• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilagor

  • IMG_3306.jpeg
    IMG_3306.jpeg
    466.7 KB · Visningar: 6
Everest bands, Rubber B eller Zealande

Har du någon åsikt om Wristbuddys? Dem är nästan halva priset och har tydligen livstids garanti. Vulkaniserat gummi där med.

 
Hej,

mitt första inlägg här… hoppas jag lägger det på rätt ställe… (rätta mig gärna om jag gjort fel)

Har en Rolex där rotorn har skrapat mot bryggorna och skapat slitage. Fått erbjudande om att byta bryggor och balanshjul i samband med service. Inte helt gratis…

Sägs inte påverka urverket funktion, utan endast vara estetiskt.

Hur hade ni gjort/tänkt?

/Loovet
 
Hej,

mitt första inlägg här… hoppas jag lägger det på rätt ställe… (rätta mig gärna om jag gjort fel)

Har en Rolex där rotorn har skrapat mot bryggorna och skapat slitage. Fått erbjudande om att byta bryggor och balanshjul i samband med service. Inte helt gratis…

Sägs inte påverka urverket funktion, utan endast vara estetiskt.

Hur hade ni gjort/tänkt?

/Loovet
Man måste alltså öppna upp boetten för att se slitaget? Jag hade inte bytt om det är på det viset.
 
Har du någon åsikt om Wristbuddys? Dem är nästan halva priset och har tydligen livstids garanti. Vulkaniserat gummi där med.


Likt andra återförsäljare av gummiband är det identiska gummin du kan hitta på Aliexpress för en tredjedel av priset...
 
Nån som har tips på gummi av bättre kvalitet (inte aliexpress) med raka ändar för användning med orginallås? Dvs som rubberb/everest men INTE curved?

Trodde jag hittat det med RubberBs variant för läderbands-daytona men tydligen unik infästning för låset på den
 
Är det någon som vet vad det kostar att reglera (Regulera? Osäker på den svenska termen, regulate på engelska, att justera amplitud på urverket) en Rolex-klocka?

När man googlar hittar man de som säger att en AD gör det gratis på 10 min och andra som säger att det bara görs som en del av regelbunden service. Ganska svårt att Googla på då många av sökträffarna kopplade till "regulate rolex" har att göra med regler för AD om prissättning och kösystem.
 
Är det någon som vet vad det kostar att reglera (Regulera? Osäker på den svenska termen, regulate på engelska, att justera amplitud på urverket) en Rolex-klocka?

När man googlar hittar man de som säger att en AD gör det gratis på 10 min och andra som säger att det bara görs som en del av regelbunden service. Ganska svårt att Googla på då många av sökträffarna kopplade till "regulate rolex" har att göra med regler för AD om prissättning och kösystem.
"Rucka" är den svenska termen.
 
Tillbaka
Topp