• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RolexKnatten

Basic
2-Faktor
Ser låset ut så en Explorer 1? Tänkte på hålet i bakgrunden och även dess form.

Och får mig att tänka på låset från en Daytona 116520.
 

KenKun

Pandion
2-Faktor
🌸🌸🌸

IMG_1064.jpeg
IMG_1075.jpeg
 

David71

Guld
2-Faktor
Ser låset ut så en Explorer 1? Tänkte på hålet i bakgrunden och även dess form.

Och får mig att tänka på låset från en Daytona 116520.

Slog mig också att mitt antagande var lite snabbt. Kollar man på casebacket så ser det ut som safir och då är det väl antagligen en daytona✌🏻
Det kan även vara caseback i titan. Det vill säga en Deep-Sea i helguld.

Fler spekulationer finns här: https://klocksnack.se/threads/watches-and-wonders-2024-the-tråd.187485/
 

Hammars

Basic
Tavlan är fördjävlig så antingen aftermarket eller fake. Räfflade ringen är också lite konstig men svårt på bild och även visarna ser hackiga ut och inte så fina i linjerna.

Hade hursomhelst aldrig någonsin lagt ett bud på den
du raagerade på precis samma saker som mig så då kanske jag har rätt. bezelen ser konstig ut men även tavla och visare. man kanske ska ringa pantbanken så ingen blir lurad? eller tänker jag fel.
 

Lingrush

Silver
du raagerade på precis samma saker som mig så då kanske jag har rätt. bezelen ser konstig ut men även tavla och visare. man kanske ska ringa pantbanken så ingen blir lurad? eller tänker jag fel.

IMG_6829.jpeg
IMG_6830.jpeg



Dock lättare när man får inspektera den i verklighet. Känns lite skumt iallafall. Man kan ju alltid ringa dem och uttrycka sina misstankar.
 

Stegg

Basic
Jag har precis köpt mig en Rolex Explorer 2 från 2003/4 y serien.
Senaste servicen är stämplad 2012. Klockan är öppnad och kontrollerad för ett par veckor sedan UA.
Bilden ni ser är ifrån Cannes i onsdags och jag vart sugen på ett dopp, men vart tveksam då jag hade klockan på armen.
Därför min fråga: Ville du ha badat med klockan?
AC108C27-A30F-49A3-9A2F-D3AFF15247EE.jpeg
 

Deskdiversthlm

Diamant
2-Faktor
Jag har precis köpt mig en Rolex Explorer 2 från 2003/4 y serien.
Senaste servicen är stämplad 2012. Klockan är öppnad och kontrollerad för ett par veckor sedan UA.
Bilden ni ser är ifrån Cannes i onsdags och jag vart sugen på ett dopp, men vart tveksam då jag hade klockan på armen.
Därför min fråga: Ville du ha badat med klockan?
AC108C27-A30F-49A3-9A2F-D3AFF15247EE.jpeg
Som nämnts ovan. Skulle avvakta. De packningarna har nog sett sina bättre dagar. Men efter byte och trycktest skulle jag köra på.
 

Degnell

Silver
2-Faktor
Blev bra sugen på denna när jag hämtade min AirKing igår så nu är jag på väntlista på den.
IMG_5956.jpeg
Jag är efter fyra månaders daglig användning mycket nöjd med min. Sen i onsdags sitter den på ett Rubber B som jag tycker gör den betydligt med sportig och busig, och så spar man länken från onödiga repor till dom mer formella tillfällena. Mångsidig och med fina proportioner, så en stark rekommendation från min sida👍🏼
IMG_7452.jpeg
 

loevhagen

Diamant
2-Faktor
Någon som vet om Daytona länken från en 116520 passar en submariner 40mm keramisk?
Trolig ikke - og her er hvorfor: Hvis man ser på enkelte produsenter av FKM-rubber straps til Rolex, er det ingen jeg kjenner til som tilbyr samme reim til Sub og Daytona, men man må velge hvilken modell man skal kjøpe reim til. Se f.eks. Wristbuddys. Hvis rubber til Sub passet på Daytona, ville utvalget til Daytone vært større enn bare sort og hvit...
 

Lingrush

Silver
Trolig ikke - og her er hvorfor: Hvis man ser på enkelte produsenter av FKM-rubber straps til Rolex, er det ingen jeg kjenner til som tilbyr samme reim til Sub og Daytona, men man må velge hvilken modell man skal kjøpe reim til. Se f.eks. Wristbuddys. Hvis rubber til Sub passet på Daytona, ville utvalget til Daytone vært større enn bare sort og hvit...

Bra förklarat, stämmer nog
 

Vardek

Basic
2-Faktor
Jag är efter fyra månaders daglig användning mycket nöjd med min. Sen i onsdags sitter den på ett Rubber B som jag tycker gör den betydligt med sportig och busig, och så spar man länken från onödiga repor till dom mer formella tillfällena. Mångsidig och med fina proportioner, så en stark rekommendation från min sida👍🏼
IMG_7452.jpeg

Snyggt! Det blev Rubber B ändå tillslut då. Bäst att veta med säkerhet att det kommer passa även om de är lite dyrare. Tycker bezeln smälter in grymt i den blå färgen på gummit, riktigt bra val. Körde du varianten med Rolex clasp eller deras egna buckle?
 

Degnell

Silver
2-Faktor
Snyggt! Det blev Rubber B ändå tillslut då. Bäst att veta med säkerhet att det kommer passa även om de är lite dyrare. Tycker bezeln smälter in grymt i den blå färgen på gummit, riktigt bra val. Körde du varianten med Rolex clasp eller deras egna buckle?
Tack, jag är nöjd. Skön kontrast till den mer formella och något dressade oysterlänken med polerade mittlänkar. Jag körde den med spänne, så man spar lite på originalet.
 
Topp