• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har fått erbjudande i fredags om att köpa en Rolex Datejust med svart tavla, men har sedan jag skrivit upp mig på listan köpt en Omega Speedmaster och vill därför egentligen ha en Datejust med annan färg på tavlan (blå eller grön). Hur hade ni andra här gjort - slagit till nu på klockan med svart tavla, eller tacka nej och invänta en med blå/grön tavla? Detta är från min lokala AD.

Har fått erbjudande i fredags om att köpa en Rolex Datejust med svart tavla, men har sedan jag skrivit upp mig på listan köpt en Omega Speedmaster och vill därför egentligen ha en Datejust med annan färg på tavlan (blå eller grön). Hur hade ni andra här gjort - slagit till nu på klockan med svart tavla, eller tacka nej och invänta en med blå/grön tavla? Detta är från min lokala AD.
Jag hade INTE köpt en klocka jag inte vill ha iaf! Förklara läget för AD och håll tummarna att de relativt snabbt låter dig köpa någon annan färg

IMG_7400.jpeg
Vad tror ni om denna fantasi på 41m SeaDweller? Läcker!

EDIT: Bezlen ska såklart vara fullt graderad för maximal djuphavs feeling!
Sea-Dweller med WR 30ATM? Nope. Red-Sub på 41mm? Kanskje.

Jag hade INTE köpt en klocka jag inte vill ha iaf! Förklara läget för AD och håll tummarna att de relativt snabbt låter dig köpa någon annan färg

Svart är väl den enklaste av alla datejust kombinationer så de andra kan nog ta ett tag. Men det kan vi ta i spekulationstråden. Min uppfattning är att jag förstår att ADn kan störa sig lite på folk som inte kan bestämma sig.

Han kan ju också köpa den och byta till blå tavla efter 5år om han ser det långsiktigt.

Svarta tavlan är fin, har en själv. Men om du vill ha grön eller blå så vänta. Går att göra tavelbyte men först efter fem år när garantitiden är slut enligt uppgift.

Svart är väl den enklaste av alla datejust kombinationer så de andra kan nog ta ett tag. Men det kan vi ta i spekulationstråden. Min uppfattning är att jag förstår att ADn kan störa sig lite på folk som inte kan bestämma sig.

Han kan ju också köpa den och byta till blå tavla efter 5år om han ser det långsiktigt.
To each their own. Jag skulle aldrig någonsin köpa en klocka för nästan 100k som inte känns rätt. Särskilt inte i dessa tider, och kommande, när vi förmodligen går tillbaka mer till att man kan köpa den konfiguration man faktiskt VILL ha utan att förnedra sig.

Jag hade bara varit ärlig, det uppskattas alltid av AD

Jag har köpt en datejust 1603 av en cert handlare på chrono24. Helnöjd och den ser bra ut och allt sånt. Även fått äkthetscert av chrono24. Borde jag på något sätt försöka verifiera att den är äkta eller har jag ingen anledning att vara orolig? tack

Hej !
Vet inte om detta är rätt tråd men ska till Stockholm nu till våren och i köptagen på en Rolex, hos vilken av de tre AD är det störst möjlighet att de ha något hemma och prova ? Är intresserad av Explorer 36, Datejust 36 ell OP 36.

Tillbaka
Topp