• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sent födelsedagsfirande för Mr med kaffet på handen ☕️🥳
IMG_4205.jpeg
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Hej!
Har en Rolex Explorer som blev köpt på en Auktion för ca 5 år sedan. Vart rekommenderar ni att man kan lämna in den för att verifiera att den är äkta? Har tyvärr ingenting förutom klockan
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Själva mittpunkten på visarna ska vara annorlunda, det ska vara som ett litet svamphuvud. 7CD på låset är också en kod som används i kopior.

Edit: kan vara bra hursomhelst att öppna klockan och att en professionell tittar på den, det är bara mina observationer
Rehaut-texten är också väldigt sned/off. Boettlocket/runt boettlocket ser off ut. Proportionerna med men kan vara vinkeln. @ruff_oskar kan vi få se en bild rakt framifrån på klockan? Såhär typ

IMG_5174.jpeg
 

Lingrush

Cartier
Rehaut-texten är också väldigt sned/off. Boettlocket/runt boettlocket ser off ut. Proportionerna med men kan vara vinkeln. @ruff_oskar kan vi få se en bild rakt framifrån på klockan? Såhär typ

IMG_5174.jpeg

Tänkte skriva rehauten med men kan inte referensen så bra, så tänkte att den kanske kommer utan RRR. Där ser du skillnaden på ditt ”svamphuvud” så den ska se ut.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej!
Har en Rolex Explorer som blev köpt på en Auktion för ca 5 år sedan. Vart rekommenderar ni att man kan lämna in den för att verifiera att den är äkta? Har tyvärr ingenting förutom klockan

Får man fråga vad du gav för klockan?!


Och vilken auktionsfirma var det som sålde den?!
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Hej.
Ska ta några fler bilder. Men tror den gick på runt 50, och det kan vara köpt på bukowski eller Kaplans ev. Är en del andra klockor i lägre prisklass därifrån vet jag med 100% säkerhet. Men just om denna måste jag nog leta mer ifall jag finner kvittens eller liknande.
 

The_riddler

Omega
2-Faktor
Ska lämna in den för kontroll. Känns säkrast att göra det.
Hade med mig klockan till en urmakare. Dom han ej öppna upp klockan men de tog av bandet och kikade på sidan på den. Men de tyckte den såg bra ut, men svårt att säga. Fick rådet att lämna in den hos en urmakare i Uppsala eller Kaplans. Tänkt sälja den så tror jag skickar den till Kaplans.
IMG_1275.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej.
Ska ta några fler bilder. Men tror den gick på runt 50, och det kan vara köpt på bukowski eller Kaplans ev. Är en del andra klockor i lägre prisklass därifrån vet jag med 100% säkerhet. Men just om denna måste jag nog leta mer ifall jag finner kvittens eller liknande.

OK, då låg den väl ganska rätt i pris, tänkte ifall du köpt den till ett riktigt bra pris! Då kan det ju ha varit för bra för att vara sant!

Att du köpt den via Kaplans eller Bukowskis är väl bra. Men varför kommer du på detta just nu 5 år senare?
 

DoktorJahaja

Breitling
Jag är helt novis på klockor och Rolex, men är på jakt efter en Sub (via en gråhandlare då). Hur viktigt är det att få med originalkvittot? Garantikortet har jag förstått är viktigt, men spelar det någon roll om kvitto finns?
 
Topp