• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWD

Omega
Förmodligen det bästa köpet i år. Den har allt jag förväntar mig av den här typen av klocka. Jag önskar dig mycket lycka under det kommande 2024!
1000028916.jpg
Mycket bra! Är detta mk2 bezeln?
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Finns några som är duktiga på forumet har jag sett och det finns såklart många på de internationella forumen och sociala medierna också. Det är som att köpa en begagnad bil. Man får köpa säljaren också förutom själva bilen. Desto djupare man tittar desto mer hittar man tillslut.

Önskar dig lycka till vad det än blir för köp i slutändan.
Tackar! Jag lär återkomma till tråden för att få åsikter om vad jag hittar 😉 Det börjar bli många flikar i webbläsaren nu...
 

sebbru

Cartier
Mors. Fick mail från AD idag på en en 126710-BLNR jag "väntat på" sedan 2019. Skulle vara första gången jag köper helt ny Rolex från AD dock, så ville checka av med er experter om hur långt bort denna är när man väl blivit kontaktad. Är det en "done deal" så länge man har stålarna - eller är detta någon initial sållning och jag bör ställa in mig på att vänta ännu längre. Formuleringen i mailet lämnar mig något osäker:

"För att vi skall kunna gå vidare med ditt intresse av denna modell önskar vi att få se klocka och certifikat av tidigare köp." (vilket jag såklart har)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Mors. Fick mail från AD idag på en en 126710-BLNR jag "väntat på" sedan 2019. Skulle vara första gången jag köper helt ny Rolex från AD dock, så ville checka av med er experter om hur långt bort denna är när man väl blivit kontaktad. Är det en "done deal" så länge man har stålarna - eller är detta någon initial sållning och jag bör ställa in mig på att vänta ännu längre. Formuleringen i mailet lämnar mig något osäker:
Det verkar som att de är redo att sälja till dig.. men om du inte har köpt ny Rolex av dem förstår jag inte varför de skall se cert och klocka.. det kanske är en standardformulering?
 

sebbru

Cartier
Det verkar som att de är redo att sälja till dig.. men om du inte har köpt ny Rolex av dem förstår jag inte varför de skall se cert och klocka.. det kanske är en standardformulering?
Härligt! Tack!

Köpte en Certified Pre-Owned YM av dem i våras. Och det är den de refererar till (även med modellnummer senare i mailet).
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Härligt! Tack!

Köpte en Certified Pre-Owned YM av dem i våras. Och det är den de refererar till (även med modellnummer senare i mailet).
Aha, men dåså. Bara att ge dem vad de vill ha då. Jag kan ju inte på något sätt garantera att allt är klappat och klart men det verkar ju som att de vill kolla att du inte flippat klockan du köpte sist innan de erbjuder dig att köpa. Hoppas att det är så.
 

Wixboff

Breitling
Mors. Fick mail från AD idag på en en 126710-BLNR jag "väntat på" sedan 2019. Skulle vara första gången jag köper helt ny Rolex från AD dock, så ville checka av med er experter om hur långt bort denna är när man väl blivit kontaktad. Är det en "done deal" så länge man har stålarna - eller är detta någon initial sållning och jag bör ställa in mig på att vänta ännu längre. Formuleringen i mailet lämnar mig något osäker:
Oh, vad kul! De där mailen är alltid extra kittlande efter lång väntan utan några uppdateringar om kötiden längs vägen.

Det stämmer som @Pete11 säger. Vet inte om det är olika beroende på modell, men de brukar hålla klockan ca en vecka från det att du fått mailet. Sålänge du har stålarna och kan uppvisa att du fortsatt är ägare av ditt tidigare köp hos ADn så får du genomföra köpet på nya klockan. Du är dock inte bunden till köp, men grattis till tilldelning!

Kan personligen tycka det är lite fult att butiken dessvärre hade nekat dig köp om du tex. skulle sålt klockan på annat håll. Speciellt när de sällan ger värdigt betalt själva, utan oftast skambud så du själv förlorar massa pengar jämfört med att sälja på annat håll, som tex. här på KS. Bygger upp något slags monopol-styre...
 

anno1884

Panerai
Denna borde släppas med mintgrön tavla. Tror det blir schysst! Det är ju snart dags att spekulera nyheter ;) Någon som är duktig i photoshop?

yacht.jpg
 
Senast ändrad:

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Mors. Fick mail från AD idag på en en 126710-BLNR jag "väntat på" sedan 2019. Skulle vara första gången jag köper helt ny Rolex från AD dock, så ville checka av med er experter om hur långt bort denna är när man väl blivit kontaktad. Är det en "done deal" så länge man har stålarna - eller är detta någon initial sållning och jag bör ställa in mig på att vänta ännu längre. Formuleringen i mailet lämnar mig något osäker:

Vilken ad? Lång väntetid och intressant med uppvisande av tidigare inköpta prylar :)
 

BankAnden

Panerai
Mors. Fick mail från AD idag på en en 126710-BLNR jag "väntat på" sedan 2019. Skulle vara första gången jag köper helt ny Rolex från AD dock, så ville checka av med er experter om hur långt bort denna är när man väl blivit kontaktad. Är det en "done deal" så länge man har stålarna - eller är detta någon initial sållning och jag bör ställa in mig på att vänta ännu längre. Formuleringen i mailet lämnar mig något osäker:
Grattis till en grym klocka!

Som redan sagts - klockan är din, eftersom du kan visa tidigare köp.

Sidenote: är ju rejält trams att köra det kravet på per-owned.
 
Topp