och ett vackert-fult fodral. I den tredje positionen satte jag Daytona - eftersom den minst bekväma, liten och svår att läsa tiden. Men den har mest Rolex-DNA av de tre.
20230518_200412-01.jpeg

Redan som barn gjorde Submariner ett starkt intryck på mig och jag blickade avundsjukt mot de som bar en runt handleden. De var ofta personer man kunde se upp till. Men trodde aldrig att jag själv skulle kunna förvärva en.

Min klockresa startade på skolgården med en GUL på handleden som morsan förmodligen köpte på kredit, följt av Seiko och en vulgär Certina under ungdomsåren. I vuxen ålder fick jag möjlighet att slå till på en begagnad Speedmaster från åttiotalet. Men jag fick ljuga för mina nära och kära om vad den kostade. Där jag kommer ifrån är det otänkbart att spendera så mycket på en klocka. Sedan dess har klockor kommit och gått. Men nu är jag hemma. Barnet i mig kan numera blicka ner mot min egen handled. Och en dag ska mitt egna barn få ta över denna.

Fram tills dess kommer jag att bära min Submariner med stor ödmjukhet och respekt gentemot andra. I slutändan är detta extremt få förunnat, vilket lätt glöms bort när man scrollar genom trådarna här på klocksnack.

Tack för ordet, klockvänner!
IMG_3714.jpeg

257FBBAC-09C8-40FC-9F3A-752BD96C22AA.jpeg

Framtida arvegods, får man hoppas 🤤
😯

😯
Djupdykning till september förra året.. Vad hade du på hjärtat / vill uppnå?

Livet förändras och du vet inte anledningen till försäljning. Mvh

Tillbaka
Topp