Torshalla
Basic
And the Sub…Love the Eplorer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
And the Sub…Love the Eplorer!
Förstår känslan. Körde min 9-mån rakt av när jag köpte den.Växer varje dag i mina ögon. På gränsen till att bli OWG.
Från söndagspromenaden med SHLs vackrast belägna arena i bakgrunden.
Hade den vara haft datum så. Har insett att jag använder det mycket.Växer varje dag i mina ögon. På gränsen till att bli OWG.
Otroligt fin, tycker (utan någon fakta bakom) att just den denna blivit mindre populär genom åren.
Den djupa blåa färgen slukar upp mig. En av få klockor jag ägt som jag bara kan stanna upp och stirra på
Haha, den heter väl Coop arena nuförtiden och nej. Den här ligger 40 mil söderutDelfinen?
Övik.Haha, den heter väl Coop arena nuförtiden och nej. Den här ligger 40 mil söderut
Everest bands, Rubber B eller Zealande
Man måste alltså öppna upp boetten för att se slitaget? Jag hade inte bytt om det är på det viset.Hej,
mitt första inlägg här… hoppas jag lägger det på rätt ställe… (rätta mig gärna om jag gjort fel)
Har en Rolex där rotorn har skrapat mot bryggorna och skapat slitage. Fått erbjudande om att byta bryggor och balanshjul i samband med service. Inte helt gratis…
Sägs inte påverka urverket funktion, utan endast vara estetiskt.
Hur hade ni gjort/tänkt?
/Loovet
Har du någon åsikt om Wristbuddys? Dem är nästan halva priset och har tydligen livstids garanti. Vulkaniserat gummi där med.
FKM Rubber Watch Strap for Rolex Explorer 214270 | Wristbuddys.com
Shop Wristbuddys Vulcanized FKM Rubber Watch Strap for Rolex Explorer 214270 | Designed to perfectly Rolex Explorer 214270, Rolex Submariner 116610, Rolex SeaDweller 116600, 114060, Rolex GMT Master 116710, Rolex Explorer 16570 and several other famous models,| For more watchbands, visit...wristbuddys.com
Liiiite tjockare, mycket coolare.Jag har en fråga. Hur stor skillnad är det på en 16600 och en 16610?
Jag har en 114060 att utgå ifrån..
Nej, tycker den uppleva bara liiiite högre men bara boettlocket som ändå sjunker ner.Hur är det med höjden på Seadwellern?
De där 1.8mm, gör det stor skillnad?
Ok tack.Nej, tycker den uppleva bara liiiite högre men bara boettlocket som ändå sjunker ner.
"Rucka" är den svenska termen.Är det någon som vet vad det kostar att reglera (Regulera? Osäker på den svenska termen, regulate på engelska, att justera amplitud på urverket) en Rolex-klocka?
När man googlar hittar man de som säger att en AD gör det gratis på 10 min och andra som säger att det bara görs som en del av regelbunden service. Ganska svårt att Googla på då många av sökträffarna kopplade till "regulate rolex" har att göra med regler för AD om prissättning och kösystem.