Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Femsiffrig med RRR mums
En klocka från 2007/8 är inte vintage någonstans. Men bilden är finNeo-vintage RRR in YG.
Slå opp ordet «neo».En klocka från 2007/8 är inte vintage någonstans. Men bilden är fin
Skulle nog säga att neo-vintage är 30+ årSlå opp ordet «neo».
Jag tänker att det är svårt med en flytande skala där det ska bedömas olika från fall till fall. Tanken med ett mått är ju att det ska vara en konstant.I Rolex fall, skulle jag säga neoish började för ca 14 år sedan, och äldre, när det började gå utför med ceramic, super case etc
Ja det kan man göra, om man vill ha rätt, ta exempel som blir löjliga i diskussionen. Breguet discussions får du gärna ta i den tråden för övrigt, hör ej hemma här. Meningen är ju att vi ska ha konstanta trådarJag tänker att det är svårt med en flytande skala där det ska bedömas olika från fall till fall. Tanken med ett mått är ju att det ska vara en konstant.
Med ovan resonemang skulle man ju kunna hävda att en Breguet från 1920 inte är vintage eftersom det visuella är snudd på oförändrat.
Stort grattis, klar favvo !
Då har den här vackra subben, Z-serie med serti tavlan fått en ny ägare. Bara älskar proportionerna på dessa 5 siffriga. Ger en dressad men samtidigt sportigt intryck. Dessa slår ändå på något annat sätt jämfört med de keramiska som också är fina. Var länge inne på den silvriga tavlan men ju mer jag jämförde dessa kändes champagnen något mer tilltalande. Så nöjd!
Älskar också de 5-siffriga modellerna. Även om de nya keramiska också är fina så är det en annan känsla när man bär de äldre.
Då har den här vackra subben, Z-serie med serti tavlan fått en ny ägare. Bara älskar proportionerna på dessa 5 siffriga. Ger en dressad men samtidigt sportigt intryck. Dessa slår ändå på något annat sätt jämfört med de keramiska som också är fina. Var länge inne på den silvriga tavlan men ju mer jag jämförde dessa kändes champagnen något mer tilltalande. Så nöjd!
Älskar också de 5-siffriga modellerna. Även om de nya keramiska också är fina så är det en annan känsla när man bär de äldre.
Grattis till klockan.
Vilka (snygga) Rolex har rimlig väntetid just nu?
Jag väntar på en blå guld/stål Sub och fick höra att det är runt en månads väntetid. Men är "orolig" för att den ska vara för flashy. Så är lite i valet och kvalet om jag ska ta den.
Instämmer!tvåton är nice