• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dålig fart i tråden, så jag bumpar med en Celebration ute i det fria (Jay Monahan, VD PGA Tour)

IMG_0692.jpeg

Någon som vet vad det kostar och om det är möjligt att köpa ett Rolex insert till femsiffrig sub hos ÅF?
För några år sedan knatade man bara in och betalade typ 900kr och gick ut med ett.
Nu har Rolex alla möjliga konstiga regler så tror att du måste lämna in klockan och be dom byta åt dig, samt att de slänger/behåller det gamla.

Om personen du pratar med är schysst dock kommer han bara sälja ett.

För några år sedan knatade man bara in och betalade typ 900kr och gick ut med ett.
Nu har Rolex alla möjliga konstiga regler så tror att du måste lämna in klockan och be dom byta åt dig, samt att de slänger/behåller det gamla.

Om personen du pratar med är schysst dock kommer han bara sälja ett.

Är ju inte alls svårt att byta insert själv heller. Kan ju alltid vänta in och se om någon på KS säljer. Vill helst inte slänga det ursprungliga. Har svårt att förstå varför de skulle vilja behålla/slänga det gamla? Finns väl ingen marknad med vinstmarginal på insert eller?

Är ju inte alls svårt att byta insert själv heller. Kan ju alltid vänta in och se om någon på KS säljer. Vill helst inte slänga det ursprungliga. Har svårt att förstå varför de skulle vilja behålla/slänga det gamla? Finns väl ingen marknad med vinstmarginal på insert eller?
Plenty of cash på inserts:

Plenty of cash på inserts:

Tycker det är väldigt svårt att se skillnaden på t.ex aftermarket insert och en från Rolex. Kommer ju inte heller med papper etc. Någon som har tips på hur det identifieras?

Du kan ju alltid plocka ur ditt gamla och säga till butiken att det lossna och att du ”tappade” det. Svårt att se att du inte skulle få köpa ett nytt då.

Jag vill ha blå istället för svart. De kanske vill sälja mig samma insert då? Annars en ok idé.
Om du inte får köpa ett blå istället för svart om du tappat det, tror jag inte heller dem kommer gå med på att byta ditt gamla svarta mot ett blått. Då är nog begagnatmarknaden det som gäller som du skrev.

Det ”vanliga” antar jag, jämföra med original och ha koll, köpa säljaren, vilket jag håller med kanske ej är så enkelt alla ggr…

Problemet med att köpa säljaren är att den säljaren måste ha köpt sin säljare som köpt sin innan osv. Det får väl vara utifrån fler aspekter som att kolla original etc

Om du inte får köpa ett blå istället för svart om du tappat det, tror jag inte heller dem kommer gå med på att byta ditt gamla svarta mot ett blått. Då är nog begagnatmarknaden det som gäller som du skrev.

Får helt enkelt göra ett försök och se vad det landar i och vilken väg som blir bäst att gå…

• Like
Reactions: JDQ
IMG_7400.jpeg
Vad tror ni om denna fantasi på 41m SeaDweller? Läcker!

EDIT: Bezlen ska såklart vara fullt graderad för maximal djuphavs feeling!

Länk till Skäll&domkraft videon

SD41an ja! 😍

Fattar inte hypen kring en svartgrå gmt. Otroligt trist design imo. Det ena den har för sig är valet av jubileelänk. På oyster blir den i mina ögon en sämre sub med GMT funktion men utan fantastiska glidelocken. Som är mycket mer värd än en extra tidszon imo. Det roliga med GMTs är ju färg i bezeln.

Tillbaka
Topp