• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JJsthlm

Omega
Jag är helt novis på klockor och Rolex, men är på jakt efter en Sub (via en gråhandlare då). Hur viktigt är det att få med originalkvittot? Garantikortet har jag förstått är viktigt, men spelar det någon roll om kvitto finns?
Kommer nog bli en utmaning att hitta en sub via gråhandlare med originalkvittot.
Tänker att klockan kan ha passerat flera ägare innan den hamnat hos en gråis och däremellan har originalkvittot försvunnit längs vägen.

Personligen är det mer ”nice to have” med ett originalkvitto men inget som det skulle falla på.

Lycka till!
 

mario1971

Rolex
Igår tänkte jag sälja min Hulk. Jag sov på den och på morgonen slog tanken mig. Nu har jag något annat på handen.
1000039170.jpg
1000039179.jpg
 

Stein

Cartier
Någon som vet men om höjningen på Datejust? Subben är oförändrad men DJ har gått upp 1 200,- sedan senaste prisökningen 1 januari. Verkar vara bara vara på modeller med guld.
1000017917.jpg
1000023254.jpg
 

Bonumm

Panerai
Ska man ha GMT Pepsi på oyster eller jubilee, vad tycker panelen? Har bara Rolex på oyster som det är nu och gillar verkligen de banden. Men det kanske är dags för den första rollen på jubilee.
 

Stein

Cartier
Om inte Datejust i stål har gått upp så landar prisökningen på vitguldet på 7,5%(!?). Mellanskillnaden 107 000,- mot 91 000,- ger 16 000,- i skillnad för vitguldsring. 16 000,- plus 1 200,- (i och med att DJ med vitguldsring ligger på 108 200,- idag) ger en ökning på 7,5%. Eller har jag räknat fel?
 
Senast ändrad:
Ska man ha GMT Pepsi på oyster eller jubilee, vad tycker panelen? Har bara Rolex på oyster som det är nu och gillar verkligen de banden. Men det kanske är dags för den första rollen på jubilee.
Jubilee. Oyster är bekvämt men jag tycker jubilee är ett steg skönare. Och har du andra klockor med oyster så känns det som en no-brainer.
 

vubui.watches

Breitling
2-Faktor
Should you have GMT Pepsi on oyster or jubilee, what does the panel think? Only have Rolex on oyster as it is now and really like those bands. But maybe it's time for the first role at Jubilee.
I got mine on Jubilee as it felt the most classic. I have thought about buying the Oyster as well, for more adventurous times, but love the Jubilee too much. It’s so comfortable, and just looks amazing. If the Pepsi was my main watch that I wore everywhere then I might consider Oyster, or to own both, but as a watch in a collection then I like it to be as cool as it can be, and I think the Jubilee does that.
IMG_4976.jpeg
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Ska man ha GMT Pepsi på oyster eller jubilee, vad tycker panelen? Har bara Rolex på oyster som det är nu och gillar verkligen de banden. Men det kanske är dags för den första rollen på jubilee.

Oyster ser ju mer tooligt ut, sitter bra. Jubilee ser mer dressat ut. Personligen föredrar jag jubilee alla dagar i veckan före oyster för att det sitter så jäkla bra…
 
Topp